במינהלת מתכננים לאמץ את מתווה אופ"א שנהוג במספר ליגות באירופה ובמפעלים הבינלאומיים, כלומר חובת רישום של 13 שחקנים לפחות במקרה של הידבקויות בתוך המועדון.
הבעיה: הדבר יחייב את הקבוצות להרכיב סגלים גדולים מאוד בעידן של משבר כלכלי וחובת הפחתה של 30 אחוז מתקציב המועדון בהשוואה לעונה שעברה. בכל מקרה, המתווה יצריך את אישור משרד הבריאות. בינתיים בקבוצות המושבתות מאוד לא רגוע, והן טוענות לחוסר צדק, מאחר שהשחקנים שלהן מאבדים את הכושר בזמן שהיריבות מתאמנות ומשחקות כרגיל.
2 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
צריך אישור גם ממשרד הבריאות. כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
ישחקו הערב באירופה ובשבת לא יוכלו להופיע בליגה? שחקני מכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
ויש גם פרדוקס. מתווה אופ"א מאפשר למכבי ת"א לשחק הערב (שלישי, 22:00) מול זלצבורג, אך קיים סיכוי סביר שהמשחקים מול מכבי נתניה בשבת ונגד מכבי חיפה כעבור שבוע יידחו. המצב הנוכחי וחוסר האחידות יוצרים בלבול וכאוס מוחלט בקרב הקבוצות, מכיוון שבמינהלת עדיין לא חיברו נוסחה קבועה וברורה לטיפול במשבר. למשל, לקראת המשחק מול מכבי נתניה, השוער הכשיר היחיד של סכנין התגלה חיובי לקורונה, כמו גם מאמנו אלדד שביט, והוחלט בכל זאת לקיימו. לעומת זאת, בהפועל חדרה נמצאו שלושה שחקני ספסל ועוד כמה אנשי צוות חיוביים, והמשחק נגד בית"ר נדחה.
בזמן שקבוצות כמו מכבי פ"ת, אשדוד, כפר סבא ובני יהודה כבר קיימו שלושה משחקים, בית"ר ירושלים הספיקה לשחק רק פעם אחת, במחזור הראשון מול הפועל חיפה. המשחק הבא שלה, בתנאי שהליגה לא תופסק, הוא ב-3 באוקטובר בבלומפילד נגד הפועל ת"א – כלומר יותר מחודש ללא פעילות, והמאמנים סלובדן דראפיץ' ושי ברדה עדיין מחכים לבכורה שלהם בקבוצה.