ההתאחדות לכדורגל והמינהלת החליטו על "חלון שקט", כפי שהגדירו את ארבעת הימים הקרובים עד לחידוש הפעילות בכדורגל הישראלי, בתקווה כי עד אז יופסקו מטחי הטילים על ישראל. במידה שלא, המשחקים צפויים להתחדש ללא קהל או באצטדיונים חלופיים בהם ניתן יהיה לשחק תחת הוראות פיקוד העורף.
המצב הביטחוני הקיים אינו מאפשר קיום משחקים בסוף השבוע בליגות המקצועניות, זאת אחרי שבהתאחדות כבר דחו את משחקי הליגות החובבניות והנוער לפחות עד יום שלישי הקרוב, לכן הוחלט להכין לוח משחקים שיאפשר את סיום העונה באופן ספורטיבי ושוויוני.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
נערכים לחידוש המשחקים בשבוע הבא
(צילום: עוז מועלם)
בהתאם לשיתוף הפעולה בין המינהלת להתאחדות, הוחלט בין היתר להזיז את שני המשחקים החשובים בקרב על האליפות בין מכבי פ"ת למכבי ת"א ומכבי חיפה - אשדוד משני לחמישי, זאת על מנת לאפשר חלון של 24 שעות לקיום משחקי הגביע.
בשני יתקיים חצי הגמר בין מכבי חיפה למכבי ת"א בבלומפילד או במיקום חלופי במידת הצורך, ויממה לאחר מכן יתקיים חצי הגמר הנוסף בין הפועל ת"א ובית"ר ת"א/בת ים. משחק הגמר יתקיים ב-30 במאי. ביום שני הקרוב, מוצאי חג השבועות, יתקיימו במקביל למשחק הגביע עוד ארבעה משחקי ליגה. גם מחזור הליגה הלאומית שאמור להכריע את זהות היורדת הנוספת הוזז ממחר לשלישי ורביעי הקרובים.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
בלומפילד יארח את חצי הגמר?
(צילום: עוז מועלם)
הסיבה המרכזית לדחיית חצי הגמר בין מכבי חיפה למכבי ת"א הערב הייתה החלטת המשטרה, שהסבירה כי שינוע של אוהדים ממרכז הארץ בשעות הערב עשוי להיות מסוכן, יחד עם העובדה כי מדובר בתקופה נפיצה שלא מאפשרת הקצאת שוטרים לאירוע המוני של 30 אלף אוהדים בסמי עופר והחשש ממהומות אפשריות בעיר מעורבת כמו חיפה.
בהתאחדות לא מתכוונים לפנות כרגע לאופ"א בבקשה לדחות את מועד רישום המועדונים לאירופה או את משחק הידידות שמיועד לנבחרת ישראל ב-5 ביוני נגד מונטנגרו, ויעשו זאת רק במקרה קיצון.