דיא סבע כבר כיוון לעצמו שעון מעורר לארבע לפנות בוקר ביום ראשון האחרון, והתכונן לצאת לנתב"ג כדי להמריא עם סוכנו רונן קצב לאיסטנבול ולחתום באנקרגוצ'ו, בה סיכם את תנאיו. אבל הוא לא הרגיש שלם עם הבחירה שלו, מה גם שכמה שעות לפני כן קיבל שיחת טלפון מנשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, שניסה לשכנע אותו להגיע לאלופה.
סבע פרק את הבגדים מהמזוודה, והטלפון הראשון שעשה על הבוקר היה למנהל המקצועי של מכבי חיפה, גל אלברמן, כדי לבשר לו: "יש על מה לדבר". מיד אחר כך הודיע לבעלים של המועדון הטורקי כי הוא משהה את ההגעה שלו, מה שהביא בהמשך לפיטורי המנהל המקצועי של אנקרגוצ'ו.
4 צפייה בגלריה
סבע
סבע
המדים החדשים. סבע
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
בחיפה לא ביזבזו יותר מידי זמן ומיהרו לתאם עם סבע פגישה במשרדיו של שחר ברחוב המסגר בת"א, אליה הגיע גם אלברמן - אלא שאז גם מכבי ת"א נכנסה לתמונה. אמצעי השכנוע של הצהובים היו שכר גבוה יותר וגיוסו של ערן זהבי, ששיתף פעולה עם סבע בגוואנגז'ו וניסה להביאו לקריית-שלום. בלעדיו, סבע אפילו לא היה שוקל לרגע את האופציה. בסופו של דבר הוא בחר לחתום בחיפה, ולא בכדי החליטה מערכת המדיה של הירוקים לעקוץ את היריבה הצהובה, כשבסרטון החתימה של סבע הוא נראה פונה לכאורה עם מכוניתו לכיוון ת"א ואז מטה את ההגה לחיפה.
דיא היה אמור לקבל באנקרגוצ'ו 1.2 מיליון יורו לעונה, מכבי ת"א הציעה לו 550 אלף יורו, אבל הוא הלך על ההצעה הנמוכה יותר של חיפה, 450 אלף יורו לעונה בחוזה לשלוש שנים וחצי. סבע, שהגיע כשחקן חופשי, קיבל גם מענק חתימה של 250 אלף יורו (הסכום ששילם לפני חודש כדי להשתחרר מסיבאספור), אותו הוא יצטרך להחזיר אם יקבל הצעה מהליגה האמירתית, שזו המטרה הגדולה ביותר שלו, או מטורקיה. דיא מאמין שבקיץ יהיו לו הזדמנויות גדולות יותר מאשר בחלון ההעברות של ינואר, שבו נעשים בעיקר תיקונים קוסמטיים בסגל.
4 צפייה בגלריה
דיא סבע שחקן סיבספור
דיא סבע שחקן סיבספור
היה אמור לקבל באנקרגוצ'ו 1.2 מיליון יורו לעונה, אבל בסוף החליט לחזור לישראל
(צילום: AP)

"הגשמת חלום ילדות"

