השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ומשטרת ישראל קיימו היום (חמישי) דיון היערכות מקיף לקראת משחק הנבחרת מול אנדורה ביום שני הקרוב באצטדיון טדי. זאת בשל איומים ברשת של אוהדי בית"ר לפוצץ את המשחק במחאה על העונש שקיבלה הקבוצה בעקבות ההתפרעות בגמר הגביע.
המשטרה תיקח אחריות כל האירוע ותנהל אותו בעצמה, בניגוד לאירועי ספורט רבים שהאחריות היא על חברת אבטחה פרטית. ההערכה שייעשה שימוש בפירוטכניקה ויהיו ניסיונות פריצה לדשא. הוחלט כי שש השורות הראשונות בכל יציע יהיו ריקות. יהיו סיירי ניידות סביב בתי המלון של נבחרות, וכן שימוש נרחב ברחפנים. יתקיימו סיורי אבטחה באצטדיון גם בלילה שלפני המשחק, ופריסה מוגברת של שוטרים בכניסות. ההערכה היא שמעל ל-600 שוטרים יאבטחו את המשחק.
3 צפייה בגלריה
חסימת הכביש ע"י אוהדי הפועל באר-שבע
חסימת הכביש ע"י אוהדי הפועל באר-שבע
המשטרה לוקחת אחריות על מלאה על המשחק
(צילום: שי מוגילבסקי)
3 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
(צילום: עוז מועלם)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "לא נאפשר אלימות. אנחנו מגויסים כאן במאה אחוז, כדי שהמשחק יעבור בשלום, כדי שהספורט יהיה חוויה ולא מלחמה ושמדינת ישראל תנצח".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "אנחנו מצילים את אוהדי בית״ר ירושלים מנזק עצום כי אם תהיה פריצה למגרש, הנזק שיגרם לקבוצה עלול להיות בלתי ויפגע אנושות בספורט בישראל" סמפכ"ל משטרת ישראל ניצב אבשלום פלד: אמר: "משחק של הנבחרת זה סמל לאומי ולכן משטרת ישראל תפעל כדי שמשחק הנבחרת יתקיים ללא אירועים חריגים. מחוז ירושלים ערוך באופן מיטבי בתוך שטח האצטדיון ומסביבו ותסכל על ניסיון להפר את הסדר".

"נעשה בלגן"

כאמור, אתמול מכירת הכרטיסים למשחקה של נבחרת ישראל מול אנדורה ביום שני הקרוב (21:45) בירושלים הופסקה בפתאומיות. באתר חברת הכרטיסים "לאן" לא ניתן עוד לרכוש כרטיסים למשחק שייערך במסגרת מוקדמות היורו. הסיבה: חשש שאוהדי בית"ר ירושלים ינסו לפרוץ לדשא ולפוצץ את המשחק שיתקיים באצטדיון טדי, כנקמה על העונש הכבד שהוטל על הקבוצה בעקבות אירועי גמר הגביע.
בחלק מקבוצות האוהדים ברשתות החברתיות עלו, החל מאתמול ועד השעות השעות האחרונות, קריאות לצאת ולהפגין נגד ההחלטה, ואף פורסמו איומים של אוהדים שמתכוונים להגיע ביום שני הקרוב למשחק במוקדמות היורו באצטדיון טדי מול אנדורה, במטרה - אותה הם לא מסתירים - לפרוץ לכר הדשא ולפוצץ את המשחק.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה
אוהדי בית"ר ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה
אוהדי בית"ר ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה
(צילום: עוז מועלם)
"נגד אנדורה להגיע עם צעיפים של נבחרת ישראל, ככה לא יחשדו", כתב אחד מהאוהדים והוסיף: "בדיוק כמו שבסמי עופר האחריות הייתה של ההתאחדות, אותו הדבר במשחק הנבחרת. אי אפשר להעמיד לדין את בית"ר. אחד אחר כתב: "לפוצץ את משחק הנבחרת, לגמור את ההתאחדות", ושלישי הוסיף: "אפשר גם לחסום צירים שמובילים לאצטדיון".
עוד אחד מהאוהדים טען: "יהיה בלגן. ואת הבלגן עשתה ההתאחדות. אנחנו לא היוזמים - רק המגיבים. הגיע הזמן לקחת את החוק לידיים ולעשות לזה סוף". אוהד נוסף תקף את ההתאחדות: "הם מכניסים את האוהדים להיות בטירוף כמו הפנתרים השחורים. לרדוף אחרי הצדק בכל מחיר".