יומיים לפני שתתארח אצל מכבי חיפה למשחק הראשון של פלייאוף ליגת האלופות (רביעי, 22:00), באתר הרשמי של אלופת שווייץ יאנג בויז ברן ערכו היום (שני) ריאיון עם לא אחר מאשר אבי תקווה - הישראלי היחיד אי פעם שלבש את מדיה.
"כמו יאנג בויז, גם מכבי חיפה שואפת לשחק בשלב הבתים של ליגת האלופות", אמר קשר העבר בן ה-47, שכבש 13 שערים ב-54 הופעות במדי יאנג בויז בין השנים 2001 ל-2003 . "ההבדל בין המועדונים לא כזה גדול, אבל אני חושב שיאנג בויז מנוסה יותר ותעבור".
כשנשאל את מי הוא מתכוון לעודד, ענה תקווה: "אני ישראלי גאה, אבל חוויתי כל כך הרבה דברים טובים בשוויץ ובפרט בברן, כך שמבחינתי זה ברור: אחזיק אצבעות ליאנג בויז במפגש הזה".
על הקשר לשוויץ אמר: "ישראל היא המולדת ושוויץ הבית השני שלי. חייתי שלוש שנים בציריך ושנתיים בברן. כשאני רואה תמונות מאותה תקופה, אני קצת עצוב כי אלה היו הימים הכי יפים שלי ככדורגלן. יש לי רק זיכרונות טובים מיאנג בויז. אני חושב על הקהל החם ועל החברים מאותה תקופה".
כאשר נשאל מדוע לא עבר לאמן כשסיים את הקריירה ב-2007, השיב: "זו תשובה קלה: זה מעולם לא משך אותי. אני בקושי רואה כדורגל היום, בעיקר שלבים מכריעים בליגת האלופות או את המונדיאל - כאוהד שווייץ. אני עובד בתעשיית הנדל"ן כבר 16 שנים. כדורגל אני משחק רק עם חברים, בשביל הכיף".
1 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות  צ'ארון שרי דיא סבע
מכבי נתניה מכבי חיפה חגיגות  צ'ארון שרי דיא סבע
מכבי חיפה תעבור גם את יאנג בויז? סבע ושרי
(צילום: עוז מועלם)
במכבי חיפה, שבעונה החולפת הצליחה להגיע לשלב הבתים בצ'מפיונס, מאוד רוצים להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שעושה את זה שנתיים ברציפות. רק שכמובן כולם בחיפה מבינים שזו לא משימה פשוטה וצפוי להם צמד משחקים קשה מאוד.
לקראת יאנג בויז, המאמן מסאי דגו סגור על ההרכב ולא צפויים הפתעות. מה שכן, היכולת של ענאן חלאילי מול מכבי פ"ת גורמת לדגו למספר לבטים, אך הוא לא אמור לפתוח עם הקיצוני הצעיר. מקומם של צ'ארון שרי, דולב חזיזה, דיא סבע ופרנצדי פיירו ב-11 מובטחת, כאשר בקישור האחורי עלי מוחמד צפוי לפתוח לצידו של מחמוד ג'אבר.
בעניין אחר: ינאי דיסטפלד חתם על חוזה לשלוש עונות במכבי חיפה. הקשר משנתון משנתון 2005, היה מעמודי התווך בעונת האליפות של הנוער 22/23. דיסטפלד גדל במחלקת המועדון מגיל 11 וימשיך לשחק בקבוצת הנוער גם השנה.
פורסם לראשונה: 09:01, 21.08.23