אורן שטרלינג, מנכ"ל הפועל חיפה שחשוד בביצוע עבירת מין חמורה במתנדבת במועדון, דיבר היום (רביעי) במסיבת עיתונאים מיוחדת וסיפק את גרסתו להאשמות נגדו. אתמול הפועל חיפה הודיעה כי שטרלינג הוצא לחופשה בת מספר חודשים כדי שיוכל להתרכז בענייניו המשפטיים.
"נקלעתי לסיטואציה שאני לא מאחל גם לשונאים שלי", אמר שטרלינג שנראה נסער מאוד ואף פרץ בבכי. "אני עובר סיוט, אבל הבטחתי למשפחה שלי שאהיה חזק. שיתפתי פעולה עם המשטרה ועניתי על כל השאלות. אני חושב שגם נתתי להם את הראיות החותכות לכך שיש פה מסע נקמני או ניסיון להפיל מישהו. אנשים שמכירים אותי ויודעים מאיפה אני שמים עליי אזיקים".
3 צפייה בגלריה
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
(צילום: אורן אהרוני)
בנוגע לאחת הטענות של המתלוננת על תקרית בה תקף אותה מינית בבית מלון, אמר שטרלינג: "אני גר בנהריה והמלון בחיפה. השיחה האחרונה שלי בנייד באותו ערב הייתה ב-18:00. היא שאלה אותי אם יש לי עוד טלפון, אבל אין דבר כזה. בעימות, כאשר שאלתי את המתלוננת מאיזה מכשיר התקשרתי אליה היא אמרה שמהטלפון שלי. אמרתי לה 'איך זה יכול להיות אם השיחה האחרונה שלי ב-18:00 והוא מאוכן בבית? איך יכול להיות שהייתי איתך במלון?'. באירוע אחר היא טוענת שנכנסה לשירותים וטענה שבכל תאי השירותים אין מנעולים ופתחתי לה את הדלת. בכל דלתות השירותים שם יש מנעולים מבפנים ולא ניתן לפתוח אותן מבחוץ".
לגבי הטענות של המתלוננת על איומים מצידו של שטרלינג לחשוף יחסים שניהלה עם אחד השחקנים הנשואים, אמר שטרלינג: "שאלתי אותה 'פעם תפסתי אותף עם השחקן הנשוי?', היא אמרה שלא. אז איך אני יכול לדעת? היא אמרה שסיפרה לחברה טובה שלה. אז נניח שראיתי אותה נכנסת איתו לחדר, מישהו יכול לדעת מה קורה שם?".
3 צפייה בגלריה
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
"אנשים שאני מכיר שמו עליי אזיקים". אורן שטרלינג
(צילום: אורן אהרוני)
שטרלינג הוסיף: "ביום בו העלינו מודעת דרושים בניו מדיה שלנו, היא זו שהציעה את עצמה לעבודה. אמרתי לה בציניות שלי 'מחפשים עובדים, לא מבלבלי מוח'. היא אמרה שלעולם לא אוותר עליה, אמרתי שאפשר גם וגם. יום לפני התלונה אני רואה בקבוצת הניו מדיה קצת קיטונות. אמרה שלא יכול להיות שהיא לא מקבלת כרטיסים. אמרה שיש הרבה בלגן במדיה ושצריך מישהו שינהל אותה. הסברתי לה שיש מגבלות. אמרה 'אתה יודע שאם זה תלוי בי אעשה הכל בשביל לעבוד איתך'. איך יכול להיות שבחורה שטוענת שעברה סחיטה ואונס תישמע ככה בשיחת טלפון ותגיד 'אם לא תקבל אותי אספר שעשית את מה שעשית?'. אני יודע שאני ציני וגם איש קשה שלא משתף פעולה עם התקשורת בסקופים והדלפות, אבל יש לי שלוש בנות ובחיים לא עשיתי דבר כזה. אני חזק, יודע שזה ייגמר ויודע מה לא היה".
