אכזבה בנבחרת ישראל אחרי התיקו נגד קוסובו בפתיחת מוקדמות יורו 2024. שריקת הסיום אמש (שבת) בבלומפילד גרמה להתפכחות מהירה מאוד בנבחרת אחרי ההצהרות היומרניות לגבי עלייה לטורניר בינלאומי ראשון לאחר 54 שנה ללא הצלחה בגזרה זו.
בנבחרת השמיעו ביקורות על היכולת שהציגו מרבית השחקנים, כאשר גם אלון חזן לא נותר חלק, לאחר שהחילופים שביצע לא עזרו לשנות את המצב במגרש ואפילו השפיעו לרעה. עם זאת, נראה כי השחקנים והצוות המקצועי היו כנים ומודעים למה שהציגו על כר הדשא.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן
(צילום: עוז מועלם)
למעט מיגל ויטור, דורון ליידנר ומנור סולומון (למרות משחק אנוכי והחמצה ענקית), גם חזן הודה בסיום: "היו שחקנים ששיחקו מתחת לרמתם הרגילה". הביקורת המשמעותית ביותר הייתה כלפי רז שלמה, בלם מכבי נתניה שעשה את הטעות שהובילה לשער היתרון של קוסובו. "היה לרז משחק טוב, אבל שוב הטעות הרגילה שלו. אם בליגה הוא עוד יכול לתקן, ברמות האלו זה כבר לא כך", אמרו בנבחרת.
מי שעוד הציג יכולת ירודה, מעבר לשער העצמי שכבש היה הקפטן אלי דסה, שהודה: "משחק לא טוב שלי, כולנו בני אדם. ציפיתי מעצמי להרבה יותר בתחילת הקמפיין. זה לא אופייני לי , אני רוצה שיזרקו את כל האחריות עליי. מעדיף שזה יהיה עליי ולא על שחקן צעיר שעלול להיפגע בהמשך. אנחנו במרתון ולא בספרינט. קוסובו הגיעה למצבים לקראת הסוף, כך שהתיקו די משקף. אין היום משחקים קלים וחשוב שלא הפסדנו. אין ניחום אבלים בחדר ההלבשה, זו רק ההתחלה".
3 צפייה בגלריה
רז שלמה
רז שלמה
"אם בליגה הוא עוד יכול לתקן, ברמות האלו זה כבר לא כך". רז שלמה
(צילום: עוז מועלם)
זו לא הייתה רק יכולת חלשה של ההגנה. נטע לביא לא הזכיר את השחקן שהיה במכבי חיפה, דור פרץ לא היה בקצב ואוסקר גלוך היה רחוק מהציפיות ממנו. גם שון וייסמן הגיע לשני מצבים גדולים ולא הצליח להכריע. "וייסמן בסטטיסטיקה שלו אי אפשר לבנות עליו שיחזיק נבחרת", הסבירו בנבחרת.
הביקורת על חזן בין היתר, הייתה על ההחלטה להכניס את חמודי כנעאן, שהציג יכולת חלשה מאוד. גם ההחלטה להוציא את דולב חזיזה הורידה את הקצב של המשחק. "כנעאן לא רק היה חלש, אלא כמו בשכונה אפילו לא ירד למטה. הנבחרת זה לא אשדוד", אמרו שחקנים.
3 צפייה בגלריה
עומרי גלזר אימון נבחרת ישראל
עומרי גלזר אימון נבחרת ישראל
ימשיך לקבל קרדיט בין הקורות. עומרי גלזר
(צילום: יאיר שגיא )
הכחולים-לבנים ימריאו היום לז'נבה לקראת המשחק מול שווייץ שניצחה 0:5 את בלארוס, וחזן יבצע מספר שינויים בהרכב. מי שעשוי לפתוח בין היתר הוא דן גלזר, כשהמטרה לחזק את הקישור האחורי. עומרי גלזר, שהיה מהטובים בנבחרת אמש, יקבל את הקרדיט גם בשווייץ.

"הכל יכול להתהפך"

"גם אם היינו מנצחים 0:3, לא הייתי מזמין כרטיסים לגרמניה, הכל יכול להתהפך", אמר חזן, שנשמע מיושב עם התיקו לאור המשחק החלש של הנבחרת. "אני רגוע כי אני פרופורציונלי בכל מצב, אני ריאלי. אמרתי לשחקנים שלי במחצית, כשהיינו בפיגור שאני יותר רגוע מתחילת המשחק ושנחזור למשחק בוודאות. גם אם שווייץ הייתה מנצחת את בלארוס עשר אפס, זה לא היה משנה והיא הייתה פייבוריטית מולנו, אבל לא נצא בכדי לחזור בשלום או לקראת הפסד מכובד, נעשה את הכל בכלים שיש לנו".
חזן סיכם את המשחק: "חלוקת נקודות מוצדקת, לקוסובו עוד היה מצב בדקה האחרונה. המשחק היה מחולק בין מחצית ראשונה טובה שלנו לשניה טובה שלהם. אולי השם של קוסובו לא גדול, אבל היא נבחרת איכותית, מאכזב תיקו, אבל זה יילך עד הסוף בינינו, קוסובו ורומניה. אנחנו נעשה את העבודה בחוץ, מאמינים שאפשר לעלות. קוסובו הוכיחה שהיא לא מפחדת, ניסתה לנצח אותנו במחצית השנייה, בלי רגשי נחיתות. יש להם שחקנים מצוינים, בלמי ליגה איטלקית, מלך הבישולים של ליל, חלוץ של מאיורקה וקשר גלאטסראיי. כל משחק שאני לא מנצח, אני מאוכזב, אבל זה גם היה משחק שיכול היה להסתיים בלי כלום".
על ההחלטה להכניס את כנעאן שהציג יכולת חלשה מאוד: "הוא בחור צעיר חסר ותק. יש לנו צעירים שיעשו טעויות ויתחשלו, רק ככה הם יותר טובים. כמאמן אתה מנסה לשנות משחק, להחליף מומנטום, זה יכול לעזור ויכול לערער. המשחק הזה ייתן לי הרבה חומר למחשבה לגבי שחקנים שלא הצליחו להפיק את המקסימום ולעשות התאמות. חזיזה הוחלף כי זיהיתי עייפות וחשבתי על שווייץ. רז שלמה שעיר לעזאזל? ממש לא. היה לו משחק מצוין מול חלוץ איכותי, הספוט אולי יהיה עליו, לפעמים נשלם מחיר כדי ששחקנים יתחשלו".
מאמן נבחרת קוסובו, אלן ז'ירס, סיכם: "זה המשחק הראשון. קשה להגיד אם נגיע למקום השני. לפי המהלך אנחנו די מרוצים. המחצית השנייה שלנו הייתה טובה יותר מבחינתנו, לא היינו בעניינים במחצית הראשונה. ברור לי שישראל מאוכזבת, התכוננו כמו שצריך. שמחתי שסולומון החמיץ, לא הפריע לי, רעדתי לפני".