"אם לא תשתנה החלטת בית הדין - הרחקה של בית"ר ירושלים מגביע המדינה בעונה הבאה והפחתת שלוש נקודות - אני מצהיר כי תופסק הפעילות של כל המועדון לאלתר. זה לא איום, הודעתי כבר להתאחדות ולמינהלת, לא תהיה בית"ר ירושלים בעונה הבאה".
כך אמר בסוף השבוע ברק אברמוב לקראת ההודעה היום של נשיא בית הדין העליון של ההתאחדות, אמנון סטרשנוב, אם הוא מקבל את הבקשה של בית"ר לקיים ביום רביעי דיון נוסף מול חמישה דיינים. לדבריו, אם הערעור לא יתקבל הוא יכנס מסיבת עיתונאים ויודיע על המהלך. במקרה של דחייה, בית"ר גם מתכוונת לפנות לבית משפט אזרחי.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
"עצרתי את כל ההכנות עד יום רביעי". אברמוב
(צילום: עוז מועלם )
אברמוב אמר: "איך יכול להיות שבית הדין מחליט על הרחקה מהגביע למרות שאפילו תובע ההתאחדות לא ביקש עונש כזה. לא אשקיע מיליון שקל מהכיס שלי כשמרחיקים אותנו מהמפעל הכי מרגש, שזכינו בו, כשלא הייתה לנו כל אחריות על האירועים בסמי עופר. לא תהיה בית"ר אם העונש ההזוי יישאר על כנו. עצרתי את כל ההכנות עד יום רביעי, לא יהיו החתמות ולא שום דבר, אני רוצה לראות איך הליגה תישאר בלי אחד המותגים הכי גדולים שלה, איך זכייניות השידור, ההתאחדות, המינהלת והבעלים האחרים יהיו בלעדינו בעונה הבאה".

"לא תהיה פריצה בטדי"

כזכור, העונש המקורי שהוטל על בית"ר היה חמור יותר, הרחקה מהקונפרנס-ליג בעונה הבאה, בעקבות פריצתם של אלפי אוהדי הקבוצה לדשא בסמי עופר בסיומו של גמר הגביע – מה שגרם לביטול טקס ההנפה ולמילוטו של הנשיא יצחק הרצוג מהאצטדיון.
עם זאת, העונש המקורי ללא נשאר על כנו. אופ"א הודיעה להתאחדות כי אין זה בסמכותו של בית הדין להרחיק את בית"ר מהמפעלים האירופיים, אלא אם ישלול ממנה את הגביע ויעביר אותו למכבי נתניה. כתוצאה מכך בוטל העונש, ובשבוע שעבר הוחלף בעונש כבד אחר – הפחתת שלוש נקודות ממאזנה של הקבוצה והרחקתה מהשתתפות בגביע בעונה הבאה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים על כר הדשא לאחר גמר הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים על כר הדשא לאחר גמר הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים על כר הדשא לאחר גמר הגביע. הקבוצה קיבלה עונש חמור
(צילום: עוז מועלם)
העונש החדש רק העצים את הכעס בקרב האוהדים, שמאיימים לשבש את משחק הנבחרת מול אנדורה, שיתקיים מחר (שני) באצטדיון טדי. אוהדים רבים החלו לקרוא לרכישת כרטיסים מסיבית למשחק נבחרת ישראל מול אנדורה, במטרה לפרוץ לדשא ולגרום לפיצוצו. הם אף החלו בהתארגנות ברשתות החברתיות במטרה לתאם היכן יישבו יחד, כדי ליצור גוש גדול של אוהדים שיהיה קשה לעצור.
"נגד אנדורה להגיע עם צעיפים של נבחרת ישראל, ככה לא יחשדו", כתב אחד מהאוהדים והוסיף: "בדיוק כמו שבסמי עופר האחריות הייתה של ההתאחדות, אותו הדבר במשחק הנבחרת. אי אפשר להעמיד לדין את בית"ר. אחד אחר כתב: "לפוצץ את משחק הנבחרת, לגמור את ההתאחדות", ושלישי הוסיף: "אפשר גם לחסום צירים שמובילים לאצטדיון". ואכן, בשבוע שעבר הורגשה עלייה ניכרת בקצב רכישת הכרטיסים למשחק, ובהתאחדות לכדורגל חשדו כי אוהדי בית"ר עומדים מאחורי המהלך. כתוצאה מכך, הופסקה מכירת הכרטיסים וכונס דיון דחוף בנושא אצל השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים על כר הדשא לאחר גמר הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים על כר הדשא לאחר גמר הגביע
ראשי האוהדים הבטיחו לאברמוב כי לא יפרצו למשחק הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בתחילת הדיון אמר בן גביר: "אני חושב שהעונש שהוטל על בית"ר ירושלים הוא מחפיר ומחמיר. אנחנו זוכרים בחצי שנה האחרונה שאיילון נחסם מאות פעמים, והמדיניות של הפרקליטות הייתה מכילה. אם חוסמים את איילון ולא מקבלים ענישה, אז אין סיבה להעניש את בית"ר ירושלים והאוהדים שלה. אחרי שאני אומר את הדברים הללו, אנחנו מגויסים כאן במאה אחוז כדי שהספורט ימשיך להוות הנאה ולא מלחמה. אני פה עם בכירים במשטרה ובהתאחדות, והניסיון שלנו הוא שהמשחק בין נבחרת ישראל לאנדורה יעבור בשלום ויוכלו להימכר כמה שיותר כרטיסים".
במסגרת הדיון הוחלט כי המשטרה תיקח אחריות על המשחק ותנהל אותו בעצמה, בניגוד לאירועי ספורט רבים שהאחריות בהם היא על חברת אבטחה פרטית. שש השורות הראשונות בכל יציע יהיו ריקות, יהיו סיורי ניידות סביב בתי המלון של הנבחרות, וכן שימוש נרחב ברחפנים. בנוסף, יתקיימו סיורי אבטחה באצטדיון גם בלילה שלפני המשחק, ופריסה מוגברת של שוטרים בכניסות. ההערכה היא שיותר מ-600 שוטרים יאבטחו את המשחק.
בעקבות האיומים של אוהדי בית"ר, שוחח אברמוב עם ראשי האוהדים, ולדבריו "הם הבטיחו לי שלא תהיה שום פריצה, אני סומך עליהם במאה אחוז. זה יהיה הנזק הגדול ביותר לכדורגל הישראלי ולאוהדי בית"ר ירושלים, אף אחד לא רוצה את זה".