הקונצרט של מכבי ת"א בדרבי הכניס את מכבי חיפה לדריכות לקראת המשחק הערב (רביעי, 20:00) מול בני סכנין. ה-0:5 של הצהובים על הפועל ת"א גרם לאלופה להבין שאין מקום למעידות נוספת והיא חייבת להשאיר את שלוש הנקודות בסמי עופר.
אחרי שני הפסדים רצופים ושלוש שלישיות שספגו הירוקים בארבעת המשחקים האחרונים שלהם, מי שחטף את הכי הרבה אש היה השוער איתמר ניצן, שהגיע לקבוצה כברירת מחדל לאחר שג'וש כהן בחר לעזוב.
2 צפייה בגלריה
שוער מכבי חיפה שריף כיוף
שוער מכבי חיפה שריף כיוף
מזנק להרכב. שוער מכבי חיפה שריף כיוף
(צילום: עוז מועלם)
ההגעה של ניצן בן ה-36 ממכבי נתניה לוותה בהמון סימני שאלה, ביקורות, וטענות שמדובר בכישלון ידוע מראש, בעיקר בשל חוסר ניסיונו בקבוצות גדולות כמו מכבי חיפה. המאמן מסאי דגו דאג להבהיר בכל מסיבת עיתונאים כי הוא סומך עליו, מאמין בו ורואה בו כשוער הראשון של הקבוצה, אך נדמה שהקרדיט נגמר. 12 משחקים רשם ניצן בין הקורות של מכבי חיפה, במהלכם ספג 15 שערים (שישה בשני המשחקים האחרונים) - הרבה מעבר למצופה, ויש לו חלק בכמה מהם.
מאז התבוסה ביום חמישי בליגה האירופית מול ראן, שריף כיוף, שגדל במחלקת הנוער של המועדון, הרגיש את התכונה סביבו. הוא קיבל רמזים עבים בנוגע למעמדו והובהר לו שיצטרך לקחת את הצ'אנס בשתי ידיים. כיוף (22), מהכפר עוספיה, חזר למכבי חיפה אחרי שנתיים נהדרות בהפועל עפולה מהליגה הלאומית, והוא צפוי לפתוח הערב בין הקורות.
מבחינת הירוקים לא מדובר בצ'אנס חד-פעמי לשוער הצעיר. בחיפה רואים בכיוף "דניאל פרץ הבא", והוא צפוי לפתוח במשחקים הקרובים. במועדון מבינים היטב ששילובו בהרכב יהיה כרוך ב"שכר לימוד" והם צפויים להיות מאוד סבלניים איתו.
2 צפייה בגלריה
ניצן
ניצן
ספג 15 שערים ב-12 משחקים. ניצן
(צילום: עוז מועלם)
אחרי המון שנים שבהן לקבוצה לא היה שוער בית אמיתי - מאז ניר דוידוביץ' - במכבי חיפה רואים בכיוף כשוער העתיד. הוא בנוי נהדר, יש לו אופי של מקצוען והוא אחד שאוהב ללמוד. דגו אמנם מרגיש כעת את הלחץ של המועדון, אך הוא אחד שאוהב לשלב צעירים, ואין ספק שפתיחה טובה של כיוף תקנה לו ביטחון להמשך הדרך.
השינוי בעמדת השוער הוא לא רעידת אדמה, אך מעיד על חוסר אמון ברור בניצן. השוער שהגיע בלית ברירה מאבד את מקומו, וזה אומר הרבה מאוד על הבחירה בו כשוער ראשון. אם כיוף לא יציג יכולת גבוה עד ינואר, תישקל אופציית חיזוק הקבוצה בשוער אחר, כאשר גם אפשרות של זר עומדת על הכף - ובמקרה כזה הקבוצה תקפיא את אחד השחקנים הזרים.
לאחר שני הפסדים האחרונים, הגיע אתמול הבעלים יעקב שחר באופן לא שגרתי לאימון על מנת לחזק את השחקנים. המטרה מאחורי הגעתו הייתה להבהיר לשחקנים באופן חד וברור: אין מקום לטעויות הערב מול הקבוצה של סלובודן דראפיץ', שום תוצאה מלבד ניצחון לא תתקבל.