"זה לא כזה משנה אם ולדימיר איביץ' יעזוב את מכבי ת"א, הוא הגיע לכאן הפעם שונה. הייתה אצלנו תחושה מהרגע הראשון שהוא לא ממש רצה להגיע לכאן, כמו ברירת מחדל. גם שיטת המשחק שלו עם שלושת הבלמים הרגה אותנו. אנחנו מקווים שהבחירה של המאמן הבא תהיה מתאימה יותר".
את הדברים האלה אמר שחקן במכבי ת"א על המאמן, שאולי בקרוב יהיה המאמן לשעבר. איביץ' אמנם לא שוחח עד כה עם שחקניו לגבי העזיבה הצפויה שלו לקרסנודאר הרוסית, אבל הם לא ממש מאוכזבים מהאפשרות שיעזוב.
2 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
יש סיכום בינו לבין קסנודאר
(צילום: עוז מועלם)
מאחורי הקלעים, יש סיכום עקרוני בין איביץ', שירוויח למעלה ממיליון אירו, למועדון הרוסי שנמצא במקום השמיני. מכבי ת"א צפויה לקבל כחצי מיליון אירו כפיצוי, ונראה כי בימים הקרובים העסקה תיסגר רשמית. "אני מאמן מכבי ת"א ולא יכול להגיד משהו אחר. אהיה פה גם במשחק הבא", אמר איביץ' במסיבת העיתונאים שאחרי ה-0:5 מול הפועל חדרה, "אני לא קורא את התקשורת הישראלית כהחלטה. אני מכבד את העבודה שלכם, אבל זו ההחלטה שלי אם לעקוב. אני לא יודע מה כותבים או מדברים".
למרות הניסיונות של איביץ' לשדר עסקים כרגיל, כולל הצגה שהוא עובד יחד עם ההנהלה על חיזוק לקבוצה בינואר, אחרי שמשפחתו נחתה בארץ לקראת חג המולד, הוא כבר בהכנות אחרונות לקראת עזיבה. מעבר לשכר שהוצע לאיביץ', כפול מזה שיש לו במכבי ת"א, מאחורי הקלעים יש חוסר שביעות הדדית. בסביבתו הקרובה של המאמן הסרבי סיפרו לא אחת כי הוא לא היה מרוצה מבניית הקבוצה, ציפה לקבל שחקנים בעמדות מפתח מבחינתו ולכן נאלץ לשחק עם שלושה בלמים. מנגד, הייתה ביקורת במועדון, גם מצד שחקנים, על שיטת משחק שהם מתקשים לפתח בה כדורגל, ולכן התלונות ההדדיות עמדו בין היתר בלב ההחלטה שלו לעזוב.
2 צפייה בגלריה
אנגלידיס
אנגלידיס
הגיע לישראל. אנגלידיס
(צילום: אורן אהרוני)
לא בכדי נציגו של הבעלים הקנדי, ג'ק אנגלידיס, הגיע לישראל, ככל הנראה על מנת לטפל בנושא של איביץ'. במידה שהמאמן יעזוב סופית, אנגלידיס יצטרך לקדם את החלפתו במאמן זר אחר. במכבי ת"א כבר עובדים בימים האחרונים על מציאת תחליף מיידי לאיביץ', אבל אחת הדרישות מהמאמן הסרבי תהיה להישאר לפחות עד למשחק הקרוב מול עירוני קריית שמונה מכיוון שבכל מקרה המועדון הרוסי יחזור לליגה רק בשלהי פברואר.
דווקא בסוף השבוע האחרון הודיע הבעלים המיליארדר של קרסנודאר, סרגיי גליצקי, שמחזיק בין היתר ברשת הסופרמרקטים מהגדולות ברוסיה, כי בשל מצבו הרפואי הוא עוזב את הניהול, אולם המועדון לא ייפגע. בחודשיים האחרונים אימן את הקבוצה מאמן זמני, מאמן קבוצת המילואים, ולמרות התקציב של עשרות מיליוני אירו קרסנודאר במרכז הטבלה. יחד עם זאת, איביץ' מודע לכך שהוא מגיע לליגה שמנודה על ידי אופ"א ולקבוצה שלא יכולה לשחק במפעלים הבינלאומיים. זו אחת הסיבה לכך שההתאחדות הרוסית דנה בסוף השבוע האחרון באפשרות לעבור להתחרות באסיה.
בתוך כך, המאמן הקרואטי איבן לקו, שאימן לאחרונה בשנגחאי הסינית ולפני כן בבלגיה, בין היתר קבוצות כמו קלאב ברוז' ואנטוורפן (בשני המקרים שיתף פעולה עם ליאור רפאלוב), הוא אחד המאמנים שבמגעים עם מכבי ת"א להחלפת ולדימיר איביץ'.
פורסם לראשונה: 06:16, 25.12.22