ערן זהבי קיבל אישור רשמי מקבוצתו גוואנגז'ו R&F ויגיע לישראל לקראת צמד המשחקים במסגרת ליגת האומות מול סקוטלנד (4 בספטמבר) בחוץ וסלובקיה (7 בספטמבר) בבית, הודיעה הבוקר (רביעי) ההתאחדות לכדורגל. לצד זאת, בגוואנגז'ו סירבו לאשר גם לדיא סבע להצטרף לטיסה לארץ, ונכון לעכשיו הוא יישאר בסין.
בימים האחרונים הפעילה ההתאחדות לחץ על הקבוצה הסינית לשחרר את זהבי ואת סבע לקראת פתיחת הקמפיין ואף הגישה תלונה רשמית לפיפ"א, אך לפני יומיים השאיפות שלה נתקלו בקשיים, כשבפיפ"א הוציאו מכתב רשמי שטוען כי לא חלה חובה על הקבוצות לשחרר שחקנים בחלון המשחקים הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
אחד מגיע, השני כרגע לא. ערן זהבי ודיא סבע
(צילום: עוז מועלם)
למרות זאת, בהתאחדות לא ויתרו ובסופו של דבר גוואנגז'ו אישרה לכוכב הגדול ביותר שלה לעזוב, זאת למרות שהיא נמצאת בצרות בליגה ועשויה לרדת בסיום העונה הזו לליגה השנייה. משחקו האחרון של החלוץ במדיה היה אתמול בצהריים, וזה לא היה נעים כלל - עם תבוסה 5:1 לשנדונג.
כפי שנחשף ב-ynet, זה היה היה אקורד הסיום שלו במועדון. זהבי כבר לא ישוב לסין, יסכם על התרת חוזהו ויעבור לקבוצה אחרת, כשהמועמדת הראשית לקלוט אותו נכון לעכשיו היא פנרבחצ'ה הטורקית. בטורקיה כבר החלו לנקוב בסכומים וטוענים שהשכר המסתמן שלו יעמוד על 2.5 מיליון אירו לעונה ומענק חתימה של מיליון אירו נוספים. הישראלי מבוקש בליגות נוספות, כולל ב-MLS, שם אל-איי גלאקסי ואינטר מיאמי רוצות אותו.
2 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר באימון
וילי רוטנשטיינר באימון
קיבל את מי שרצה. וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
זהבי, שנמצא כבר בסטטוס של שחקן חופשי מחודש יוני, שמאפשר לו לנהל מגעים עם קבוצות אחרות, רוצה לעבור לאתגר הבא באירופה או בארה"ב. חלון ההעברות באירופה ייסגר רק במהלך אוקטובר, ויאפשר לזהבי להשתלב באחת הקבוצות במידה שיתיר את חוזהו בשבוע הקרוב. מלבד ההצעות הברורות, כמובן גם קיימת האפשרות שיחזור לישראל וישחק שוב במכבי ת"א, אשר חולמת שיצטרף אליה.
בהמשך היום המאמן החדש של הנבחרת וילי רוטנשטיינר צפוי לפרסם את הסגל, כשזהבי יהיה כמובן בפנים, סבע יישאר בחוץ לאור ההודעה של גוואנגז'ו.