כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, שחקן הכנף של נבחרת ישראל, שגיב יחזקאל, הגיש היום (שלישי) למוסדות השיפוט המוסמכים של פיפ"א, באמצעות עורכי דינו רועי רוזן וטל שגב, תביעה נגד אנטליהספור. כזכור, המועדון הטורקי בחר לשחרר אותו לאלתר בשל המחווה שביצע לטובת החטופים במשחק ליגה לפני יותר מחודש, זאת אחרי שגם היה במעצר בלילה וחולץ על ידי מטוס פרטי.
יחזקאל דורש כי אנטליהספור תשלם את יתרת החוזה שלו, מדובר בשכר נטו של 4.5 מיליון שקל. יחזקאל גם דורש בתביעה פיצוי על הנזק הנפשי והתדמיתי שהוא חווה, כשטען ל"התנהלות אכזרית ופוגענית" מצד המועדון כלפיו.
3 צפייה בגלריה
יחזקאל
יחזקאל
יחזקאל. תובע את אנטליהספור
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
יחזקאל עם המחווה לחטופים בחודש שעבר במדי אנטליהספור
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
במקביל להליך של תביעה כספית שהוגשה לפיפ"א, יחזקאל רוצה לחזור לשחק, ולשם כך הוא צריך לקבל אישור מיוחד מפיפ"א, מאחר שהתקנון שלה מאפשר לשחקן לשחק בשני מועדונים בעונה, והוא כבר שיחק בהפועל באר-שבע ואנטליהספור. אם יחזקאל יקבל את האישור, מכבי ת"א תנסה לממש את הסיכום שכבר הושג איתו - חוזה לשלוש עונות עם שכר של 550 אלף אירו לעונה.
"לפני יותר מחודש שגיב יחזקאל הושלך ממועדון הכדורגל אנטליהספור באופן חד צדדי, אכזרי ובלתי חוקי בעליל. זאת, לצד אי תשלום שכר עבודה ובשל שיקולים כלכליים פסולים", נכתב בהודעתם של עורכי הדין רועי רוזן וטל שגב, "החל ממועד זה, שגיב, באמצעות נציגיו, עשה את כל שביכולתו על מנת להגיע להסדר כלשהו עם המועדון על מנת לשים את הפרק הקשה והעגום הזה מאחור ולהמשיך בחייו כספורטאי מקצוען.
"למרבה הצער, עושה רושם שמועדון הכדורגל הטורקי לא מסתפק בנזק האדיר שגרם לשחקן והוא מעוניין להמשיך ולפגוע בו, באופן ציני להחריד.משלא נותרה לשגיב כל ברירה, הוגשה היום תביעה כנגד המועדון, למוסדות השיפוט המוסמכים של פיפ"א. מועדון אנטליהספור גרם לשגיב לנזקים קשים ואנו נחושים לפעול בכל אמצעי חוקי כדי למצות את זכויותיו במלואן. אנו ערוכים למאבק משפטי שאין לנו ספק שבסופו יצא צדק לאור".
3 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
ונוחת בנתב"ג לאחר שעזב את טורקיה
(צילום: יריב כץ)
אחרי שהניסיונות של עו"ד רוזן, הנחשב לאחד הפרקליטים הבכירים בישראל בנושאים מהסוג הזה, להגיע מול הטורקים להסכם של תשלום ארבעת חודשי השכר שאנטליהספור חייבת ליחזקאל, יחד עם דרישה לשחרר אותו מיידית, לא צלחו - הוחלט להעלות הילוך ולתבוע את המועדון בפיפ"א.