"אם הצלחנו לחזור פעמיים מפיגור מול נבחרות עדיפות מאיתנו, בגלזגו נגד סקוטלנד (1:1) ובנתניה נגד סלובקיה (1:1), סימן שמשהו טוב קורה בנבחרת. זה בעיקר נותן לנו ביטחון לקראת המשחק החשוב באמת בחודש הבא". אחרי התיקו השני ברציפות בעידן וילי רוטנשטיינר, הביטחון של שחקני הנבחרת עלה לקראת חצי גמר פלייאוף היורו בחודש הבא, מול סקוטלנד.
בנבחרת מאוכזבים מהשער שספגו בגלל טעות במרכז ההגנה, כשמיכל דוריש חמק לאיתן טיבי שהציג משחק חלש. מצד שני יש שביעות רצון מהיכולת של ניר ביטון ומנור סולומון. מי שלא שותף אמש הוא שחקן העונה של מכבי תל אביב באליפות האחרונה דן גלזר, שנראה מאוכזב. רוטנשטיינר שוחח עם השחקנים בסיום המשחק לפני שכל אחד מהם שוחרר לקבוצה שלו. "עשיתם את המקסימום מול נבחרות טובות מאוד, עכשיו צריך לעבור את סקוטלנד, זה אפשרי". מי שלא ינוחו הם עילאי אלמקייס ואילון אלמוג, שעשויים לשחק הערב עם הנבחרת הצעירה מול קזחסטן.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
המאמן האוסטרי יעלה בגלזגו באותו המערך ואם לא יהיו פציעות, אז כנראה גם באותו הרכב. חשוב לו שערן זהבי ימצא לעצמו קבוצה, בדיוק כמו אריאל הרוש ושהליגיונרים הבכירים כמו שון וייסמן מוויאדוליד, אלי דסה בשבוע הבא בהולנד ומונס דאבור עם הופנהיים ייכנסו לעניינים.
לרוטנשטיינר ברור דבר אחד: במידה והוא לא מעלה את הנבחרת ליורו הקרוב, הוא יסיים את דרכו בכדורגל הישראלי בדצמבר הקרוב. אחרי שני המשחקים שלו על הקווים, שחקנים מדברים על הכנה דקדקנית עד לפרטים הכי קטנים.
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
בנבחרת אופטימים
(צילום: עוז מועלם)
"שחקנים שכבו תשושים בחדר ההלבשה. אנחנו רואים את ההבדל הפיזי, ראינו את מנור סולומון, הוא רגיל לזה, באירופה זה הבסיס, וצריך להשתפר בזה. הקבוצה שלי נתנה הכול, נלחמה עד הסוף. הסיומת לא הייתה טובה מספיק, אבל גם יכולנו לנצח עם הבעיטה של זהבי לקורה בסוף. גם קבוצות טובות שוגות. נהיה חייבים לכבוש יותר. אני מנסה לדחוף את השחקנים, ניסינו להיות יותר התקפיים, להכניס שחקנים, ויצרנו מספיק מצבים, אבל הסיומת לא הייתה מספיק טובה", אמר המאמן.
ערן זהבי הוסיף: "התוצאה לא משקפת, הקבוצה היותר טובה לא ניצחה את המשחק וחבל. גאה בנבחרת שחוזרת מפיגור פעם שנייה רצוף. לפעמים הכדור הולך החוצה או פוגע בקורה, אבל גם אני נתתי הכל היום וניסינו בכל הכוח. אנחנו מסתכלים קדימה ורוצים לתקן את הדברים שצריך. יש לנו את סקוטלנד בעוד חודש וזה יהיה מאוד מאוד קשה. אנחנו יכולים לנצח שם, יש פה דרך טובה ואפשר להיות אופטימיים. מקווה שזה יגיע גם לתוצאות".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. היה קרוב
(צילום: עוז מועלם)
דור פרץ, אחד משני שחקני ליגת העל היחידים שפתחו נגד סלובקיה יחד עם טיבי, אמר: "הרגשה חמוצה, מבאס לצאת עם תיקו במשחק שהגיע לנו יותר. חזרנו מפיגור ואנחנו שמחים מאוד שאנחנו מראים אופי וממשיכים קדימה. אני חושב שבסופו של דבר אני יכול לתפקד בכל עמדה על המגרש. מה שהמאמן יחליט, אני אתן הכל".
"השחקנים שמשחקים בארץ נהנו ממזג אוויר פנטסטי בסקוטלנד. הלחות כאן מטורפת אבל זה המצב ועם זה צריך לשחק. זה משפיע על היכולת של שתי הקבוצות", אמר הקשר. על המשחק החשוב בגלזגו בחודש הבא: "אני חושב שבאצטדיון של סקוטלנד הקהל משפיע מאוד והוא גורם משמעותי שדוחף אותם. נגיע עם ראש מורם, אחרי התוצאה שעשינו. קשה להגיד מה יחסי הכוחות". יש לציין כי עדיין לא ברור אם תורשה כניסת קהל למשחק.