וילי רוטנשטיינר, שמונה היום (רביעי) רשמית למאמן נבחרת ישראל, דיבר היום במסיבת עיתונאים בזום, יחד עם עוזרו אלון חזן. הידיעה על מינוי האוסטרי נחשפה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet. המשחק הראשון של הנבחרת תחת רוטנשטיינר ייערך בספטמבר מול סקוטלנד בליגת האומות.
"מתרכזים קודם כל במשחק מול סקוטלנד בחצי גמר פלייאוף היורו, ולא בדברים אחרים", אמר רוטנשטיינר ושטח את משנתו: "לעולם לא נוותר, עד הדקה האחרונה. זו המנטליות שצריך לנקוט בה. צריך לעבוד על המשמעת ועל השיפור בהגנה. חשוב להצעיר את הנבחרת ושהליגה המקומית תוציא שחקנים לאירופה. חטפנו יותר מדי שערים במוקדמות יורו, צריך לעבוד על זה. ערן זהבי כבש 11 שערים מ-16, התלות בו הייתה גבוהה מדי. שחקנים אחרים גם צריכים להבקיע"
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר ואלון חזן
וילי רוטנשטיינר ואלון חזן
וילי רוטנשטיינר ואלון חזן
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
רוטנשטיינר הסביר איך קיבל את התפקיד: "זו ההחלטה שוועדת האיתור קיבלה, הצוות הנוכחי ימשיך עד סוף 2020. אל תהססו לגבי ניסיון האימון שלי, יש לי למעלה מ-20 שנה בנבחרות, ויחד עם אלון חזן יש לנו מספיק ניסיון. איל ברקוביץ'? היה שחקן גדול, מעריך אותו מאוד".
אלון חזן הוסיף: "מודה לאנדי הרצוג על התרומה שלו לנבחרת, נמשיך את דרכו. המטרה היא להמשיך את ההתפתחות של הנבחרת. לא נפגע מדבריו של ברקוביץ', הוא חבר טוב. אני בחרתי בביברס נאתכו כקפטן ואני לא יכול לדרוש ממנו לשיר את ההמנון".
3 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)
במסיבת העיתונאים שנערכה אחרי ההצבעה אמר יו"ר ההתאחדות אורן חסון: "ההחלטה למנות את רוטנשטיינר הייתה גם כלכלית, כי אנחנו לא יודעים מה יהיה מבחינת משחקים. המחלוקת שהייתה עם רוטנשטיינר נעה סביב נושא אחד - כלכלי. בצו השעה לא יכולה ההתאחדות להתנהל כרגיל ואנחנו נמצאים בעיצומו של משבר. וילי יצטרך להשיג את התוצאות. זה גם הצוות שהביא אותנו לחצי גמר פלייאוף היורו".
"איל ברקוביץ'? דיברתי איתו פעמיים. הוא היה מועמד, אברם גרנט היה מועמד מטעם התקשורת". על אלונה ברקת: "היא כופה עליי את יוסי אבוקסיס? דיברתי איתה עשרות פעמים. מעולם לא פנתה אליי ושאלה אותי". על החוזה של האוסטרי: "אין תוכנית להיפטר מווילי רוטנשטיינר בסוף 2020. הוא יימדד לפי מה התוצאות שהוא יביא. אני מקווה מאוד שפלייאוף היורו יתקיים. יש לו הרבה ביטחון שהוא יצליח".
על מצב התחלואה במדינה חסון הוסיף: "כולם מבינים את קצב התחלואה. ההתאחדות לכדורגל נכנסה למשבר מאוד קשה כמו בכל העולם. בסך הכל היא נמצאת במצב כלכלי יציב. אין ספק שאי קיום של משחקים, אי קיום של ליגה, יכולים לפגוע בהתנהלות הפיננסית שלנו".

דראפיץ' מועמד לצעירה

מוקדם יותר היום ועדת האיתור – יו"ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה, אלי כהן ושינו זוארץ, יו"ר הוועדה המקצועית – התכנסה כדי לדון במבנה המחלקה הטכנית, הצרכים השונים של הנבחרות, פיתוח הכשרונות ופרויקט האקדמיה. בנוסף למנכ"ל ההתאחדות רתם קמר ולמנהל הטכני וילי רוטנשטיינר, הצטרף לדיונים גם אבי קאופמן, יו"ר ועדת הנוער בהתאחדות.
לנוכח העובדה שהחוזים של מאמני הנבחרות הצעירות והצוותים השונים, למעט ניר לוין (מאמן הנבחרת עד גיל 21), מסתיימים במהלך הקיץ הנוכחי, הוחלט כי בטווח זמן של כ-10 ימים תתכנס הוועדה שוב כדי לדון בהמלצות שיביא בפניה רוטנשטיינר לגבי בעלי התפקידים שיובילו את הנבחרות הצעירות בעתיד.
3 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
מכבי תל אביב מול מכבי נתניה
יחליף את לוין?
(צילום: עוז מועלם)
מאמנה בארבע השנים האחרונות של מכבי נתניה, סלובודן דראפיץ', מועמד להחליף את לוין כשזה יסיים את חוזהו. גם גל אלברמן, שפרש ממשחק פעיל, מועמד לתפקיד באחת מהנבחרות הצעירות.
פורסם לראשונה: 11:21, 22.07.20