בהסתמך על הנתונים שהוצגו עד כה על ידי השייח חמד בן חליפה בפני הוועדה להעברת זכויות, בהתאחדות לכדורגל מעריכים כי הוא לא יאושר כשותף בבית"ר ירושלים - אלא אם יציג נתונים חדשים. כך נודע לראשונה ל-ynet.
למעשה, הדרך היחידה שבה השייח יכול לשנות את התמונה היא אם יעביר לוועדה מסמכים חדשים לגמרי - כאלו שיעידו על איתנות פיננסית שונה מזו שהתגלתה בממצאי חברת המודיעין העסקי "מגידו" (בדקה מטעם ההתאחדות את חוסנו הכלכלי), או לכל הפחות חשבונות פרטיים ותעודת יושר.
4 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
בן חליפה וחוגג. בהתאחדות לא מסופקים
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
4 צפייה בגלריה
משה חוגג בכותל
משה חוגג בכותל
הוא דווקא אופטימי. חוגג
(צילום: אוהד צויגנברג)
כזכור, במהלך הדיון הראשון בוועדה בשבוע שעבר התגלו פערים משמעותיים בין הצהרת ההון של השייח לבין ממצאי חברת "מגידו". אף שבן חליפה הציג הצהרת הון בגובה 2.5 מיליארד דולר, בדיקת החברה הדליקה נורות אדומות: פערים בין הונו המוצהר לבין נכסים ועושר מוחשי. בין היתר התברר כי חלק משמעותי מהונו של השייח כולל אג"חים לא סחירים של ונצואלה, שערכם נמוך משמעותית מהצהרת ההון שלו.
בנוסף, עד כה בן חליפה מתעקש לא להעביר תעודת יושר מדובאי. במקום זאת, לקראת הדיון השני בוועדה, שנערך שלשום, הציג השייח דרכון דיפלומטי. לטענתו, הדרכון מעניק לו חסינות מפני הליכים פליליים, ולכן הסתפק בהצהרה עצמית חתומה על כך שאין לו רישום פלילי. בוועדה פסלו את המסמך הזה, ומתעקשים על תעודת יושר – מסמך שקבלתו בדובאי אמורה להיות פשוטה ומהירה באמצעות פנייה למשטרה המקומית, אפילו באתר האינטרנט שלה.
4 צפייה בגלריה
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
שייח חמאד בן חליפה אל תאני
מתעקש לא להעביר תעודת יושר מדובאי. בן חליפה
(צילום: בית"ר ירושלים)
בשיחות עם גורמים בוועדה נאמר כי בשל הסיבות הללו, לא יהיה ניתן לאשר את העסקה – אלא אם יוגשו לוועדה נתונים חדשים. "לאור המסמכים שהוגשו עד כה, ואם לא יהיה שינוי בנוגע לחוזק הכלכלי ותעודת היושר שהוא לא המציא - השייח לא יאושר", אמר גורם בוועדה.
עם זאת, בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג משוכנע כי העסקה תקבל את האור הירוק. "הוא יהיה השותף שלי בבית"ר, טען חוגג. גם בשיחה שניהל אתמול (חמישי) עם עומר אצילי, הבהיר חוגג כי השייח יהיה שותפו וישדרג את המועדון.
4 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
ייתן תשובה עד יום ראשון. אצילי
(צילום: ראובן שוורץ)
בית"ר הודיעה ביום שלישי כי בן חליפה כבר העביר חלק מהסכום הראשוני שעליו התחייב. ההודעה אף כללה התבטאויות של השייח בעניין החקירות האינטנסיביות שנערכות בעניין טיב ההון שלו: "אני עדיין מנסה לעכל את היחס וההאשמות הנבזיות אותן אנו חווים מהיום שהחלטנו להיכנס כשותפים בבית"ר. למרות הכל, אנחנו כאן, ואנחנו נחושים ומתכוונים להתחיל את הדרך המשותפת שלנו בקבוצה, ולראיה העברנו היום חלק מהסכום אותו התחייבנו".
בעניין אצילי, ששוחרר ללא תמורה מאפואל ניקוסיה וחזר לישראל, בית"ר העבירה לו הצעה לחוזה של שלוש שנים וחצי. אנשי מכבי חיפה, המעוניינת גם היא להחתימו, עודכנו בנעשה. אצילי הבטיח לחיפה ולבית"ר כי עד יום ראשון ייתן תשובה סופית היכן ישחק.