המלחמה שמקשה על נחיתת זרים בחלון ההעברות, והמחסור באיכות בשוק השחקנים הישראלים גרמו לכך שהאפשרות של חזרה של שגיב יחזקאל לליגה, מטריפה את קבוצות ליגת העל. קשר נבחרת ישראל עשוי להיות שובר השוויון של ינואר.
יחזקאל כאמור שב לישראל אתמול אחרי הסיוט שעבר בטורקיה. הוא עוד לא סיים רשמית את דרכו באנטליהספור, יש לו חוזה לעוד שנתיים וחצי בשווי 450 אלף אירו לעונה. אנטליהספור רכשה אותו מבאר-שבע רק בספטמבר האחרון, כך שהוא כבר שיחק בשתי קבוצות העונה. על פי תקנון פיפ"א, שחקן לא יכול לעבור לקבוצה שלישית בתוך פחות מעונה, אבל נכנס תיקון לתקנון שעשוי לאפשר זאת. במקרי קיצון, ניתן לבקש מפיפ"א אישור. ייתכן כי יחזקאל יגיש בקשה למוסדות פיפ"א, כי נראה שהמקרה בטורקיה בהחלט עומד בקריטריון של "אירוע קיצוני".
1 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל מתקבל בנתב"ג אתמול. לאן הוא יעבור?
(צילום: יריב כץ)
במידה שיחזקאל לא יגיש בקשה לפיפ"א, הוא יוכל לחזור להפועל באר-שבע - שם הרוויח רק שליש משכרו בטורקיה (150 אלף אירו). או למצוא קבוצה בליגה שמתחילה עכשיו, כמו ה-MLS. יחזקאל מבוקש ע"י שתי הגדולות של הכדורגל הישראלי - מכבי ת"א ומכבי חיפה.
שתיהן נאבקות על כל שחקן שובר שוויון, ובקרבות האחרונים ניצחה מכבי חיפה (כמו במקרה של גדי קינדה, ליאור רפאלוב ודיא סבע). גם אופציה של לעבור לקבוצה באירופה קיימת, למרות שהסיכוי לכך נמוך יותר עקב הזמן שייקח לפנות לפיפ"א, לנהל מו"מ ולסגור את התיק. חלון ההעברות הישראלי נסגר כמה ימים אחרי האירופי, כך שליחזקאל יש יותר זמן לסגור את ענייניו האישיים.
ברמת הצורך, מי שצריכה יותר את יחזקאל היא מכבי ת"א. יחזקאל יכול לשחק כמגן ימני ובכנף ימין, עמדה בה מכבי ת"א מחפשת חיזוק בנרות. במכבי חיפה לא יתנגדו לשחקן ישראלי בכיר שיכול לשחק בכמה עמדות. שתי הקבוצות ממתינות לסיום דרכו הרשמי של יחזקאל באנטליהספור, כשנשיא המועדון הודיע שהדבר אמור להיפתר בין עורכי הדין של הצדדים.