בעלי הפועל ת"א, דייויד מינצברג, היה זה שהחליט לפטר את המאמן בורחה למה אחרי ההפסד 2:0 להפועל ירושלים וההדחה בסיבוב ח' בגביע המדינה. ההחלטה התקבלה אצלו כבר ביום רביעי האחרון, פורסמה לראשונה ב-ynet, והמהלך עצמו בוצע ללא קשר להדחה מהגביע.
מספר דקות אחרי ההפסד, יצאה הודעה רשמית מטעם המועדון, בה נכתב גם שסלים טועמה יעמוד על הקווים "עד להודעה חדשה". רק שבהפועל ת"א מעוניינים במאמן ראשי בכיר, ונעשתה פנייה למאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, כשגם מרקו בלבול - עוזרו של אברם גרנט בנבחרת זמביה - מועמד.
4 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
אופיר חיים. מועמד בולט
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
4 צפייה בגלריה
בורחה למה
בורחה למה
עזיבה צפויה. למה
(צילום: עוז מועלם)

ההחלטה שהתגבשה עוד לפני המשחק

בשיחות הסגורות שניהל מינצברג עם האנשים הקרובים אליו כבר ברביעי האחרון היה ברור כי למה מסיים את דרכו במועדון, ללא קשר לתוצאה שתושג מול הפועל ירושלים. היכולת מול הפועל ירושלים, לצד ניהול המשחק שלו, רק חיזקה אצל מינצברג את ההחלטה והוא עשה אותה בלב שלם.
מינצברג הגיע בשבוע שעבר ארצה והבין את האווירה לאחר שיחות עם גורמים רבים. הוא גיבש את ההחלטה בזמן שמנהל מחלקת הכדורגל, חן סול עוד הבהיר לאנשי המועדון כי בשלב זה מבחינתו אין שום כוונה להחליף את למה, במה שככל הנראה מעיד על מעמדו במערכת.
4 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
הבין את האווירה. מינצברג
(צילום: יריב כץ)
למה החל את העונה כעוזר מאמן בהפועל ת"א, וקיבל את תפקיד המאמן הראשי לאחר שמייקל ולקאניס עזב לאיאקס במהלך הפגרה הכפויה שנוצרה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". תחת הדרכתו, רשמו האדומים שלושה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושמונה הפסדים.
"למה יבלה את שארית העונה עם משפחתו, וימונה לתפקיד חדש בעונה הבאה", נכתב בהודעת המועדון. השחקנים לא ממש התפלאו, וחלקם אמר: "לא היה מאמן בפרופיל נמוך כזה בהפועל. הוא כל הזמן חייך, אחרי ניצחון או הפסד".

ומה עם תעודת הפרו?

במועדון הוחלט כי מנהל הקבוצה, סלים טועמה, ימונה למאמן הזמני ויעמוד על הקווים ביום רביעי נגד הפועל חיפה. אין לכוכב העבר של הפועל ת"א תעודת פרו ולפיכך הוא לא יכול לעמוד על הקווים יותר מחודש. ניתן לפתור את העניין אם על הקווים יעמוד מישהו עם תעודת פרו כמו שביט אלימלך, המשמש כראש מערך קשרי האוהדים של האדומים, אבל בכל מקרה, הכוונה להחתים מאמן קבוע.
4 צפייה בגלריה
סלים טועמה
סלים טועמה
סלים טועמה. יעמוד על הקווים עד הודעה חדשה
(צילום: עוז מועלם)
בהפועל היו רוצים לראות יותר מכל אחד אחר את חיים, שאימן בעבר את המועדון לתקופה קצרה ונחשב למועמד המוביל. חיים אימן שחקנים רבים מהפועל ת"א בנבחרת הנוער כמו אל-ים קנצפולצקי, רן בנימין, עומר סניור ואחרים.
הבעיה מבחינת הפועל ת"א היא שחיים מחזיק בחוזה בהתאחדות לכדורגל, ולא יבוא אם לא יובטח לו חוזה לעונה וחצי עם שכר גבוה. מועמד בכיר נוסף, כאמור, הוא בלבול, שסיים את עבודתו בנבחרת זמביה כעוזרו של אברם גרנט וכבר שב ארץ. אורי אוזן, שלא אימן בוגרים מעולם, נחשב למועמד עם סיכויים פחותים לקבל את התפקיד.
לאחר 18 מחזורים מדורגת הפועל ת"א במקום התשיעי עם 20 נקודות, רק חמש נקודות מעל הקו האדום אבל גם ארבע נקודות בלבד מתחת לנתניה שבמקום השישי המוביל לפלייאוף העליון. היא עדיין מנסה להתחזק, ובינואר כבר החתימה את רז מאיר, איהאב גנאים, זיו מורגן, אליאן רוחנא וסתיו טוריאל. מנגד, אלן אוז'בולט מחזיק בהצעה מהליגה הסקוטית ויהב גורפינקל אמור לעזוב לליגה הסינית.