לאחר שנעצרה מכירת הכרטיסים לקראת המשחק בין נבחרת ישראל לאנדורה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים היום (חמישי) דיון מיוחד עם נציגי ההתאחדות לכדורגל ונציגי משטרה ופרקליטות, להיערכות לקראת המפגש בשבוע הבא במסגרת מוקדמות יורו 2024 בעקבות איומי אוהדי בית"ר ירושלים לפוצץ את המשחק.
בתחילת הדיון אמר השר בן גביר: "אני חושב שהעונש שהוטל על בית"ר ירושלים הוא מחפיר ומחמיר. אנחנו זוכרים בחצי שנה האחרונה שאיילון נחסם מאות פעמים, והמדיניות של הפרקליטות הייתה מכילה. אם חוסמים את איילון ולא מקבלים ענישה, אז אין סיבה להעניש את בית"ר ירושלים והאוהדים שלה. אחרי שאני אומר את הדברים הללו, אנחנו מגוייסים כאן במאה אחוז כדי שהספורט ימשיך להוות הנאה ולא מלחמה".
3 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדיון לקראת המשחק בין ישראל לאנדורה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדיון לקראת המשחק בין ישראל לאנדורה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדיון לקראת המשחק בין ישראל לאנדורה
(צילום: עמית שאבי)
עוד אמר השר לביטחון לאומי: "אני פה עם בכירים במשטרה ובהתאחדות, והניסיון שלנו הוא שהמשחק בין נבחרת ישראל לאנדורה יעבור בשלום ויוכלו להימכר כמה שיותר כרטיסים". לאחר שאמר מילים אלה, סגר בן גביר את הדיון לתקשורת, והוא עבר להתנהל בדלתיים סגורות. המשטרה תיקח אחריות מלאה על האירוע ותנהל אותו בעצמה.
ניב גולדשטיין, מנכ״ל ההתאחדות לכדורגל: "הייתי חלק מדיון מקצועי וענייני שמטרתו אחת - הבטחת קיומו התקין של משחק הנבחרת בטדי מול אנדורה ביום שני הקרוב. התרשמתי כי שר הספורט מיקי זוהר, השר לבטחון הפנים איתמר בן גביר ונציגיה הבכירים ביותר של משטרת ישראל מודעים לאיומים, לסכנות ולפוטנציאל הנזק העצום שיגרם לנבחרת, לכדורגל הישראלי ולמדינת ישראל אם חלילה תהיה פעילות עבריינית של אוהדים. כל המשתתפים, בראשות שר הספורט והשר לבטחון הפנים, התייחסו ברצינות הראויה ומתוך אחריות מלאה, לחובה הלאומית לוודא כי המשחק יוכרע אך ורק על כר הדשא ולא יהיו בו חלילה אירועים שיעמידו את הכדורגל הישראלי ואת מדינת ישראל בפני משבר שטרם ידענו".
3 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בדיון לקראת המשחק בין ישראל לאנדורה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן בדיון לקראת המשחק בין ישראל לאנדורה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן
(צילום: עמית שאבי)
עוד אמר גולדשטיין: "אני מאמין כי ההיערכות וניהול המשחק יוכיחו את היכולות של גורמי אכיפת החוק להתמודד עם מי שמבקשים להפר אותו. ביום ראשון בבוקר נבחן יחד עם משטרת ישראל את אפשרות חידוש מכירת הכרטיסים, בהתאם לאופן התקין ביותר בו יעבור משחק הנבחרת הצעירה הערב, כדי שכמה שיותר אוהדים, מכל הקבוצות, מכל גווני החברה הישראלית, יגיעו לתמוך בנבחרת של כולנו בדרך ליורו 2024".
כאמור, אתמול מכירת הכרטיסים למשחקה של נבחרת ישראל מול אנדורה ביום שני הקרוב (21:45) בירושלים הופסקה בפתאומיות. באתר חברת הכרטיסים "לאן" לא ניתן עוד לרכוש כרטיסים למשחק שייערך במסגרת מוקדמות היורו. הסיבה: חשש שאוהדי בית"ר ירושלים ינסו לפרוץ לדשא ולפוצץ את המשחק שיתקיים באצטדיון טדי, כנקמה על העונש הכבד שהוטל על הקבוצה בעקבות אירועי גמר הגביע.
בחלק מקבוצות האוהדים ברשתות החברתיות עלו, החל מאתמול ועד השעות השעות האחרונות, קריאות לצאת ולהפגין נגד ההחלטה, ואף פורסמו איומים של אוהדים שמתכוונים להגיע ביום שני הקרוב למשחק במוקדמות היורו באצטדיון טדי מול אנדורה, במטרה - אותה הם לא מסתירים - לפרוץ לכר הדשא ולפוצץ את המשחק.

"יהיה בלגן"

"נגד אנדורה להגיע עם צעיפים של נבחרת ישראל, ככה לא יחשדו", כתב אחד מהאוהדים והוסיף: "בדיוק כמו שבסמי עופר האחריות הייתה של ההתאחדות, אותו הדבר במשחק הנבחרת. אי אפשר להעמיד לדין את בית"ר. אחד אחר כתב: "לפוצץ את משחק הנבחרת, לגמור את ההתאחדות", ושלישי הוסיף: "אפשר גם לחסום צירים שמובילים לאצטדיון".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה
אוהדי בית"ר ירושלים חוגגים את הזכייה בגביע המדינה
איימו לפוצץ את משחק הנבחרת מול אנדורה. אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
עוד אחד מהאוהדים טען: "יהיה בלגן. ואת הבלגן עשתה ההתאחדות. אנחנו לא היוזמים - רק המגיבים. הגיע הזמן לקחת את החוק לידיים ולעשות לזה סוף". אוהד נוסף תקף את ההתאחדות: "הם מכניסים את האוהדים להיות בטירוף כמו הפנתרים השחורים. לרדוף אחרי הצדק בכל מחיר".
בעיקר בשל כך מכירת הכרטיסים למשחקה של הנבחרת הופסקה בפתאומיות. באתר חברת הכרטיסים "לאן" לא ניתן עוד לרכוש כרטיסים למשחק - והאוהדים התייחסו גם לזה בשלל התגובות והפוסטים. "נגיע גם בלי כרטיסים", טען אחד המגיבים.