ויש כנראה עוד סיבה לכך שסבע העדיף את מכבי חיפה על פני מכבי ת"א, כפי שציין בן דודו, שחקן העבר אחמד סבע: "אם שחקן ערבי מגיע למכבי ת"א הוא צריך להיות מלך בכל משחק, להיות הכי טוב על המגרש כדי להצליח, אחרת הוא יכול להתרסק אחרי משחק או שניים. ראינו מה קרה עם השחקנים מהמגזר שהגיעו אליה, מהראן ראדי למשל. דיא חיפש מקום שיהיה לו בו חם".
חיפה מצידה קיבלה שחקן, שאמור להיות מכריע בזמן שהיא נמצאת במשבר מקצועי ומישהו שיעורר אותה. ערן לוי, שכיכב איתו במכבי נתניה, בטוח שזה יקרה: "סבע הוא כוכב כדורגל, ברמה של הגדולים בליגה, ויכול להיות שובר שוויון במאבק האליפות. יש לו תנועה מאחור, בעיטה, הכנסת כדורים, הוא נכס למכבי חיפה".
4 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
גם משפחת סבע מרוצה
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
אלברמן מרוצה מהחתימה: "כישרונו הייחודי של דיא ומגוון העמדות בהן הוא יכול לשחק על המגרש, יהיו תוספת כוח משמעותית לסגל הקבוצה בטווח הקצר והארוך. תשוקתו של דיא להיות חלק ממועדון הכדורגל מכבי חיפה הרשימה והפכה את העסקה למציאותית".
חתן השמחה עצמו אמר אחרי החתימה: "זו הרגשה מטורפת, הגשמת חלום ילדות. הגעתי למועדון הכי גדול בישראל. אני כבר מרגיש את העוצמה של הקהל, אפילו עוד לפני שחתמתי, מחכה לפגוש את האוהדים הירוקים. אני מתרגש מאוד, מחכה להצטרף לכל החברים בקבוצה".

זריקת מוטיבציה לחיפה

מי שלחץ בין היתר על ההחתמה היה המאמן ברק בכר, שסבע פותר לו כמה בעיות, כמו האפשרות לשחק עם מספר הזרים. מאחר שמותר רק חמישה על המגרש, סבע יוכל להיכנס למשבצות של צ'ארון שרי או פרנצדי פיירו, ולהשאיר אחד מהם על הספסל כדי לפנות מקום לעוד שחקן הגנה. הוא גם עשוי לנגוס בדקות המשחק של עומר אצילי, שעדיין לא חתם על החוזה החדש במכבי חיפה. מעבר לכך, הוא מודע לעובדה שסבע הפך לשחקן עם השכר הגבוה ביותר בקבוצה (הרבה יותר משלו), ומעניין יהיה לראות אם זה ישפיע על מה שקורה על הדשא.
4 צפייה בגלריה
בכר
בכר
לחץ להחתים את סבע. בכר
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, בחיפה חיפשו מישהו שייתן זריקת מוטיבציה לחלק מהשחקנים שהרגישו בטוחים מדי בעצמם והציגו לאחרונה יכולת ירודה, מישהו שירענן את הסגל אחרי עונה מתישה באירופה וישדרג את החלק הקדמי של הקבוצה. הירוקים יעלו הערב למשחק רבע גמר הגביע הראשון מול מכבי נתניה, אחרי שצברו נקודה אחת בלבד בשני המשחקים האחרונים. בכלל, הקבוצה נראית מאז החזרה מהפגרה כבויה ולא אימתנית. היא אמנם שמרה על יעילות עד למשחקים מול מכבי ת"א ובני-ריינה, אבל מתחילה לאבד מכוח ההתרעה שלה. חלק מהשחקנים חושבים כבר על התחנה הבאה ואיבדו את הטירוף שאיפיין אותם. אצילי נראה כבוי, וגם שרי לא מזכיר את ההולנדי המעופף מפעם.
הבחירה של סבע מדגישה גם את השוני במעמד של שני המועדונים הגדולים בישראל, כשנראה כי מכבי חיפה כבשה את הפסגה. זה מתחיל מלמעלה. בזמן ששחר משוחח בעצמו עם שחקנים שהוא חפץ בשירותיהם, מיץ' גולדהאר הבלתי נראה מטיל זאת על עובדי המועדון, בכירים ככל שיהיו. ויש גם את מהירות התגובה. נטע לביא עזב את חיפה ומיד לאחר מכן הונחת גוני נאור, שלא לדבר על שני הבלמים שהונחתו אחרי שבוגדן פלאניץ' נטש, ועכשיו דיא סבע. באותו זמן מכבי ת"א איבדה כלים משמעותיים כמו ראדה פריצה ואוסקר גלוך בלי תגובה הולמת של ברק יצחקי.