אחרי ההודעה הדרמטית על ביטול העסקה, טוויסט נוסף בעלילה? למרות שהודיע היום (רביעי) כי הוא נסוג מרכישת בית"ר ירושלים, מופעלים על ברק אברמוב לחצים אדירים – מצד אוהדי בית"ר, פוליטיקאים בכירים ודמויות עסקיות - לחזור בו מהחלטתו. במקביל, מאחורי הקלעים נעשים ניסיונות אחרונים למצוא מתווה שיעזור להוציא בכל זאת את העסקה לפועל, ולכן אברמוב שוקל מחדש את צעדיו.
המכשול המרכזי הוא סביב הערבות שאברמוב נדרש להעמיד על ידי המשטרה – נושא שהוביל לדיון בבית משפט השלום בראשל"צ. במסגרת הפשרה בין הצדדים הוחלט כי הערבות בעבור החוב של בית"ר לחברת "סינגולריטים" של משה חוגג, תחולק לשני חלקים – סכום ראשוני של 5 מיליון שקל כעת, וסכום זהה שיעבור לקופת החילוט ב-24 תשלומים החל מספטמבר 2023. עיקר המחלוקת הוא דרישתה של המשטרה כי אברמוב יעביר את הסכום הראשוני מכיסו הפרטי, בעוד הוא רוצה להעביר את הכסף לבית"ר – וממנה ליחידת החילוט, כדי שהסכום הזה יירשם כהלוואת בעלים.
2 צפייה בגלריה
 ישנה את דעתו? אברמוב
 ישנה את דעתו? אברמוב
ישנה את דעתו? אברמוב
(צילום: עוז מועלם)

ההודעה הדרמטית: "נחצו כל הקווים האדומים"

מוקדם יותר היום הודיע אברמוב כי הוא יורד מהעסקה שאמורה להציל את בית"ר ירושלים מירידה לליגה הלואמית ואולי אף לליגה א' – כל זאת יממה בלבד לפני הדד-ליין שבית הדין העליון של ההתאחדות הציב למועדון לאישור התקציב.
בהודעה מטעמו נמסר: "ברק אברמוב, שהוא איש עסקים בעל אחריות לעסקיו, עובדיו ובעיקר משפחתו, הכניס את עצמו, באומץ רב, לעסקה מורכבת באופן חסר תקדים, ללא בדיקת נאותות, מתוך הסכמה לקחת על עצמו התחייבויות עתק שיצר המועדון. זאת, כאשר הוא מגובה בהבטחות רבות ושונות מגורמים כאלה ואחרים להירתם ולסייע.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
"לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, לאחר שהתנאים המוקדמים שהוצהרו מהיום הראשון לא התקיימו ולא יתקיימו ולאור התנהלות לא מקובלת מצד צדדים הקשורים לעסקה, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים. משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון.
"ברק מאחל הצלחה רבה לבית"ר ירושלים, שיקרה לליבו ואהובה עליו. הוא מאחל ומייחל להצלחתה ויתרום ויסייע לה בעתיד, באהבה וברוחב לב".

המסמכים הוגשו, התוכניות שייגנזו?

אף שלא השלים עדיין את העסקה, אברמוב העביר ביממה האחרונה שורה של מסמכים לבקשת יו"ר הרשות לבקרה תקציבית, רו"ח סיגלית סייג. אם בכל זאת יחזור לשולחן וששלים את רכישת בית"ר, המסמכים הללו - שכוללים את שווי החברה של אברמוב, הנכסים שלו והצהרת הון - יוצגו בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות, שאמורה להתכנס כדי לאשר את העברת הבעלות.
לפי המסמכים שהעביר אברמוב ליו"ר הבקרה, אם בכל זאת ירכוש את בית"ר יעמוד שכר השחקנים על 12.5 מיליון שקל. עוד נודע כי תקציב הקבוצה יגיע ל-40 מיליון שקל, אולם חלק משמעותי ממנו – 17-16 מיליון שקל - מיועד לכיסוי חובות, כך שהתקציב לפעילות השוטפת יעמוד למעשה על 24 מיליון שקל.