נבחרת ישראל תפגוש את דנמרק, אוסטריה וסקוטלנד במסגרת בית 6 של מוקדמות מונדיאל 2022 בקטאר. ההגרלה נערכה הערב (שני) בציריך. רק 13 נבחרות אירופאיות יעפילו לטורניר בקטאר, מה שאומר שמשימת העלייה היא כמעט בלתי אפשרית עבור הכחולים-לבנים - אך ההגרלה שהנבחרת קיבלה היא מהפחות גרועות שניתן היה לדמיין.
ערן זהבי, מנור סולומון וחבריהם הוגרלו מהדרג הרביעי ויכלו היו לקבל שמות כמו ספרד, צרפת או פורטוגל, אך שובצו מול דנמרק מהדרג העליון, אוסטריה מהדרג השני אותה פגשנו במוקדמות היורו, ובפעם השלישית ברציפות (כולל ליגת האומות) מול סקוטלנד מהדרג השלישי. את הבית "הישראלי" משלימות איי פארו ומולדובה מהדרגים הנמוכים יותר.
5 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בזמן נגינת התקווה
נבחרת ישראל בזמן נגינת התקווה
הגרלה סבירה. נבחרת ישראל
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
שחקני דנמרק חוגגים
שחקני דנמרק חוגגים
הנבחרת מהדרג הראשון. דנמרק
(צילום: AP)
דנמרק היא לא שם זר לחלוטין לאוהדי נבחרת ישראל הוותיקים - והזכרונות לא מתוקים במיוחד. ב-1999, אחרי אחד הקמפיינים המוצלחים עם הדור שנחשב למוכשר בתולדות המדינה, ישראל העפילה לצמד משחקי פלייאוף מול הדנים על ההעפלה ליורו 2000. זה הסתיים עם תבוסה ביתית מהדהדת 5:0 והפסד "צנוע" יותר 3:0 בחוץ, בצמד משחקים שזכורים בעיקר בגלל פרשיית נערות הליווי שהוזמנו על ידי שחקנים בנבחרת למלון ערב לפני המשחק הראשון. הכוכבים הגדולים של הנבחרת הדנית הנוכחית הם השוער קספר שמייכל - בנו של מי שעמד בשער במדי בדנים ב-1999 - והקשר כריסטיאן אריקסן.
את אוסטריה פגשנו, כאמור, במוקדמות היורו באותו בית בו היו גם הסקוטים. בבית ישראל ניצחה 2:4 עם שלושער אדיר של ערן זהבי באצטדיון סמי עופר, ובחוץ הפסידה 3:1 אחרי שהוליכה 0:1 משער ענק של כוכב פ.ס.וו. השמות הגדולים של הנבחרת הזו הם של בלם באיירן מינכן דויד אלאבה והקשר מרסל סאביצר מלייפציג.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי ושחקני הנבחרת חוגגים מול אוסטריה
(צילום: רויטרס)
את סקוטלנד ישראל פגשה לא פחות מחמש פעמים בשנתיים האחרונות, במסגרת קמפיין ליגת האומות, מוקדמות יורו 2020 ופלייאוף ההעפלה ליורו. המאזן בין השתיים: שני ניצחונות לישראל, שניים לסקוטים (האחרון בפנדלים בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו), ותיקו אחד.
5 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
סולומון חוגג במפגש האחרון מול סקוטלנד
(צילום: עוז מועלם)
בסך הכל הוגרלו עשרה בתים ומי שתסיים ראשונה בכל אחד מהם תעפיל אוטומטית לטורניר. עשר הסגניות ייאבקו בפלייאוף עם שתי נבחרות שיגיעו מליגת האומות (ישראל איבדה סיכוי במסלול הזה), והן יתמודדו בשני סיבובי פלייאוף על שלושת המקומות הנותרים. כל נבחרת, כמו תמיד, תפגוש את יריבותיה בבית ובחוץ והמשחקים צפויים לצאת לדרך במרץ ולהסתיים בנובמבר 2021. אגב, אלופת העולם צרפת לא עלתה אוטומטית לטורניר ותיאלץ לעלות מהמוקדמות כמו כולן.
השם הראשון שנשלף מהקערה היה זה של פורטוגל. ספרד ושבדיה הוגרלו יחד, כמו במוקדמות היורו, וכך גם איטליה ושווייץ. דומה שהבית הקשה ביותר הוא בית 7 של הולנד, שקיבלה את טורקיה ונורבגיה כנבחרות מהדרג השני והשלישי. גם אנגליה, פולין והונגריה ששובצו יחד לבית 8 ודאי לא מרגישות ברות מזל. אלופת העולם צרפת, שתפגוש את אוקראינה, פינלנד, בוסניה וקזחסטן במסגרת בית 4, היא בהחלט מהמרוויחות הגדולות של ההגרלה הזו.
5 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הארי קיין במדי נבחרת אנגליה. לא הגרלה קלה
(צילום: רויטרס)

ההגרלה המלאה

בית 1 - פורטוגל, סרביה, אירלנד, לוקסמבורג, אזרבייג'ן
בית 2 - ספרד, שבדיה, יוון, גיאורגיה, קוסובו
בית 3 - איטליה, שווייץ, צפון-אירלנד, בולגריה, ליטא
בית 4 - צרפת, אוקראינה, פינלנד, בוסניה, קזחסטן
בית 5 - בלגיה, וויילס, צ'כיה, בלארוס, אסטוניה
בית 6 - דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, ישראל, איי פארו, מולדובה
בית 7 - הולנד, טורקיה, נורבגיה, מונטנגרו, לטביה, גיברלטר
בית 8 - קרואטיה, סלובקיה, רוסיה, סלובניה, קפריסין, מלטה
בית 9 - אנגליה, פולין, הונגריה, אלבניה, אנדורה, סן מרינו
בית 10 - גרמניה, רומניה, איסלנד, צפון מקדוניה, ארמניה, ליכטנשטיין
פורסם לראשונה: 18:54, 07.12.20