הכדורגל הישראלי בסגר. משרד הבריאות החליט להשבית את משחקי ליגת העל במהלך הסגר המלא, מה שיוצר בעיות רבות בכדורגל הישראלי: צורך בקיצור הליגות, קושי בשיבוץ לוח המשחקים וקיום מחזור גביע שמורכב מקבוצות מליגות נמוכות שכלל לא מורשות להתאמן.
רק בתום קרב עיקש של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הושג לפחות מתווה שיאפשר אימונים בליגת העל, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet. במשרד הבריאות גם החליטו במפתיע במהלך הבוקר (חמישי) שלא לאשר את הפעילות גם במפעלים הבינלאומיים, אך השר טרופר התעקש ומשרד הבריאות החריג את הנושא מיתר ההגבלות. כבר בתחילת השיחות בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לטרופר, לאחר ההכרזה של הממשלה על סגר כללי נקבע כי במקרה הטוב יופעלו משחקי קבוצות ליגת העל, אולם היה ברור כי קבוצות הליגה הלאומית ומטה מושבתות מיידית, אימונים ומשחקים.
3 צפייה בגלריה
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
אימון בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
אנשי משרד הבריאות, שהתעקשו ולא שינו את עמדתם לגבי קיום משחקי ליגת העל, טענו כי מפגש בין קפסולות שונות, שחקנים וגורמים שונים בקבוצות במהלך המשחקים הוא גורם מדבק. כאמור, טרופר העלה פתרון ביניים, כזה שיסייע להמשך קיום הכדורגל: רק קבוצות ליגת העל יוחרגו ויוכלו להתאמן במהלך הסגר, בתוך קפסולות ותנאי בידוד נוקשים, זאת על מנת להוביל לכך שמייד עם סיום הסגר הן יוכלו לחזור לשחק מיידית, ללא צורך בהכנה של שבועיים נוספים. אם האימונים היו מושבתים, הליגה הייתה נעצרת בחודש שלם וחלק משמעותי ממנה היה מבוטל.
היום ומחר יתקיימו כרגיל חמישה משחקים בליגת העל, כולל שני משחקים הערב (הפועל חדרה מול בית"ר ירושלים ובני סכנין נגד מכבי נתניה) ושלושה מחר (מכבי ת"א מול בני יהודה, מ.ס אשדוד נגד הפועל ת"א והפועל כפ"ס מול מכבי פ"ת). במהלך השבועיים הקרובים, בהנחה שזה יהיה פרק הזמן של הסגר, לא פחות מ-14 משחקי ליגת העל יידחו. צריך לזכור, בקיץ ייערך היורו ולכן העונה חייבת להסתיים בתוך פרק זמן שנקבע מראש. בעקבות כך, נראה כי הפלייאוף העליון יקוצר. כמו כן, במינהלת ינסו להחריג נחיתת זרים, ובמקביל בהתאחדות עשויים לפנות לפיפ"א כדי להאריך בשבועיים את חלון ההעברות שייפתח ב-10 בינואר.
3 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
שר הספורט חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
יולי אדשלטיין
יולי אדשלטיין
שר הבריאות יולי אדשלטיין
(צילום: נדב אבס)
מעבר לבעיה הקשה שהמינהלת נתקלת בה כעת, כולל הצהרות של היו"ר ארז כלפון כי עצירה שכזו תוביל לבעייתיות בחידושה, גם להתאחדות ישנה בעיה גדולה עם מחזור גביע המדינה שאמור היה לצאת לדרך בסוף השבוע הבא. 17 מהקבוצות שהגיעו לסיבוב ח' של הגביע מגיעות מליגות נמוכות, לאומית ומטה, ולכן מאחר שהן לא מורשות להתאמן במהלך הסגר, הן יצטרכו לפחות עוד שבועיים של הכנה לקראת חידוש המשחקים, ויהיה קושי בשיבוץ ומציאת תאריכים להשלמות.
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, התייחס לעניין: "עצירת האימונים והמשחקים כבר לפני שבועיים, כמו גם הסגר הכללי הצפוי, מציבים אתגר גדול עבורנו אבל אנחנו נחושים לעשות הכל במטרה לחזור במהירות האפשרית לפעילות בכלל הליגות ובמפעל גביע המדינה, כך שעונת 2020/21 תגיע לסיומה במקום היחיד בו היא ראוי לעשות זאת - כר הדשא. ההתאחדות לכדורגל נערכה מבעוד מועד לאפשרות שנגיף הקורונה והתחלואה הגוברת יחייבו עצירות במהלך העונה, גובשו ואושרו פורמטים חדשים ולוחות זמנים ריאליים ואנחנו משוכנעים כי גם בזכות קצב החיסונים המרשים נעמוד באתגר האדיר שניצב בפני הענף".
"ידענו בכל פעם לחזור חזקים יותר וערוכים בהתאם, וככל שהעצירה הפעם תהיה קצרה יחסית כך ישובו השחקנים והשחקניות בליגות ובגילים השונים לפעילות מהר ככל האפשר. אנחנו בקשר רציף ופורה עם שר הספורט, שר הבריאות וכל גורם רלוונטי, הם מבינים היטב את ההכרח הספורטיבי להשיב את הפעילות בענף ויחד נצלח גם את הסגר השלישי, האחרון כך כולנו מקווים", סיכם.