עורך הדין רענן עמוסי המייצג את שטרלינג, אמר: "לצערנו בגלל ההד הציבורי חורצים את דינם של אנשים. המתלוננת נתנה עדות בראיון טלוויזיוני מבלי להתמודד עם שום שאלה ושום הטחה של ראיות אובייקטיביות. לא יעלה על הדעת שהיא מתארת אירוע טראומתי בבית מלון, כולל מקום ושעה מדויקים, וכשאומרים לה בעימות שהטלפון הסלולרי מאוכן בכלל בנהריה, במרחק עשרות קילומטרים שציינה, היא אומרת 'אולי טעיתי'. מי שעברה אירוע כזה יודעת בדיוק את המועד ולא תמסור אפילו גרסה מתקפלת, אלא שונה מאופן מהותי מזו שמסרה. בית המשפט קבע שגרסתה של המתלוננת מעלה תהיות רבות בלשון המעטה. אנשים לא משתחררים כל כך מהר על עבירות פחותות מזה".
3 צפייה בגלריה
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
אורן שטרלינג מדבר במסיבת העיתונאים
"איך ייתכן שהייתי איתה במלון והטלפון מאוכן בנהריה?" שטרלינג
(צילום: אורן אהרוני)
כשנשאל לגבי עתידו ואם ישוב לעבוד בהפועל חיפה בעתיד אם יזוכה השיב שטרלינג: "לכל מי ששלח לי הודעות חיזוקים אני רושם שכמו שהפרשה התחילה כך היא תסתיים. לא הושעיתי ולא נזרקתי. אני לא מסתכל קדימה על הפועל חיפה. זה קודם אני, ואחרי זה אלוהים גדול".
עורכי הדין משה גלעד וזיו גלעד, המייצגים את המתלוננת, הגיבו: "ראוי לו לחשוד בעבירות מין חמורות ואף מצמררות כדברי החשוד עצמו שישאר עמוק בתוך ביתו וינהל את מאבקו משם מול המשטרה בחקירתו ולא במסיבות עיתונאים. אני לא מתכוון להתפלמס עם החשוד, יחצניו, עורכי דינו וכולי רק אומר שמרשתי נתנה תשובות מלאות למשטרה ודי לחכימא ברמיזה".

השתלשלות האירועים

הפרשה התפוצצה לפני שלושה שבועות, כאשר הצעירה פנתה למשטרה והגישה תלונה נגד שטרלינג (47). לטענתה, המנכ"ל גילה כי היא מנהלת רומן עם אחד השחקנים במועדון, ואיים עליה כי אם לא תיעתר לבקשותיו המיניות הוא יחשוף את דבר הרומן. בעקבות התלונה נעצר שטרלינג, מעצרו הוארך בשלושה ימים, ולפני שבוע הוא שוחרר בתנאים מגבילים. בסוף השבוע הותר שמו לפרסום.
בין השאר העידה במשטרה כי "באחד האירועים אורן המנכ"ל הגיע, סגר מאחורי את הדלת באצטדיון והתקרב אליי כשהיד שלו בתוך המכנסיים שלו. הוא אמר לי שאם אני לא רוצה שמי שלא צריך לדעת יידע על הפרשה שלי עם אחד השחקנים הנשואים במועדון, אז קדימה, אני יודעת מה אני צריכה לעשות. הוא התכוון שאעשה בו מעשים מגונים, הבנתי מה הוא רוצה. יצאתי מהחדר בלי להגיב כל כך, ואז היו שבועיים של שקט, לא שמעתי ממנו כלום. באמת חשבתי שזה נגמר ודי, אבל הוא ניצח. אני החלשה, הוא החזק. הוא ניצל אותי ללא הפסקה".
המתלוננת תיארה לחוקרים מקרה אחר בין השניים שהתרחש לטענתה באצטדיון סמי עופר: "אני רואה את הדלת נפתחת ואורן עומד בכניסה של השירותים. קפאתי, הייתי בהלם. הוא בן אדם מאוד חזק, אימתני, מפחיד, המבט שלו מאיים. ידעתי שאני גמורה, פחדתי ממנו. הוא פשוט הוריד את המכנסיים ודרש ממני לקיים איתו יחסי מין. זה היה נורא, לא הפסקתי לבכות. אני זוכרת שכל כך נגעלתי, לא הפסקתי למרר בבכי".
בתחילת השבוע שטרלינג עצמו פירסם באמצעות נציגיו תמליל של שיחה שלטענתו קיימו השניים יום לפני שהמתנדבת הגישה נגדו תלונה במשטרה. לטענתו, במהלך השיחה מבקשת המתנדבת כרטיסים למשחקי הפועל חיפה וכן מנסה לקבל תפקיד במועדון. נציגיו טוענים כי השיחה ואופן התנהלותה מעידים כי "לא כך נשמעת מישהי שנאנסה בשיחה מול 'האנס'".