המרוץ נגד הזמן למכירת בית"ר ירושלים נכנס לרגעים הקריטיים ביותר שלו - והיום (שלישי) קיבל תפנית דרמטית. ברק אברמוב, שהיה בשלבים מתקדמים לרכישת הקבוצה, הודיע כי הוא החליט לרדת מהעסקה. כל זאת יממה לדד-ליין שבית הדין העליון של ההתאחדות הציב למועדון לאישור התקציב שלו.
אברמוב מסר בהודעה לתקשורת: "ברק אברמוב, שהוא איש עסקים בעל אחריות לעסקיו, עובדיו ובעיקר משפחתו, הכניס את עצמו, באומץ רב, לעסקה מורכבת באופן חסר תקדים, ללא בדיקת נאותות, מתוך הסכמה לקחת על עצמו התחייבויות עתק שיצר המועדון. זאת, כאשר הוא מגובה בהבטחות רבות ושונות מגורמים כאלה ואחרים להירתם ולסייע".
3 צפייה בגלריה
 "נשאר לבד במערכה". אברמוב
 "נשאר לבד במערכה". אברמוב
"נשאר לבד במערכה". אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר. באיזו ליגה קבוצתם תשחק?
(צילום: עוז מועלם)
"לאור התרחשויות הימים האחרונים, ובפרט העובדה שגורמים שונים שהבטיחו להירתם ולסייע פשוט התאדו ברגע האמת, לאחר שהתנאים המוקדמים שהוצהרו מהיום הראשון לא התקיימו ולא יתקיימו ולאור התנהלות לא מקובלת מצד צדדים הקשורים לעסקה, החליט ברק, שנשאר לבד במערכה, כי יש גבול ונחצו כל הקווים האדומים האפשריים", המשיך אברמוב. "משכך, ברק החליט לסיים את המשא ומתן ולרדת מהאפשרות לרכוש את המועדון".
"ברק מאחל הצלחה רבה לבית"ר ירושלים, שיקרה לליבו ואהובה עליו. הוא מאחל ומייחל להצלחתה ויתרום ויסייע לה בעתיד, באהבה וברוחב לב", נאמר בסוף ההודעה.
3 צפייה בגלריה
אברמוב וחוגג
אברמוב וחוגג
מי יחזיק בבעלות בית"ר בסופו של דבר? אברמוב וחוגג
(צילום: עוז מועלם)

בית"ר תרד לליגה א'?

כזכור, אברמוב העביר ביממה האחרונה שורה של מסמכים לבקשת יו"ר הרשות לבקרה תקציבית, רו"ח סיגלית סייג. המסמכים הללו, שכוללים את שווי החברה של אברמוב, הנכסים שלו והצהרת הון, יוצגו בפני הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות, שאמורה להתכנס כדי לאשר את העברת הבעלות. כל זאת בתנאי שאכן אברמוב יסדיר בזמן את רכישת בית"ר. מה שלבסוף כאמור לא יתרחש. השאלה הגדולה כעת: האם נגזר על בית"ר לרדת שתי ליגות - לליגה א'? או שהיא תוכל למצוא פתרון ממש בדקה ה-90?
כאמור, ההתאחדות לכדורגל העניקה לבית"ר ירושלים ארכה להסדיר את ענייניה עד מחר ב-12:00 בצהריים. ולכן, כדי להימנע מירידת ליגות, המועדון היה חייב להציג הסכם מסודר עם אברמוב ללא סייגים של המשטרה, ערבויות או מגבלות אחרות. הבעיה הגדולה, שהורידה את אברמוב בסופו של דבר מהעסקה, היא שלכל אורך השבועות האחרונים התגלו פערים בין הצדדים. מכבי פ"ת, שעברה כבר בבקרה, עשויה לקבל מחר הודעה על כך שתחליף את בית"ר בליגת העל.
"אנחנו בסרט רע, מחר נרד לליגה א', אלא אם תהיה הפתעה״, אמרו בבית"ר. "אולי משה חוגג יארגן הלוואה, אולי אולי אברמוב עוד יחזור, יש פה אווירת מוות". יש לציין כי עיריית ירושלים מנסה להיתרם כעת להצלת בית"ר. לחץ כבד ישנו ראש העיר, משה ליאון, להציב ערבות לטובת הקבוצה כדי שזו לא תדרדר לליגה א'.