חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet על אודות התנאים הבלתי מתפשרים שהציבה ההתאחדות לכדורגל לחזרתו של מונס דאבור לנבחרת ישראל כבר הולידה אמש (חמישי) הודעת הבהרה מצד חלוץ הופנהיים לקראת זימונו הרשמי הבוקר לסגל נבחרת ישראל, אולם גם השלב הבא ייצא לפועל בשני הקרוב.
על פי הסיכום בין ההתאחדות לדאבור, הוחלט כי מעבר לפוסט ההבהרה שסלל את דרכו לקבלת הזימון, הוא מחויב לכנס את חבריו ביום שני בבית המלון באיי פארו – ביניהם כאלה שביקרו את וילי רוטנשטיינר על ההחלטה לזמנו בהתכנסות האחרונה – ולקיים איתם שיחת הבהרה כדי להסביר את פשר תוכן הפוסט שהעלה במהלך המהומות בירושלים לפני מבצע שומר החומות.
4 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור. רצה לחזור לנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
דאבור התייחס למחויבות שלו לכנס את חבריו לחדר ההלבשה באיי פארו, כשכתב בהודעה שלו: "אחת העוצמות הגדולות בנבחרת שלנו היא האפשרות לדבר יחד על הכל, וכך נעשה גם בהתכנסות הקרובה כדי לבוא מאוחדים וחזקים מתמיד לאתגר. אני משוכנע שרק יחד נוכל לעשות לטובת הכדורגל והחברה שלנו. החלום של כולנו כנבחרת וכאזרחי המדינה יכול להפוך למציאות".
4 צפייה בגלריה
דאבור
דאבור
"צריכים להעריך מאוד את דאבור שרצה להגיע לנבחרת", אמרו בהתאחדות
(צילום: AFP)
לקראת ההתכנסות הקודמת לפני משחקי הידידות נגד מונטנגרו ופורטוגל כבר סיכם דאבור עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון שיגיע לבית המלון בקיסריה במטרה לקיים את אותה שיחת הבהרה עם שחקני הנבחרת, אבל הוא בחר על דעת עצמו שלא להגיע להתכנסות ואפילו לא הודיע על כך לראשי ההתאחדות. לכן חסון היה הפעם הרבה יותר נוקב, והבהיר שאם ברצונו לחזור לנבחרת, החלוץ יצטרך לפרסם את הודעת ההבהרה עוד לפני הזימון – אחרת לא יקבל אותו ולא יוכל לקיים את שיחת ההבהרה עם השחקנים.
מתברר כי מאחורי הקלעים התנהלה דרמה גדולה עד להוצאת הודעת ההבהרה של דאבור בשעות הלילה. בארבעת הימים האחרונים, למרות גורמים שהפריעו למהלך מתוך ההתאחדות, היה קשר ישיר בין דאבור לגורמים המחליטים בהתאחדות, במטרה לגבש את תוכן ההבהרה, שתוקנה לא אחת – בין השאר בשל לחצים מצד מקורבים ובכירים במגזר הערבי על דאבור לבחור את המילים הנכונות בעיניהם. החלוץ עצמו הבהיר לא אחת שכבר פרסם שני פוסטים של הבהרות.
4 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
דרמה מאחורי הקלעים. וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)
"חשוב לי להבהיר את עמדתי אחת ולתמיד – אני שמח מאוד לחזור ולהיות חלק מסגל הנבחרת לקראת המשחקים הקרובים נגד איי פארו, אוסטריה ודנמרק, מחויב להצלחתה וגאה להיות חלק ממנה. בשבועות האחרונים הייתי בקשר עם המאמן ועם כל הגורמים המרכזיים בנבחרת ובהתאחדות והבהרתי שאני רוצה וגאה להיות בנבחרת. כל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד בעד סובלנות, כבוד הדדי ודו-קיום, ואמשיך לפעול כך. זה חשוב לי לא פחות מההצלחה על כר הדשא. הכאב של כולם מובן לי ונפעל יחד כדי לאחד מחדש באמצעות הכדורגל והנבחרת", סוכם בסופו של דבר על התוכן.
"צריכים להעריך מאוד את דאבור שרצה להגיע לנבחרת, הוא מודע למה שעלול לקרות עם התנהגות הקהל הישראלי בשבת הבאה בסמי עופר נגד אוסטריה. הוא ראוי להערכה", אמרו גורמים בהתאחדות לכדורגל.
4 צפייה בגלריה
ליאל עבדה
ליאל עבדה
ליאל עבדה. יפתח בהרכב?
(צילום: רויטרס)
הבוקר יפרסם רוטנשטיינר את הסגל ולאחר מכן יקיים מסיבת עיתונאים לקראת ההתכנסות. הנבחרת תמריא בשני לאיי פארו. בין השאר יהיה בה גם עומר אצילי, שהתנצל על השתתפותו בפרשת הכדורגלנים והקטינות – עוד תנאי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", שבלעדיו הוא לא היה מוחזר לסגל הלאומי.
מי שבספק הוא חאתם אל-חמיד הפצוע מבאר שבע. אריאל הרוש עשוי לשוב לסגל, ונראה כי המועמדים הבכירים לפתוח בהרכב בחלק ההתקפי הם ליאל עבדה, מנור סולומון וערן זהבי.