אחרי ההתבטאויות של עומר אצילי נגד מכבי ת"א במהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה, הקבוצה נקנסה היום (רביעי) על-ידי מינהלת הליגות ב-10,000 שקל.
יו"ר המנהלת, ארז כלפון, שלח מכתב למנכ"ל הירוקים אסף בן דב, בו כתב: "אני פונה אליך בקשר לאירוע במסגרתו שחקן המועדון, עומר אצילי, השתמש במילים מבזות ולא ראויות, בלשון המעטה. אני מניח שהמקרה ידוע לך היטב ולכן איני רואה לנכון להרחיב ולחזור על המילים במכתבי זה. מעבר להיותה של התנהגות זו פגומה מוסרית, ירודה ומבזה הרי שיש בה - בין היתר - בכדי לבזות את כבוד האישה; מצופה היה משחקני כדורגל, ועל אחת כמה וכמה מן השחקן הנוכחי, להקפיד הקפדה יתרה על כבוד האישה במיוחד לאור המאמצים הגדולים הנעשים על ידי מנהלת הליגות לכדורגל ומועדון הכדורגל מכבי חיפה בתחום זה. בהתנהלותו - אשר קיבלה חשיפה נרחבת בציבוריות הישראלית - פגע השחקן בתדמית הכדורגל הישראלי ובייש רבים מן המעורבים בו".
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ארז כלפון
ארז כלפון
ארז כלפון
(צילום: עוז מועלם)
עוד נכתב: "אני מקווה כי השחקן יטופל במלוא חומרת הדין ובכלל זאת כי הקנס הנ"ל יושת עליו במסגרותיו הפנימיות של המועדון. מנהלת הליגות לכדורגל, אשר חרטה על דגלה שיתוף פעולה עם הרשות לקידום מעמד האישה, לא תאפשר לאף גורם הפועל במסגרתה לפגוע בכבוד האישה ותנקוט באמצעים החמורים ביותר בגין כל הפרה נוספת של מי מהקבוצות, השחקנים או אנשי הצוות".
כזכור, בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראו דולב חזיזה ועומר אצילי מצטרפים לשירי נאצה של אוהדי מכבי חיפה, ששרו "לכל אוהד מכבי תל אביב בת ז**ה", חזיזה גם נראה שר: "יא גרמנים, יא ניאו נאצים". מאוחר יותר השניים התנצלו על כך.

וילדסחוט נפרד ממכבי חיפה: "הלאה, להרפתקה הבאה"

יאניק וילדסחוט נפרד ממכבי חיפה בפוסט מרגש באינסטגרם, בו סיכם את התקופה שלו בישראל - אותה סיים עם צלחת האליפות, הראשונה של הקבוצה מזה עשור.
"אחרי כמה ימים חלומיים אמרתי שלום לאנשים שהפכו לחברים ואף משפחה", כתב וילדסחוט האמוציונלי. "קשה לרשום את זה בלי להתרגש. הגענו לפה לפני שנתיים, אחרי שאמרתי כמה פעמים שהתדמית של ישראל בהולנד לא נראית טוב. אחרי שעשיתי קצת תחקיר והחלטתי ללכת על זה, אני יכול לומר שזו הייתה אחת ההחלטות הטובות בחיים שלי לשחק במכבי חיפה - המועדון הכי גדול בישראל, עם האוהדים הכי טובים, ובטח לשחק בסמי עופר מלא היה מטורף".
4 צפייה בגלריה
יאניק וילדסחוט
יאניק וילדסחוט
נפרד בפוסט מרגש. וילדסחוט
(צילום: עוז מועלם)
הפוסט שהעלה וילדסחוט
"אני רוצה להודות לכולם במועדון, הבעלים הצוות השחקנים וכל מי שהיה בקשר איתי בדרך זו או אחרת. אין יותר מתוק מאשר לסיים בתור אלוף. לכל האוהדים הירוקים, תודה שוב על שעשיתם לי פרפרים בבטן בכל משחק. הלאה, להרפתקה הבאה".
אוהדי מכבי חיפה בטירוף מוחלט, גם אחרי החגיגות הספונטניות אתמול בערב בסמי עופר. החגיגות היו אמורות להיערך במתחם אתו"ס בעיר, אבל במשטרת ישראל קיימו שימוע בו לקחה חלק גם ראש העיר, עינת קליש-רותם, ולאחר מכן הוחלט להוציא צו סגירה בעקבות אי עמידה בדרישות הבטיחות, האבטחה והרישוי.
4 צפייה בגלריה
חגיגות האליפות של מכבי חיפה ליד סמי עופר
חגיגות האליפות של מכבי חיפה ליד סמי עופר
חגיגות האליפות של מכבי חיפה ליד סמי עופר
(צילום: שרון צור)
כאמור, למרות שהמשטרה אסרה על קיום חגיגות האליפות אלפי אוהדים הגיעו לרחבה שמחוץ לסמי עופר וחגגו בשירה ואבוקות. הקפטן נטע לביא הגיע למקום והונף על כתפי האוהדים (שראו לו "תישאר, תישאר"). גם שחקנים אחרים השתתפו בחגיגה מול האצטדיון. אחד האוהדים סיפר: "לא הגיוני שמבטלים חגיגות רשמיות, שעות ספורות לפני קיומן. אנחנו נמשיך לחגוג וזה יימשך עוד ימים ארוכים".
פורסם לראשונה: 06:51, 02.06.21