״ארז כלפון צריך להסיק מסקנות או שיסיקו מסקנות עבורו", הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג, מדבר על ההחלטה שלו לרשום את הקבוצה למפעל אירופי ולהמשיך להתאמן בניגוד להוראות משרד הבריאות, ודורש את התפטרותו של יו"ר מינהלת הליגות.
"הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה היא סיטואציה קשה ובעיקר מטרידה", אומר חוגג, "אין מילים לתאר את תהליך קבלת ההחלטות, יש אינטרסים לא ברורים. כפי שאתם יודעים, אליצור יבנה, קבוצת כדורסל מהליגה הלאומית, מתאמנת כרגיל באולם כדורסל סגור בעוד שלנו בכדורגל לא מאפשרים להתאמן במגרש פתוח".
4 צפייה בגלריה
ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ'
חוגג. עצבני
(צילום: אורן אהרוני)
חוגג מספר על הערב בו הודיעו על השבתת הכדורגל: "הודיעו לנו בתחילת הדרך שהספורט מוחרג, ואז הודיעו שלא. המשמעות של הדבר הזה היא שפרופ' איתמר גרוטו, הגורם המקצועי, בעצם אישר להחריג את הספורט אך בגלל חזר בו בגלל שיקול פוליטי. אם הספורט הוחרג בהתחלה, משמעות הדבר שהגורמים המקצועיים אישרו זאת. אם אחרי שעה ההחלטה השתנתה ברור שזאת החלטה פוליטית ולא מקצועית".
ומה קרה אחר כך?
"הבטיחו לנו שמספר ימים לאחר מכן יעשו הכל כדי להחזיר אותנו להתאמן, זה לא קרה. באשדוד אושרו 300 משתתפים בהלוויה והגיעו 6,000. איך מאשרים 300 בלוויה ו-22 שחקנים במגרש פתוח לא? איך מאשרים 50 אנשים באוטובוס ואימוני כדורגל לא? בכדורסל מצאו פיתרון עם הליגה הבלקנית ואני משבח אותם על כך. כשעובדים ביחד אפשר לנצח"
"במקום שמינהלת הליגה הכדורגל תחבק את הפיתרון, כפי שעשו בכדורסל בצורה נהדרת, היא מתבלבלת ופועלת נגדנו. אולי ארז כלפון חושב על התפקיד הבא שלו, האינטרסים שלו לא ברורים. הוא מאיים בקנסות לא חוקיים על הקבוצות, אנחנו נמשיך להתאמן, ואם תהיה חוות דעת משפטית שתגיד אחרת אנחנו מיד נעצור, אבל נכון לעכשיו נתאמן בהתאם לחוק. המינהלת רשמה כישלון חרוץ בטיפול במשבר, לא קיבלנו שקל, היו הרבה הבטחות על רשת ביטחון אבל הכסף לא הגיע. המינהלת בצד של משרד הבריאות במקום בצד שלנו. כלפון צריך להסיק מסקנות ולהתפטר, או שנסיק מסקנות בשבילו". ארז כלפון סירב להגיב לדברים.
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: ראובן שוורץ)
למה אתה בעצם לבד במערכה הזאת? "לא חושב שלא אכפת לשאר הקבוצות, אבל אני מרגיש די לבד פה, אני יכול להגיד לך שחוות הדעת המשפטית שהשגתי ואיפשרה לנו להתאמן זה דבר חדש. המשטרה אמרה שאסור לנו להתאמן אבל הראנו לה חוות דעת משפטית. יש לא מעט קבוצות שאמרו לי שהן חוזרות להתאמן ביום ראשון. בני יהודה, הפועל תל אביב ועוד כמה. למה יעקב שחר לא מצטרף? תשאלו את מכבי חיפה. מי שמתייצב לצידנו זה רק שר הספורט ושר האוצר. אני יכול לומר לכם שישראל כץ דיבר איתי מספר פעמים והביע המון נכונות לעזור".
"משרד הבריאות לא יכול להשבית את כל הספורט בישראל כי האגו של גרוטו נפגע", ממשיך חוגג, "זאת לא דיקטטורה. הוא טיפס על עץ גבוה מדי, עדיף שנקנה לו סולם והוא יירד לאט לאט. אני לא חושב שגרוטו ואדלשטיין יעצרו את האימונים של הקבוצות שמשחקות באירופה".
4 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: דנה קופל)
"גרוטו מדבר כל הזמן על סיכון מקרי הקורונה. כולנו רואים שהסיכון של ספורטאים בגיל הזה הוא אפסי. גרוטו עצמו אמר את זה באופן מפורש. יש סיכונים בריאותיים חמורים בהרבה, יהיו פציעות רציניות. אנחנו חזרנו מהסגר הראשון עם פציעות של אלירן עטר, עידן ורד ולוי גרסיה. לא דואגים לבריאות של הכדורגלנים. כמו שיש פצועים ומורחקים יהיו חולים, זה שממתינים יגרום לזה שלא יהיו נדבקים בקורונה? ב-3 על 3 בכדורסל לא יהיו נדבקים? יש נדבקים, אני חליתי בזה, נשיא ארצות הברית חלה בזה וזה חלק מהחיים כרגע. אני לא מחייב אף שחקן לבוא לאימון, השחקנים אמרו לי שהם רוצים להתאמן".

הקבוצות בעד כלפון: "הביא הישגים חסרי תקדים לכדורגל הישראלי"

התגובות משאר קבוצות הליגה לדבריו של חוגג לא איחור להגיע. יעקב שחר, נשיא מכבי חיפה, שלתגובתו בנושא הקפאת הכדורגל חיכו רבים, הבהיר כי הוא בצד של כלפון: "אנו במכבי חיפה פועלים ונפעל אך ורק במסגרת המינהלת ובהתאם לתקנות ולהנחיות. אני יודע כמה מקדיש יו"ר המינהלת, ארז כלפון, להקדמת החזרה לאימונים ולמשחקי הליגה. אני מחזק את ארז ובטוח שנשוב בעזרתו לפעילות בהקדם"
4 צפייה בגלריה
יעקב שחר מרוצה
יעקב שחר מרוצה
חיכו למוצא פיו. שחר
(צילום: עוז מועלם)
גם האלופה מכבי תל אביב, כשכזכור עדיין ראשית להתאמן בעקבות השתתפותה בשלב הבתים של הליגה האירופית, הוציאה הודעה דומה: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מעוניין להביע את תמיכתו במינהלת הליגות המקצועניות, בראשות ארז כלפון, אשר הביאה הישגים חסרי תקדים לכדורגל הישראלי. ישראל היתה בין המדינות הראשונות שחזרו למשחקים וזאת כתוצאה מהמאמצים העצומים שהשקיעו כלפון ויתר עובדי המנהלת למען הכדורגל הישראלי".
"על ענף הכדורגל, כמו כל ענף אחר להתנהל בכפוף לחוקי המדינה ולנהלים ברורים המגיעים מהגוף אשר מנהל ומייצג את הכדורגל המקצועני - מינהלת הליגות בכדורגל. בימים לא פשוטים אלה, אנו קוראים לכולם לנהוג באחדות ובאחריות ואנו בטוחים כי תמיכה של כולנו במנהלת תביא בסופו של דבר לתוצאות להן כולנו מייחלים - חזרה לאימונים ומשחקים".