מכבי חיפה תחזור הערב (20:00) אל מעגל משחקי ליגת העל, לראשונה מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר, במסגרת משחק השלמה מהמחזור הראשון נגד הפועל פ"ת. זאת כשבוע לפני חזרתה הרשמית של הליגה, במסגרת המחזור השביעי. לא רק בשל זהות היריבה, אצל האלופה יודעים שמדובר במשחק שאסור לשמוט בו נקודות.
הקבוצה של מסאי דגו, שמדורגת במקום השביעי (6 נקודות, משחק חסר) אומנם שיחקה לפני כשבועיים נגד ויאריאל במסגרת הליגה האירופית, אולם מודים שם שקשה להגדיר את זמן שעבר מאז כהכנה אידיאלית לקראת המפגש נגד קבוצת האוהדים מפ"ת, שמדורגת במקום העשירי (4 נקודות), ורשמה עד כמה ניצחון אחד בלבד, נגד הפועל באר-שבע.
2 צפייה בגלריה
שחקני חיפה
שחקני חיפה
חשש מתקלות. שחקני מכבי חיפה
(צילום: AP Photo/Petros Karadjias)
"אנחנו מגיעים למשחק סופר חשוב, שחובה לנצח אותו, נקודה", אומר שחקן בקבוצה, "אנחנו חייבים להתחיל ליצור רצף של ניצחונות ולהיצמד לצמרת הגבוה. נכון שהמצב לא אופטימלי, ומדובר במשחק בלי קהל, ובזמן מלחמה, אבל אין תירוצים. אנחנו רוצים לשמח את אלפי האוהדים שלנו שייצפו בנו מהבית".
הרכב הקבוצה צפוי לכלול את שריף כיוף בשער, את דניאל סונדגרן, עבדולאי סק, שון גולדברג ופייר קורנו בהגנה, את גוני נאור (מחמוד ג'אבר), עלי מוחמד וצ’רון שרי בקישור, כשבהתקפה צפויים להיות, ענאן חלאילי, דין דוד, פרנטזי פיירו.
אמש התקבלה החלטה שהחלוץ דיא סבע לא יהיה בסגל הקבוצה. כזכור, לפני למעלה מחודש, עם ראשית ימי המלחמה, נוצר קרע בין השחקן למועדון, בעקבות פוסט שפירסמה אשתו נרמין, כשנכון לעכשיו נראה שאין מנוס מפרידה בין הצדדים.
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
הפרידה מתקרבת? סבע
(צילום: גילי נחושתן)
"צריך להגיד את זה", אמר הדובר בפוסט ששיתפה. "אבל גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".
לאחר הסערה, נרמין מחקה את הפוסט והתנצלה, וגם החלוץ עצמו פירסם הבהרה: "חשוב לי להדגיש שלא ידעתי מה היא מעלה, ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. חשוב לי להבהיר שהכוונה שלה אנושית בלבד, רואים על יום סרטונים מזעזעים. היא לא עושה השוואות. היא פרסמה פוסט של שלום מטעם בחור יהודי, וחשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום. היא עשתה את זה בתום לב, אבל היא טעתה ועל זה אני מצטער".