פרשת שגיב יחזקאל הגיעה לסיום. שחקן נבחרת ישראל נחת היום (שני) בארץ, זאת לאחר שבית המשפט באנטליה, טורקיה, שחרר אותו הבוקר עד תום ההליכים. עשרות אוהדים עם דגלי ישראל וגם של הקבוצה האחרונה בה שיחק לפני שעזב לחו"ל, הפועל באר-שבע, חיכו לשחקן באולם מקבלי הפנים בנתב"ג, הניפו אותו על הכתפיים, קראו בשמו ושרו "עם ישראל חי".
לאחר נחיתתו אמר יחזקאל: "אני שמח להיות כאן, שמח להיות בארץ. אני צריך עוד יום-יומיים לעצמי כדי להתאושש. גם היום בבוקר לא ידעתי שאשוחרר ואני ממש שמח. אין על ישראל. משמח אותי לראות את כולם כאן. לגבי הספורטאים הישראלים האחרים שכרגע נמצאים בטורקיה - את דעתי על זה אשמור לאחר כך".
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
"שמח להיות כאן". שגיב יחזקאל מונף על כתפי האוהדים שקיבלו את פניו
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
"צריך יום-יומיים כדי להתאושש"
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
האוהדים עוטפים את יחזקאל
(צילום: יריב כץ)
בהמשך הערב פירסם יחזקאל סטורי בחשבון האינסטגרם שלו, בו הודה על התמיכה שקיבל: "מדינה יקרה שלי, לא יודע מאיפה להתחיל להודות על כל האהבה והתמיכה המטורפת הזאת. זה לא מובן מאליו. עברנו יומיים לא פשוטים, מבטיח לחזור לכולם לאט לאט. מתפלל לרפואת הפצועים, חזרת החטופים והחיילים הגיבורים שלנו בריאים ושלמים".
יחזקאל, שהמחווה שביצע אתמול לחטופים הישראלים בעזה לאחר כיבוש שער במדי קבוצתו אנטליהספור הובילה לסערה תקשורתית ולפתיחת חקירה נגדו בטענה ל"הסתה לשנאה ועוינות", נלקח אתמול לחקירה במשטרה, והבוקר כאמור הובא בפני שופט. הוא גורש מטורקיה, וחזר ארצה במטוס פרטי, אותה חכרה ההתאחדות לכדורגל.
שר החוץ, ישראל כ"ץ, אמר לאחר שחרורו של יחזקאל מהמעצר: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט. מי שעוצר כדורגלן על אקט של הזדהות עם 136 חטופים שנמצאים כבר למעלה מ-100 ימים בידי מחבלי ארגון טרור רצחני, מייצג תרבות של רצח ושנאה. אני קורא לקהילה הבינ"ל ולארגוני הספורט לפעול נגד טורקיה ונגד השימוש הפוליטי שלה באלימות ואיומים נגד ספורטאים. היום זה שגיב יחזקאל, מחר זה ספורטאי אחר".
עוד לפני הדיון בבוקר, משרד החוץ הורה לנציגיו של יחזקאל לפעול בפרופיל נמוך, על מנת שהדרגים הממשלתיים יפעלו גם כן בנושא. מי שעוד נכנס לתמונה הוא יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, ששוחח עם יחזקאל בזמן הטיסה שלו ללונדון למפגש שתוכנן מראש עם ראשי אופ"א. ההתאחדות אישרה מימון של מטוס פרטי לאנטליה על מנת לחלץ את הקשר מיידית, אולם כעבור כמה דקות כבר הודיעו נציגי הקבוצה הטורקית ליחזקאל כי הוא מתבקש להגיע לחקירה בתחנת המשטרה המקומית.
4 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
יחזקאל עם מחוה לחטופים
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
צפו ביחזקאל מגיע לדיון בבית המשפט
הקריקטורה האנטישמית
בטורקיה, כאמור, סערו אתמול בעקבות המחווה של יחזקאל. אוהדי אנטליהספור, שבמדיה משחק גם שחקן נבחרת ישראל רמזי ספורי, התאספו במתחם האימון של המועדון ודרשו כי השחקן יסולק מהקבוצה. בין השאר קראו האוהדים: "כלב ציוני, צא מאנטליה". בנוסף, אחת מנותנות החסות של אנטליהספור הודיעה כי תבטל את ההסכם שלה עם הקבוצה במידה שהשחקן לא ישוחרר. ואם זה לא מספיק, קריקטורה אנטישמית נגד שחקן נבחרת ישראל סוחפת את הרשתות בטורקיה.
יחזקאל, שהציג יכולת אדירה העונה, כבש אתמול שער מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". אנטליהספור העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת.
שעה קלה אחרי שנגמר המשחק - אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר לתקשורת המקומית כי יחזקאל סיים את דרכו בטורקיה: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת, גם אם זה יעלה לנו בזכייה בתארים".