עכשיו זה רשמי: משחקי חצי גמר גביע המדינה ייערכו השבוע באצטדיון סמי עופר - וללא קהל. כך הודיעה הערב (שני) ההתאחדות לכדורגל. המפגש בין הפועל ת"א לבית"ר ת"א/בת-ים יתקיים ביום רביעי ולמחרת ייערך המשחק בין מכבי ת"א למכבי חיפה.
הסיבה די ברורה: המצב הבטחוני במדינה והחשש לשינוע של אלפי אוהדים ממרכז הארץ לסמי עופר. אגב, במינהלת הליגות רואים כמטרה לחזור לשחק ביום חמישי, גם אם צריך להעתיק את המשחקים לצפון הארץ ולקיימם גם כן ללא קהל.
3 צפייה בגלריה
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
חצאי גמר הגביע ישוחקו בסמי עופר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
חוסה רודריגס מול דן ביטון
חוסה רודריגס מול דן ביטון
יש משחק בחמישי. חוסה רודריגס מול דן ביטון
(צילום: עוז מועלם)
בצעד יוצא דופן, הנהלת ההתאחדות תתכנס מחר לישיבה מיוחדת, כשבשל הנסיבות החריגות הוחלט לזמן את התקשורת לסקר את האירועים. הכדורגל הישראלי נמצא כרגע תחת אי ודאות, הניסיון הוא לסיים את העונה על המגרש, חצאי הגמר וגמר גביע המדינה, שלושת מחזורי הפלייאוף העליון (עוד מחזור בתחתון), משחק הידידות נגד מונטנגרו בחמישה ביוני, מחזור ירידה בליגה הלאומית והמבחנים, יחד כמובן עם השבתה מוחלטת של מחלקות הנוער מאימונים ומשחקים.
מי שנתקלת בבעיה הגדולה ביותר מבין הקבוצות היא מכבי ת"א אותה החליט לעזוב באופן סופי אלכסנדר פשיץ', כשבעוד שלושה ימים היא תשחק בחצי גמר הגביע בחיפה, ללא הזרים שעזבו בנוסף לסרבי, אייל גולסה הפצוע ואבי ריקן שסיים את העונה.
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
יו"ר ההתאחדות אורן חסון
(צילום: ראובן שוורץ)

הפועל פ"ת דורשת: להקפיא את היורדת השנייה לליגה א'

הפועל פ"ת פנתה הערב במכתב רשמי להתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות בדרישה להקפיא את הירידה של קבוצה נוספת מהליגה הלאומית, בטענה לחוסר ספורטיביות. פ"ת הבהירה כי שחקניה הזרים עזבו את הארץ בשל המצב הביטחוני וכי הקבוצות שאמורות להתמודד (המחזור נדחה ליום שישי) מול היריבות שלה לתחתית כמעט ולא מתאמנות.
"בכל הכבוד, לא ניתן להשלים עם הסיטואציה שנוצרה ולא ניתן לקבל מצב בו קבוצה אחת מופלית לרעה אל מול יתר הקבוצות נוכח מצב החירום שנוצר וכל זאת, כאשר על הכף עומד אירוע כה דרמטי", נכתב, בין השאר, במכתב.
פורסם לראשונה: 13:02, 17.05.21