כשברקע המשחק הטעון הערב (שני, 20:45) בבלומפילד בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, שאליו יגיעו 22 אלף אוהדים (מתוכם כ-7,000 אוהדי בית"ר), מתקדמים המגעים בין המשפחה היהודית-אמריקנית מניו יורק לרכישת בית"ר – שנחשפו לראשונה ב-ynet ספורט.
הבעלים משה חוגג, שהצהיר בשלב הראשוני כי הוא מציב תג מחיר שינוע בין 11 ל-14 מיליון דולר, יצטרך להתפשר. במקביל כבר נעשות בדיקת נאותות בין שני הצדדים, ותחלופת מיילים לגבי הערות שונות בנוגע למצב החובות וההתחייבויות בבית"ר. שני הצדדים חתמו ביניהם על הסכם סודיות.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. נמשכים המגעים למכירת בית"ר
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
פארליי רוסה נאבק עם פדרו פטראצי
פארליי רוסה נאבק עם פדרו פטראצי
פארליי רוסה. בטוח בהרכב
(צילום: גיל נחושתן)
בזמן שבבית"ר עסוקים בין השאר במציאת תחליף לחוגג, בהפועל תל אביב ניצלו את האמירה של קפטן הקבוצה היריבה אופיר קריאף – "נאסוף את עצמנו ונגיע למשחק נגד היריבה שאני הכי שונא בליגה, נבוא לשם ונוציא את התסכול" – לצורך הכנה מנטלית של שחקני הפועל ת"א לקראת המפגש. "הכי טוב לבוא קטנים ולתת לאחרים להצית את האווירה", אמרו שחקנים בהפועל.
מי שישפוט את המשחק הוא איתן שמואלביץ', שהיה שופט המסך במשחק במושבה בין הפועל ת"א למכבי פ"ת ולא שינה אז את החלטת השופט הראשי להרחיק את אדי גוטליב, שהגן על עצמו מתקיפה של אוהד. שמואלביץ' שובץ לאחר שיגאל פריד חלה והתברר שהוא לא יוכל להגיע לבלומפילד הערב.
5 צפייה בגלריה
אופיר קריאף
אופיר קריאף
אופיר קריאף. נתן דלק לאדומים?
(צילום: יאיר שגיא)
ניר קלינגר מתכנן לפתוח עם שלושה בלמים (גוטליב, סיאנדה קולו ומוחמד טראורה), יחד עם המגינים בן ביטון ודורון ליידנר. בשל ההיעדרות של שי אליאס, במרכז המגרש יפתח יואב הופמייסטר לצד דן איינבינדר. מי שבטוח בהתקפה הוא הברזילאי פארליי רוסה, ומלבדו שניים ייבחרו מבין שלושת הבאים: עידן ורד, שלומי אזולאי ויואב תומר.
קלינגר אמר לקראת ההתמודדות: "בשבוע של משחק מול בית"ר מרגישים את הדריכות והמתח לקראתו. אין לי ספק שהשחקנים מבינים כמה משחק כזה חשוב, לא רק בהיבט של נקודות אלא גם עבור המועדון והאוהדים, ומבינים כמה הוא יוקרתי. בלומפילד יהיה מלא והמשחק הזה יהיה מעניין ואגרסיבי. מבחינתנו נעשה כל מה שאפשר במסגרת ההכנות המקצועיות שלנו".
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. מתכנן לפתוח עם שלושה בלמים
(צילום: עוז מועלם)
הפועל חתמה עם חברת הרכב והליסינג "קל אוטו" על הסכם חסות ושיתוף פעולה. באירוע השקה חגיגי במתחם חודורוב, במעמד הנהלת המועדון, הצוות המקצועי ושחקני הקבוצה, כמו גם בכירי החברה, סופקו לאנשי המועדון מכוניות חדשות מדגמי ניסאן סנטרה החדשה, ניסאן קשקאי, רנו גרנד סניק ורנו קולאוס. במסגרת הסכם החסות ושיתוף הפעולה שנחתם בין הצדדים, הכולל גם עסקת ליסינג, חברת קל אוטו תעניק חסות לקבוצה הבוגרת של המועדון, ולוגו החברה יודפס בגב חולצות השחקנים.
אסף שרעבי, סמנכ"ל הליסינג "קל אוטו": "אנחנו מתרגשים להשתתף לראשונה בסיפור הצלחתה של הפועל תל אביב, קבוצה שנוסדה לפני כמעט 100 שנה, שהייתה ועודנה חלק בלתי נפרד מנוף הספורט הישראלי. שיתוף הפעולה הייחודי, המשלב כלי רכב וחסות ומתפרס לאורך שלוש שנים, הוא ראשון מסוגו בענף. אנחנו שמחים ומודים לשחקנים ולהנהלה על קבלת הפנים החמה".

"אסור לנו לעשות טעויות ועבירות טיפשיות"

בבית"ר, מעבר להיעדרות של הפצועים ג'וסואה מחייאס ואוראל דגני, גם מרקו ינקוביץ' לא כשיר למשחק, ומקס גרצ'קין בספק. ההערכה היא שארווין קומאן יפתח עם שני בלמים, דוד חוג'ה וקריאף, יחד עם המגינים רועי הרמן ואורן ביטון – אולם במקרה שגרצ'קין יהיה כשיר, גם הוא יפתח במערך שלושה בלמים (גרצ'קין ייכנס לשלישייה ההגנתית).
5 צפייה בגלריה
ארווין קומאן משקיף
ארווין קומאן משקיף
ארווין קומאן. "מלא בביטחון"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שצפוי לשוב להרכב אחרי פציעה ממושכת, בפעם הראשונה העונה, הוא אביאל זרגרי שישחק בקישור לצד תמיר עדי ואדווין ג'אסי. בהתקפה צפויים לפתוח זריהן, בואצ'י ושועה – אבל אם גרצ'קין יוכל לשחק, זריהן יפתח על הספסל.
קומאן אמר לקראת המפגש: "זה משחק נגד קבוצה שאנחנו מכירים. מדברים על המשחק הזה כל השבוע, אבל בסופו של דבר כמו אנחנו צריכים להופיע הערב ולהראות שאנחנו רוצים להילחם 95 דקות. יש לנו איכות רבה, ואסור לנו לעשות טעויות ועבירות טיפשיות. אנחנו צריכים להיות פיקחים ולמצוא דרכים חכמות ויצירתיות לתקוף. אני מלא בביטחון לקראת המשחק".