בזמן שבית הדין של ההתאחדות לכדורגל דן בעתירה של מכבי תל אביב לדחיית חצי גמר גביע המדינה מול מכבי חיפה מחר (חמישי), נשמעו אזעקות באזור הצפון ושמו בסימן שאלה את חצי הגמר הראשון הערב (21:00) בין הפועל תל אביב לבית"ר ת"א/בת-ים. למרות זאת, בהתאחדות הבהירו לקבוצות: המשחק מתקיים כרגיל.
הדיון לגבי עתירת מכבי ת"א לא הופסק, אך בתחילתו היועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד עמית פינס, אמר כי יכול להיות שהדיון לא רלוונטי בגלל האזעקות בצפון. בהמשך השתנה הלך הרוח, הגבלות פיקוד העורף לא השתנו ובסופו של דבר העתירה נדחתה פה אחד. על הכוונה לדחות את העתירה פורסם לראשונה ב-ynet. המשמעות היא שגם המפגש בין שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי יתקיים כסדרו.
2 צפייה בגלריה
אלטמן חוגג
אלטמן חוגג
עומרי אלטמן
(צילום: אורן אהרוני)
הצהובים טענו בעתירתם כי ההחלטה לקיים את המשחק במועדו גורמת לפגיעה ספורטיבית מאחר שכל הזרים למעט אדוארדו גררו עזבו את המדינה בשל המצב הביטחוני, והקבוצה אינה מקיימת אימונים סדירים בשבוע האחרון. עוד טענו במכבי ת"א כי חיפה דחתה את הצעתה לדחות את המשחק ל-31 במאי, וחמישה ימים לאחר מכן את הגמר. הירוקים הסבירו כי הם יצטרכו עד אז לשחרר זרים לנבחרות, ולכן הפתרון אינו אפשרי. בינתיים, לאור הדחייה הצפויה של העתירה, במכבי ת"א שוקלים פנייה לערכאות אזרחיות.
עו"ד אודי שוכטוביץ', היועץ המשפטי של חיפה, אמר במהלך הדיון: "למכבי היה משחק השנה מול זלצבורג שהיא שיחקה עם פחות מעשרה שחקנים בכירים שלה בגלל קורונה, אבל היא לא הלכה לערער אלא עלתה לשחק ועלתה לקרב עם כל האמצעים שהיו לה. גם אנחנו שיחקנו בעקבות אירועי הדרבי עם עונש חמור ועלינו עם ארבעה שחקני הרכב פחות. לפעמים זה המצב וצריך להתמודד עם זה. הלוואי שיכולנו לשחק בבלומפילד עם קהל מחר. מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה בארץ שנתנה לזרים שלה לעזוב את הארץ".
עו"ד מורן מאירי, פרקליטה של מכבי ת"א: "היו שיחות כל הזמן כדי להגיע להסכמות, בסוף העמידו אותנו במצב מוגמר בניגוד לכל התהליך. הייתה כמעט הסכמה אתמול. לא נכנס לשיקולים של מכבי חיפה שפתאום אמרו 'לא'. אין דבר שלא הצענו להם. אי אפשר להגיד לאשתו של אנריק סאבוריט 'את חייבת להישאר פה עם ילד קטן'. הם עברו 16 שעות טיסה רק כדי לעוף מפה. אחד מהזרים חטף התקף חרדה".
2 צפייה בגלריה
דור פרץ ועומר אצילי ראש בראש
דור פרץ ועומר אצילי ראש בראש
דור פרץ ועומר אצילי ראש בראש
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני החלטת ההתאחדות אתמול כי המשחק יתקיים בחמישי בסמי עופר, מכבי ת"א הגישה בקשה לדחות ביומיים את המשחק מול מכבי חיפה. הצהובים קיוו שההתאחדות תתחשב ותאפשר להם 48 שעות נוספות כדי להתכונן בצורה טובה יותר לקראת המשחק.
בעלי הירוקים, יעקב שחר, הציע במהלך אותה ישיבה אתמול בהתאחדות כי המשחק בין מכבי חיפה לאשדוד - ששובץ לראשון - יוקדם לחמישי, כמו גם זה של מכבי ת"א מול מכבי פ"ת וחצי הגמר ישוחק בראשון. כלומר לתת למכבי עוד שלושה ימים של התארגנות, אולם הפתרון לא היה אפשרי מבחינת המינהלת, מאחר שקודם עליה היה לסיים את משחק ההשלמה מחר בין אשדוד להפועל באר שבע.
פורסם לראשונה: 17:02, 19.05.21