שובו של ערן זהבי לסגל נבחרת ישראל מביא עימו רוח חדשה של אופטימיות, לאחר שאחת הסאגות הארוכות והמדוברות בכדורגל שלנו בשנים האחרונות הסתיימה. הסולחה בין המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן לבין מלך השערים בכל הזמנים של הנבחרת, מגדילה משמעותית את הסיכויים של הכחולים-לבנים לתפוס את המקום השני בתום מוקדמות יורו 2024, מה שיעלה אותה לאליפות אירופה לראשונה בתולדותיה, ולטורניר גדול בפעם השנייה מאז המונדיאל ב-1970.
כעת, תתפנה החבורה של חזן לשים את כל הסיפור הזה בצד, לאחר שהוא בהחלט גזל לא מעט פוקוס מהמשימה האמיתית על כר הדשא. מעבר לכך, חזרתו של הכוכב הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות למדים הלאומיים תעזור להשכיח את היעדרותו של השחקן הכי חשוב בנבחרת בקמפיין הנוכחי - מנור סולומון - שייעדר מארבעת המשחקים שיתקיימו בחודש נובמבר בעקבות פציעה בברך.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: אורן אהרוני)
סביר להניח שעל אף העובדה שזהבי לא היה חלק מסגל הנבחרת לאורך הקמפיין, לא ימנע ממנו להשתלב, זאת לאור הניסיון הרב שלו, וגם מכיוון שמרבית השחקנים בסגל מכירים אותו וכבר שיתפו איתו פעולה בעבר. עכשיו, הפנים מופנות לארבעת המשחקים נגד קוסובו, שווייץ, רומניה ואנדורה שייערכו בתאריכים 12-21 בנובמבר.

מהי תמונת הסגל?

מעל לכל, חזרתו של ערן זהבי לסגל מבחינה מקצועית היא כמו אוויר לנשימה מבחינת הצוות המקצועי. רבות דובר על הבעיה של הסגל הנוכחי בהתקפה, כאשר מצבם של החלוצים שמשחקים בחו"ל לא השתפר מאז החלון האחרון. שון וייסמן שוב הוצא מחוץ לסגל של גרנאדה, תאי בריבו לא שותף בארבעת משחקיה האחרונים של פילדלפיה יוניון ב-MLS וגם דין דוד עדיין לא מזכיר את החלוץ מהעונה שעברה.
כמובן, הצרה הגדולה ביותר היא הפציעה של שחקנה של טוטנהאם, מנור סולומון, שמושבת לשלושת החודשים הקרובים. גם ליאל עבדה, חלוצה של סלטיק, לא יעמוד לרשותו של חזן - וכך גם קשרה ההתקפי של מכבי חיפה, דולב חזיזה שעדיין לא החלים מהפציעה ממנה הוא סובל בחודש האחרון.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
החזרה של זהבי נותנת מענה להיעדרות שלו. מנור סולומון
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)

אילו משחקים נותרו?

הכחולים-לבנים צפויים להתארח אצל קוסובו ב-12 בנובמבר, לארח את שווייץ ב-15 בנובמבר, את רומניה ב-18 ולהתארח אצל אנדורה ב-21. את המשחקים הביתיים תארח ישראל בחו"ל על פי אישורי גורמי הביטחון. בהתאחדות לכדורגל בוחנים את האפשרויות הטבעיות בקפריסין וביוון, ושוקלים גם את גרמניה כאופציה לאור הסולידריות הגדולה שמגלה ההתאחדות המקומית כלפי ישראל בשבועיים האחרונים.
משחקי ליגת העל יחודשו לכל המוקדם ב-25 בנובמבר, ולכן נשקלת אפשרות לקיים בקרוב אימונים מרוכזים של השחקנים ששייכים לסגל הנבחרת ומשחקים בישראל. מעבר לכך, המשחקים מול קוסובו ואנדורה לא מיועדים להיות במהלך הפגרה, ולכן השחרור של הליגיונרים הוא על פי רצון טוב של המועדונים שלהם.

מה ישראל צריכה?

ישראל תלויה לגמרי בעצמה אחרי פגרת הנבחרות האחרונה. גם אם לא תנצח את שווייץ העדיפה ממנה על הנייר, גורלה של ישראל עדיין יהיה בידה אם תנצח את רומניה. אבל הכל יכול לקרות בבית הישראלי, ובתרחיש מסוים ישראל אפילו יכולה לסיים במקום הראשון.
3 צפייה בגלריה
פלורנט מוסלייה, דור פרץ, נבחרת ישראל, קוסובו
פלורנט מוסלייה, דור פרץ, נבחרת ישראל, קוסובו
ישראל תפתח את סדרת המשחקים המכריעה מול קוסובו. דור פרץ מול פלורנט מוסלייה
(צילום: עוז מועלם)
גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
טבלת בית 9: 1. רומניה - 16 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש שערים: 9+) 2. שווייץ - 15 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 12+) 3. ישראל - 11 נק' אחרי 6 משחקים (הפרש: 0) 4. קוסובו - 7 נק' אחרי 7 משחקים (הפרש: 0) 5. בלארוס - 6 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 7-) 6. אנדורה - 2 נק' אחרי 8 משחקים (הפרש: 14-)
מה נותר לנבחרת ישראל קוסובו - ישראל, 12 בנובמבר ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר ישראל - רומניה, 18 בנובמבר אנדורה - ישראל, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת רומניה ישראל - רומניה, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר
מה נותר לנבחרת שווייץ ישראל - שווייץ, 15 בנובמבר שווייץ - קוסובו, 18 בנובמבר רומניה - שווייץ, 21 בנובמבר