האזינו ליגאל אנטבי מדבר ב-ynet radio
יגאל אנטבי, אחד השחקנים הגדולים ששיחקו בהפועל ת"א, שרק לאחרונה מצא ג'וב כמאמן מכבי שעריים, הוא עוד דוגמה לקושי ביום שאחרי המשחק. "אנשים צריכים להבין שכשחקנים שפורשים מכדורגל החיים משתנים. המשכורות ושעות העבודה שונות לגמרי ומי שבאמת לא הכין את עצמו לזה יש לו בעיה. מספר מגן נבחרת ישראל לשעבר בתוכנית הספורט החדשה של ynet radio "ריפליי", שמשודרת בכל יום רביעי ב-12:00.
האזינו לפרקים הקודמים בתוכנית "ריפליי"
אנטבי משתף בקשיים שאחרי הפרישה מכדורגל. "פתחתי מאפייה ומעדנייה וזה לא צלח. החיים אחרי זה זה לא קלים. אנשים עובדים 8-9 שעות ביום ומרוויחים 8,000-7,000 שקל בחודש. אני אומר לשחקנים: אתם באים שעה וחצי שעתיים שלוש ואתם מרוויחים יותר מ-10,000 שקל בקלות. תחזיקו בזה עד הסוף וכמובן תחשבו על העתיד".
2 צפייה בגלריה
הפועל עפולה
הפועל עפולה
יגאל אנטבי
(צילום: זהר שחר)
איפה אתה נמצא היום מבחינה כלכלית מבחינת החיים שלך? "חזרתי לגור בשכונת ילדותי בראשל"צ, ליד ההורים. אמא שלי עברה תאונה, לפני שנתיים היא נהייתה נכה וסיעודית אז אני עוזר להם כמה שאפשר".
איך נראה היום שלך, פעם כוכב בהפועל ת"א וכמעט בליגה האיטלקית, בן כמעט 48? "קשה. קשה. לא הייתה לי הכנסה מהכדורגל מאז טייבה. רק לאחרונה התחלתי לאמן בשעריים מליגה א".
ברמת אבטלה וכאלה? דמי אבטלה? "כן. הגעתי למצב כזה גם"
קודם כל זה לגיטימי לגמרי. גם אנשים עשירים לפעמים מגיעים לדמי אבטלה. "כל הזמן אני חושב איך לייצב את החיים שלי וללכת באיזושהי דרך. אני מנסה בכל כוחי, עשיתי את קורס פרו למאמנים, מנסה בכל כוחי להיות בכדורגל כי אני יכול לתת. זה מה שעשיתי כל החיים ואני לא יודע משהו אחר. שיחקתי כדורגל, חייתי כדורגל. אני רוצה להיות שם בתור מאמן".
2 צפייה בגלריה
יגאל אנטבי מול מילאן
יגאל אנטבי מול מילאן
יגאל אנטבי בימיו הגדולים מול מילאן
(צילום: epa)
איך מתנהלים לקראת פרישה? "ממליץ לחשוב על העתיד, לחסוך את הכסף ולא ללכת ולבזבז אותו. לחשוב על העתיד אולי להשקיע בנדל"ן, או לפתוח עסק. יש המון שחקנים שלא מרוויחים הרבה כסף. מרוויחים כדי להתקיים, הם מסיימים את הקריירה בלי כלום ואז הם מגיעים לחיים האמיתיים. החיים האמיתיים זה ללכת לעבוד. יש הרבה שעושים אימונים אישיים, מאמנים במחלוקות נוער עם עבודה נוספת ויש כאלה שעובדים כל היום".
פרשת מגיל 40 מהפועל ת"א ונעלמת מהתודעה "כשפרשתי נתנו לי להיות מנהל מקצועי במחלקת הנוער בהפועל ת"א, לדעתי עשיתי עונה טובה. ציפיתי מהפועל ת"א ליותר קרדיט. כשאתה פורש בגיל 40, אחרי הרבה זמן במועדון, אתה מצפה שקצת יתמכו בך וייתנו את להראות מה אתה שווה. הייתי עוזר מאמן עם מנחם קורצקי, הייתה עונה לא טובה מבחינת תקציב ואף אחד לא רצה להגיע להפועל ת"א, כשהיא עם מינוס תשע נקודות. בעונה אח"כ רציתי להישאר בכל תפקיד אבל לא נתנו לי. אחרי שהתנסיתי באימון כמה שנים, אני מאמין שאני יותר טוב".
אתה רואה את עצמך מגיע לאמן בליגת העל? "כמו שהאמנתי בעצמי כשחקן, אני מאמין בעצמי כמאמן. כשחקן הגעתי לקבוצה גדולה הפועל תל אביב בגיל מאוחר. לא ויתרתי והאמנתי בעצמי וגם בתור מאמן אני מאמין בעצמי וחושב שיש לי מה לתרום לכדורגל".