האם הספורט הישראלי בדרך להשבתה? גורמים בכירים בממשלה לוחצים להשבתה כללית, כולל של ליגות הכדורגל והכדורסל, כך נודע ל-ynet.
הכוונה אצל הגורמים המדוברים בממשלה, בין השאר כאלה שמייעצים לשר הבריאות ולראש הממשלה בענייני הקורונה, היא להפסיק את ההחרגה שניתנה לקראת תחילת הסגר לליגות המקצועניות, אבל לאפשר את הפעילות ושגרת האימונים רק לספורטאים האולימפיים.
4 צפייה בגלריה
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר התרבות והספורט חילי טרופר ביציע
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין
(צילום: אוהד צויגנברג)
"בממשלה טוענים כי ההחלטה לאפשר לליגות המקצועניות להמשיך כסדרן היא חלק מהפרצות הקיימות כרגע בסגר, ולכן שוקלים לראות מה ניתן לעשות בנידון", סיפרו גורמים המעורים בעניין.
מאחורי הקלעים ישנם ניסיונות של משרד הספורט, מינהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל להבהיר לאותם גורמים ממשלתיים כי השבתה של הספורט תוביל לפגיעה משמעותית, החל מהספורטאים, דרך הקבוצות ועד לליגות ולענפים השונים.
4 צפייה בגלריה
דן גלזר
דן גלזר
גלזר. הראשון במכבי ת"א שנדבק
(צילום: ראובן שוורץ)
"בממשלה צריכים להבין כי אם ישביתו פה את הספורט, תהיה פה פגיעה בינלאומית בישראל. כל מה שקורה פה כרגע לא ממש מסייע לאף אחד מאיתנו - ההדבקות הגדולות בקבוצות - אבל ישנה מלחמה מאחורי הקלעים", אמרו גורמים בענף.

כאוס בכדורגל

הלחץ על סגירת הספורט לא מגיע משום מקום. בכדורגל הישראלי יש בלגן גדול בשבועיים האחרונים נוכח התחלואה הגוברת. בני סכנין התייצבה למשחק הליגה שלה מול מכבי נתניה עם שחקן אחד שנדבק וללא המאמן אלדד שביט שגם סובל מהנגיף, כאשר שחקנים אחרים התלוננו על סימפטומים, אבל יצאו שליליים בבדיקות הראשוניות שנערכו להם. הקבוצה הובסה 7:0 ובימים שלאחר מכן הודיעה על הידבקויות נוספות של שחקנים בבדיקות שניות שנערכו להם. חלק מאותם שחקנים לקחו חלק בהתמודדות נגד נתניה.
בהפועל חדרה המצב גרוע לא פחות, כאשר שחקנים, אנשי צוות וגם המאמן שרון מימר נדבקו בקורונה. בעקבות הסיטואציה בשני המועדונים החליטו משרד הבריאות והספורט על עצירת כל הפעילות שלהם.
4 צפייה בגלריה
לוח התוצאות אומר הכל
לוח התוצאות אומר הכל
סכנין מובסת 7:0. לקורונה היה חלק בזה
(צילום: ראובן שוורץ)
כמו כן, ההודעה אתמול של מכבי תל אביב, רגע לפני המפגש שלה מחר (22:00) בפלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות מול זלצבורג בבלומפילד על שישה שחקנים שלה שנמצאו חיוביים בבדיקות שנערכו להם, בנוסף לדן גלזר שנדבק עוד קודם לכן, לא הוסיפה למצב. היום גם מכבי חיפה הצטרפה לנדבקות, כאשר הירוקים הודיעו שיאניק וילדסחוט נמצא חיובי ולא יטוס עם הקבוצה למשחק החוץ בחמישי (19:30) נגד רוסטוב הרוסית בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.
משחקה של בית"ר ירושלים מול עירוני קריית שמונה, שהיה אמור להתקיים הערב, נדחה למועד לא ידוע, שעות ספורות בלבד לפני שריקת הפתיחה. הסיבה: שחקן ק"ש באסל שעאבן נמצא חיובי לנגיף, ועל פי מתווה משרד הבריאות על כל שחקני הקבוצה והצוות לעבור בדיקות, ועד לקבלת התוצאות הם מושבתים.