ההתערבות של יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון עשויה להוביל עוד לפני הדרבי התל-אביבי בין מכבי להפועל ת"א ביום ראשון הקרוב להחלטה שתאפשר כניסת 5,000 אוהדים, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
המגמה בממשלה, במשרד התרבות והספורט וגם במשרד הבריאות, היא כי אם גם המשחקים היום יעברו ללא תקריות חריגות - הגדלת מכסת הקהל עשויה להיות מאושרת עוד לפני הפעימה הרביעית ביום ראשון הבא, ככל הנראה כבר בישיבת הממשלה ביום חמישי הקרוב. ראש הממשלה ושר הבריאות צפויים להגיע הערב לאצטדיון טדי למשחק בין בית"ר ירושלים להפועל כפר סבא ומסתמן שיאשרו את הגדלת המכסה לקראת המחזור הבא.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון
(צילום: אורן אהרוני)
נראה כי במקרה כזה יחויבו הקבוצות שיארחו במחזור המשחקים הקרוב במסגרת הליגה להעביר 10 אחוזים מהכרטיסים לקהל החוץ. בשלב הזה, כל עוד יש כרגע אישור לכניסתם של 1,500 אוהדים בלבד, במכבי לא מתכוונים להעביר 150 כרטיסים להפועל.

טרופר: "הוכחנו שאפשר להכניס יותר קהל"

בהמשך היום, טרופר הוציא הודעה שבה הוא דורש ממשרד הבריאות לעלות את תפוסת הקהל במגרשים כבר בשבוע הקרוב: "בסופ"ש ראינו שהכנסת הקהל לאולמות ולמגרשי הספורט נעשתה בצורה זהירה ובטוחה ועלינו להמשיך ככה. אני עצמי הגעתי לאצטדיון טדי בירושלים וראיתי קבוצות ואוהדים שקיבלו על עצמם את האחריות להגיע לאירועי הספורט תוך שמירה על הנחיות התו הירוק".
עוד אמר השר: "על רקע הירידה בנתוני התחלואה שנמצאים בירידה ובעיקר על רקע התארגנות הקבוצות והתנהלות האוהדים - הוכחנו שאפשר יותר. אני דורש ממשרד הבריאות להגדיל בצורה משמעותית את התפוסה במגרשי הספורט לקראת הישורת האחרונה של העונה בליגות הספורט הגדולות".
"נמשיך גם היום בישיבות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות במטרה לאשר מתווה רחב יותר, אך כזה שישמור על בריאות האוהדים. אני קורא למשרד הבריאות לקבל את המתווים המפורטים שלנו ולאשר הגדלה משמעותית של קהל למגרשים בשבוע הקרוב".

"פטריק ואן לוון עושה משהו מטורף"

"עכשיו הלחץ יהיה הערב על מכבי חיפה", סבורים במכבי ת"א, שניצחה אתמול 0:2 בחוץ את עירוני ק"ש, ופתחה, לפחות זמנית, פער של ארבע נקודות בפסגה לפני שמכבי חיפה מתארחת הערב (20:45) בבלומפילד אצל בני יהודה. "מה שעושה פה פטריק ואן לוון זה משהו לא הגיוני, 40 נקודות מ-42 אפשריות, זה מטורף ובכל מקרה אנחנו לא בונים על זה שקבוצות ייקחו מחיפה נקודות, אנחנו סומכים רק על עצמנו".
המאמן ההולנדי עצמו אמר בסיום: "המיקום בטבלה לא משפיע על המשחק שלנו או על המחשבות שלנו. אנחנו רוצים לנצח בכל פעם. יש לנו דרבי במחזור הבא, זה משחק נחמד שיהיה עם קהל, וזה יגרום לאווירה טובה יותר".
במסגרת ניסיונות הארכות החוזים של חלק מהשחקנים במכבי ת"א (10 שחקנים מסיימים חוזה), הוצעו בינתיים לשלושה (דור פרץ, דניאל טננבאום ואנריק סאבוריט) חוזים חדשים. גם איתן טיבי נמצא בתוכניות של הקבוצה לעונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון
ואן לוון. "רוצים לנצח כל משחק"
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
טיבי שומר על הכדור
טיבי שומר על הכדור
איתן טיבי. בתוכניות לעונה הבאה
(צילום: עוז מועלם)
מכבי תתארח בשלישי (20:45) בגביע אצל הפועל חיפה, כשלהרכב עשוי לחזור טל בן חיים שלא היה בסגל שלשום בקריית שמונה בשל צבירת צהובים. המטרה היא להכשיר את אנדרה ז'ראלדש, וסאבוריט צפוי לשחק אף הוא. יונתן כהן ודן גלזר הפצועים עדיין בספק, אלכסנדר פשיץ' צפוי לחזור רק בפלייאוף. "הדבר הכי מדהים הוא שיש לנו חוסרים משמעותיים של שחקני מפתח, שכל מועדון אחר היה מאבד גובה בגללם. אפילו בלי יונתן כהן למשל, שהיה איש המספרים שלנו, שכבר כמעט חודשיים איננו, עשינו את הריצה הזו", אמרו שחקנים במכבי.
הקפטן שרן ייני, ששוב שיחק כקשר והציג משחק טוב, התייחס למאות האוהדים שהגיעו לצפות במשחק בק"ש, כשחלקם נסעו לעיר הצפונית במהלך השבוע על מנת לרכוש כרטיסים. בסיום המשחק רקדו שחקני מכבי עם האוהדים הצהובים בשירת "הבה נגילה" .
"הקהל עוזר מאוד למכבי, גם במשחקי הבית הם מקשים על היריבה, כיף שהם חוזרים", אמר ייני. "בספורט הלחץ משתנה, אנחנו צריכים להיות מקצוענים ולהתמודד עם כל סוגי הלחץ על מנת לעבוד קשה ולהוציא את הנקודות, אם אנחנו במקום השני או הראשון".