"זימנו כישרונות גדולים לסגל ואם הם יבינו מה אנחנו עושים - הם יוכלו ללמוד הרבה". כך אמר היום (חמישי) מאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, במסיבת עיתונאים לקראת שני המשחקים הראשונים במוקדמות מונדיאל 2022 נגד דנמרק (25 במרץ) וסקוטלנד (28 במרץ).
היום פירסם האוסטרי את הסגל לקראת שני המשחקים. קשרה של אנטוורפן, ליאור רפאלוב, שוב לא זומן למרות היכולת הטובה שהוא מציג בקבוצתו הבלגית. לעומת זאת ליאל עבדה ואור בלוריאן ממכבי פתח תקווה קיבלו זימון בכורה לסגל, גם מוחמד כנעאן ממ.ס אשדוד. טאלב טואטחה ממכבי חיפה שזומן בתחילה, נופה בשל פציעה ממנה הוא סובל, אך טרם זומן שחקן במקומו.
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: אורן אהרוני)
רוטנשטיינר אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אחת המטרות הכי חשובות שלנו היא התדמית. אני רוצה שנשאיר תדמית של הצלחה ושנצליח להתקדם בדירוג העולמי של פיפ"א. אנחנו לא מדברים על מקום בטבלה, אלא רוצים להתקדם ממשחק למשחק. נרצה לנצח את דנמרק, להציג משחק מעבר טוב ולהפעיל לחץ על היריבות. עשינו צעד קדימה ואני חושב שהתפתחנו בעיקר בליגת האומות. חשוב מאוד להתרכז במה שנוכל להשיג בעזרת השחקנים האיכותיים שלנו. לא אדבר על היריבות שלנו אלא על המטרות שלנו והשחקנים שלנו. אני בטוח שאפשר להצליח עם עבודה קשה. לשחק בנבחרת מהווה קפיצה גדולה עבור השחקנים וזה תלוי בהם. זו הזדמנות גדולה עבור כולם".
רוטנשטיינר הסביר מדוע לא זימן את ליאור רפאלוב: "ההחלטה הייתה לא לזמן שחקן מכובד כזה ולהושיב אותו על הספסל. דיברתי איתו וזו הייתה שיחה מכובדת. הבהרתי שרק אם שחקן מנוסה אחר לא יוכל לשחק, אזמן אותו. זו ההחלטה שלי".
על ההופעה של משה פרץ שנדחתה בגלל הדרבי בשבת: "מעולם לא דיברתי נגד ההופעה ונגד הזמר. זה לא בראש שלי. רק שאלתי אם זה טוב שיהיה לנו רק יום מנוחה אחד. זה בתחום האחריות שלי ואני חייב לדאוג למנוחה של השחקנים כשיש להם משחקי ליגה". על אי זימונם של עומר אצילי ודור מיכה: "החלטה מקצועית".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר עם צוותו בנבחרת
וילי רוטנשטיינר עם צוותו בנבחרת
וילי רוטנשטיינר עם רוברט מאקו ומרקו בלבול
(צילום: אורן אהרוני)
על השוער אריאל הרוש שלא זומן, רוטנשטיינר הוסיף: "אני מכבד את אריאל והוא תמיד יהיה חלק מאיתנו, אבל הוא לא זומן בגלל שלא שיחק הרבה זמן".
"המאמנים עושים עבודה נהדרת בליגה ונותנים לכישרונות לשחק", התייחס לזימון הצעירים. "זה צעד חשוב לכדורגל במדינה. אם שחקן ייתן הופעה טובה וישתפר אני חושב שזו הדרך הנכונה. יחד עם זאת, אנחנו זקוקים לניסיון על המגרש, זה דבר הכרחי ברמה הבינלאומית".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר עם צוות האימון בנבחרת
וילי רוטנשטיינר עם צוות האימון בנבחרת
וילי רוטנשטיינר עם צוות האימון בנבחרת
(צילום: אורן אהרוני)
בתחילת מסיבת העיתונאים הציג רוטנשטיינר את עוזריו החדשים, מרקו בלבול ורופרט מרקו, והודה לאלון חזן על שיתוף הפעולה ביניהם. בלבול אמר: "זו זכות גדולה בשבילי להיות בנבחרת ישראל ואני רואה בזה שליחות. היו לי המון שיחות עם וילי לגבי איך ניתן לפתח את הכדורגל שלנו ולקדם את הנבחרות. אני שמח לחזור לטופ של הכדורגל הישראלי".
טאלב טואטחה אמור לעבוד בדיקת אולטרהסאונד ויתכן שישוחרר מהנבחרת אם לא יימצא כשיר. שני המשחקים הקרובים אמורים להתקיים לעיני 5,000 צופים, כפי שסוכם בשיחה בין שר התרבות והספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין. בקמפיין הקרוב תנסה הנבחרת לרשום הישג היסטורי ולהעפיל למונדיאל אחרי שלא עשתה זאת מאז 1970.
5 צפייה בגלריה
מרקו בלבול
מרקו בלבול
"זו זכות גדולה בשבילי". מרקו בלבול
(צילום: אורן אהרוני)