זעם בכדורסל הישראלי על החלטת הממשלה לא להחריג את ליגת העל ולא לקיים משחקים בזמן הסגר שיחל ביום חמישי בחצות.
"כבר הוחרגנו בעבר והפעם לא", אמר גורם בכיר באחת הקבוצות בליגה. "אנחנו שומרים על כל ההנחיות, השחקנים כמעט ולא יוצאים מהבתים גם כשאין סגר כי כל אחד באמת שומר על עצמו ועל הבריאות שלו, אז בזמן שיש סגר במדינה הם פתאום יסתובבו ויידבקו? זה מגוחך".
3 צפייה בגלריה
נתנאל ארצי מול ג'מיל ווילסון וטיישון תומאס
נתנאל ארצי מול ג'מיל ווילסון וטיישון תומאס
הפועל ירושלים מול גלבוע/גליל
(צילום: גיל נחושתן)
אותו גורם הוסיף: "אני לא רואה סיבה לכך שלא יהיו משחקים אם עד עכשיו זה כן עבד גם כשהייתה קפיצה של למעלה מ-9,000 נדבקים במדינה. הנזק מהפסקת הליגה בעונה שעברה והנזק מהיעדר הקהל כבר שנה שלמה עוד לא התאחה וגם לא קרוב לזה, והיעדר משחקים הפעם רק יגדיל את הנזק. לפחות השכילו מעט והסכימו לתת לנו להתאמן. ככה לפחות נוכל לחדש את הליגה ישר כשיסתיים הסגר בלי חשש לפציעות".
במנהלת הליגה והקבוצות לא קיבלו בהפתעה את ההחלטה לא להחריג הפעם את הענף, מאחר שכבר אתמול בבוקר קיבלו איתותים לכך שזוהי המגמה בקרב אנשי משרד הבריאות. במשרד הספורט, בראשותו של השר חילי טרופר, לא אמרו נואש ואחרי שיחות קדחתניות הוחלט לבסוף לאשר את האימונים כסדרם.
3 צפייה בגלריה
סנדי כהן מול בן קארטר
סנדי כהן מול בן קארטר
שחקני מכבי ת"א והפועל אילת
(צילום: ראובן שוורץ)
הכעס נובע בעיקר מכך שבמהלך כל התקופה (יולי עד אוגוסט, ספטמבר עד דצמבר) התגלו רק שלושה נדבקים בכל הקבוצות, שניים מהם ביממה האחרונה, מהפועל אילת והפועל חיפה. זאת, בזמן שכל שחקני הקבוצה הדרומית נבדקו ולא נמצאו חיוביים נוספים.
בנוסף, היום נמסר ממכבי ראשל"צ שאחד מאנשי הצוות של המועדון נמצא חיובי לנגיף ובעקבות זאת יעברו השחקנים ויתר אנשי המועדון בדיקות קורונה. גם אנשי עירוני נס ציונה, ששיחקה נגד מכבי ראשון לציון ביום ראשון האחרון, יעברו בדיקות.
3 צפייה בגלריה
אקיל מיצ'ל
אקיל מיצ'ל
שחקני מכבי ראשל"צ ונס ציונה יעברו בדיקות
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
יש לציין שמכבי תל אביב שמשחקת ביורוליג, הפועל חולון והפועל ירושלים שמשחקות בליגת האלופות ועירוני נס ציונה שמשחקת ביורופקאפ כן יוכלו לשחק כרגיל מאחר שהתקבלה החלטה להחריג את הספורט הבינלאומי.
משחקי הליגה הבלקנית, אליה הצטרפו 11 הקבוצות מליגת העל על מנת להתגבר על מכשול אי היכולת להתאמן ולשחק בסגר הקודם, נדחו ולא יתקיימו הערב. הסגר יביא לדחיית משחקי הליגה, לכן דחיית משחקי הבלקנית תאפשר לקיים אותם בתחילת השבוע הבא.