בתדרוכים מאחורי הקלעים לתקשורת במכבי תל אביב היו משוכנעים כי העתירה שהגיש עו"ד מורן מאירי לבית הדין של ההתאחדות תתקבל, וחצי גמר הגביע מול מכבי חיפה הערב (21:00) לא ייערך, אולם לאנשי ההתאחדות ולירוקים היה ברור כי אין סיכוי שהעתירה תתקבל.
מכבי ת"א ביקשה לדחות את המשחק משתי סיבות עיקריות שנהדפו: ההחלטה לקיום המשחק התקבלה ע"י ועדת הגביע והליגה ולא על ידי הנהלת ההתאחדות, ולכן לטענת מכבי היא אינה עומדת בתקנון. הטיעון השני הוא חוסר ספורטיביות מכיוון שחמישה זרים של מכבי ת"א עזבו את ישראל ולא נערכו אימונים סדירים בעקבות המצב.
1 צפייה בגלריה
מורן מאירי
מורן מאירי
מורן מאירי
(צילום: אורן אהרוני)
הדיינים הסבירו בפסק הדין שהם מקבלים את עמדת ההתאחדות בנוגע להחלטה על קיום המשחק, וכי מכבי ת"א צריכה לשאול את עצמה בנוגע לשחרור הזרים והייתה יכולה לנקוט בצעדים אחרים בנוגע לאימונים כי העתקה שלהם לאיזור הצפון, כמו גם מגורי השחקנים, כפי שעשו קבוצות אחרות. "לא נוכל להגיע למסקנה כי החלטת ההתאחדות בדבר דחיית מועד המשחק למחר הייתה בלתי סבירה שלא לומר בלתי סבירה בעליל”, כתבו הדיינים. "ההחלטה נמצאת בהחלט במתחם הסבירות וההיגיון, נוכח הנסיבות הקשות והמצב הביטחוני המעורער אליהן נקלעה המדינה כולה".
הדיינים טענו בפסק הדין כי אין מדובר במצב חירום, ולכן ועדת הליגה והגביע שקיבלה את ההחלטות היא הסמכות בסיטואציה כזו. עוד הובהר כי התקיימו מגעים אינטנסיביים ורצופים בין כל הגורמים השונים, הקבוצות, ההתאחדות ומינהלת הליגות בניסיון למצוא פתרון. לסיכום כתבו הדיינים: "אמור מעתה - זמנים קשים ומורכבים יוצרים החלטות קשות ומורכבות, ולא תמיד חש צד כלשהו שנעשה איתו צדק מלא. מבינים אנו לליבה של העותרת, אך נוכח מכלול השיקולים, האילוצים ולוח הזמנים הדחוק, אין ביכולתנו להיעתר לעתירה והיא נדחית בזאת".