אברם גרנט קיבל תפקיד חדש ומונה למאמן נבחרת זמביה. היום (חמישי) ההתאחדות הזמבית הודיעה על כך באופן רשמי במסיבת עיתונאים.
גרנט יאמן את לאמק בנדה, אקס מכבי נתניה ומכבי פ"ת, שכיום מרשים במדי לצ'ה מהליגה האיטלקית. גם פאטסון דאקה מלסטר וקינגס קנגווה מהכוכב האדום בלגרד נמנים בין שחקני הנבחרת הבולטים. רק לפני קצת יותר מחודש התארחה זמביה בישראל, אז הפסידה 4:2 לנבחרת במשחק ידידות באצטדיון שלמה ביטוח. הנבחרת מדורגת במקום ה-88 בדירוג פיפ”א, ולא העפילה לאליפות אפריקה מאז 2015. כמו כן, מעולם לא העפילה לגביע העולם. הישג השיא של זמביה הוא זכייה באליפות אפריקה ב-2012, כשמי שהוביל אותה אז עם שלושה שערים היה עמנואל מאיוקה, ששיחק במכבי ת"א בין 2008 ל-2010. המשימה הראשונה שלו תהיה להעפיל עם הנבחרת לאליפות אפריקה 2024.
2 צפייה בגלריה
אברם גרנט
אברם גרנט
אברם גרנט
(צילום: פרטי)





תפקידו האחרון של גרנט על הקווים היה כמאמנה הזמני של נורת'איסט יונייטד ההודית, שם ב-17 משחקים רשם שני ניצחונות, תיקו ו-14 הפסדים. בשנה שעברה מונה ליועץ הרשמי של משרד הספורט בדובאי.
גרנט בן ה-67 אימן בישראל את הפועל פ"ת, מכבי ת"א, הפועל חיפה ומכבי חיפה, לפני שמונה למאמן הנבחרת הלאומית. לאחר מכן מונה למנג'ר המקצועי של צ'לסי, לפני שהחליף את ז'וזה מוריניו כמאמן הראשי והוליך את הקבוצה עד לגמר הצ'מפיונס. לאחר שפוטר עבד בפורטסמות' ו-ווסטהאם. כמו כן, אימן גרנט את פרטיזן בלגרד תקופה קצרה ואת נבחרת גאנה, איתה העפיל ב-2015 לגמר אליפות אפריקה.