למזלה של הפועל באר שבע יש לה את ז'וזואה, שבישל אמש (רביעי) וכבש שער שוויון דרמטי ב-2:2 בחוץ מול עירוני קריית שונה, אבל בפעם המי יודע כמה, מה שיזכרו מהמשחק זה לא את יכולתו האדירה של הפורטוגלי, אלא את התנהגותו הבעייתית. בתוספת הזמן ספג ז'וזואה צהוב שני ואדום בשל הפרת הוראה של השופט דוד פוקסמן שלא לחדש את המשחק עד שריקה שלו.
ז'וזואה, שרק חזר בשבוע שעבר מהרחקה של ארבעה משחקים לאחר תקרית תנועת היריקה כלפי אבי ריקן, בכל מקרה לא היה אמור לשחק בראשון נגד הפועל תל אביב בגלל צהובים, אבל כעת הוא יחמיץ בוודאות גם את המשחק שלאחר מכן נגד מכבי פתח תקווה. הפורטוגלי שוב צפוי להגיע לבית הדין של ההתאחדות, זאת לאחר שלדברי צוות השיפוט הוא התפרץ כלפיהם במתחם חדרי ההלבשה. הדבר צפוי להיות כתוב בדו"חות של השופט פוקסמן והמשקיף.
3 צפייה בגלריה
הופמייסטר וז'וזואה במאבק
הופמייסטר וז'וזואה במאבק
ז'וזואה. לא לומד
(צילום: אפי שריר)
3 צפייה בגלריה
הסטורי שאלחמיד העלה בסיום
הסטורי שאלחמיד העלה בסיום
הסטורי שאלחמיד העלה בסיום
(צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של חאתם אלחמיד)
בצהריים ניסה ז'וזואה להנמיך את הלהבות, כשעלה סטורי לחשבון האינסטגרם שלו, ובו כתב: "מתנצל מעומק הלב על דברים שזרקתי לחלל האוויר בסיום המשחק. הם נאמרו ברגע של סערת רגשות ותסכול גדול. ברגעים כאלו אנו אומרים דברים מבלי להתכוון למשמעות המילולית שלהם. האמירות לא כוונו כלפי השופט או כלפי מישהו ספציפי, אלא הביעו את התסכול הגדול שהרגשתי מהרחקה שלא הגיעה לי. רק לאחרונה חזרתי לשחק מהרחקה והרגשתי שלוקחים ממני את המשחק שאני כל כך אוהב שלא בצדק. אני אוהב את המשחק ומחויב כולי להצלחת הקבוצה שלי. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע מהדברים שאמרתי".
בב"ש אמנם כועסים מאוד על פוקסמן וטוענים שכל שחקן אחר לא היה רואה ממנו את הכרטיס הצהוב השני אם היה מעורב באירוע דומה. אבל מצד שני בתוך המועדון יש גם גורמים שמאוכזבים מכך שז'וזואה שוב לא מצליח לשלוט על עצמו. רק העונה הוא היה מעורב במספר תקריות משמעתיות.
בקבוצה צפו שלאחר ההרחקה ז'וזואה ישתולל. במועדון טוענים שדאגו ללוות אותו לחדר ההלבשה, אך לאחר מכן הוא יצא והחל לגדף את המשקיף וצוות השיפוט, אך לא את פוקסמן. "עשינו מה שאפשר, אבל אי אפשר לשלוט בפה של הבן אדם", אמר בכיר במועדון. בכל מקרה, בקבוצה מתכוונים לתחקר את האירוע ולא מן הנמנע שהשחקן יוזמן לשיחת בירור פנימי, אולי אפילו לוועדת משמעת ויוענש. בימים אלה מתנהל משא ומתן מתקדם בינו לב"ש על מנת להאריך את חוזהו, וכעת לא מן הנמנע שהמו"מ יושעה וב"ש תשקול אותו מחדש.
3 צפייה בגלריה
משגיחה מהיציע. ברקת
משגיחה מהיציע. ברקת
ברקת. צריכה לקבל החלטה בנוגע לז'וזואה
(צילום: עוז מועלם)
לא רק ז'וזואה יחסר במשחק הקרוב מול הפועל ת"א. אתמול במהלך המשחק נפצעו והוחלפו גם שחקני הרכש שהגיעו לפני מספר שבועות: שגיב יחזקאל וחאתם אלחמיד. בנוסף אליהם, לא ישחקו גם מריאנו בריירו, שון גולדברג, אור דדיה, אלטון אקולטסה, סינטיהו סלליך, ג'ונתן אגודלו, פארליי רוסה ומרואן קבהא הפצועים. הבשורה החיובית היא שלואי טהא יחזור להרכב לאחר שסיים לרצות עונש הרחקה בגלל כרטיסים צהובים.
"התיקו לא מספק. באנו לכאן במטרה לנצח", אמר השוער אוהד לויטה. "הגענו למספיק מצבים כדי לגמור את המשחק די מוקדם. כשזה לא קורה אז אתה סופג מהצד השני. עדיין הוכחנו אופי כשחזרנו מהפיגור כי היה חשוב לא להפסיד. בגדול זה מאכזב".
פורסם לראשונה: 07:34, 04.03.21