יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, כבר המריא לפנות בוקר (שישי) מפרנקפורט לגלזגו, בתקווה לחוות מחר בהאמפדן פארק נחת עם הנבחרת הבוגרת, אחרי הצביטה בלב באצטדיון בפאדרבורן מההפסד הכואב 3:2 של הנבחרת הצעירה מול אלופת אירופה גרמניה.
חסון יארח בשני הקרוב במשרדי ההתאחדות את האיש החזק בכדורגל העולמי, נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. הוא מקווה שבמשחק בשלישי הקרוב בבאר שבע מול מולדובה אצטדיון טוטו טרנר יהיה מפוצץ במסע אל עבר המקום השני, אבל בסופו של דבר הכל תלוי במפגש מחר (שבת, 19:00) מול הסקוטים.
5 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
אורן חסון. "יש לנו נבחרת מוכשרת שנותנת את הלב והנשמה 90 דקות"
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ג'יאני אינפנטינו
ג'יאני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו. יגיע לפגישה בישראל
(צילום: רויטרס)
"עצם העובדה שאנחנו נמצאים ארבעה מחזורים לסיום הקמפיין במצב שבו אנחנו נאבקים על המקום בפלייאוף המונדיאל מצביעה על הדרך של הנבחרת", אומר חסון בראיון ל-ynet. "לא זכור לי שזה מקום שהיינו בו בקמפיינים הקודמים. אבל אנחנו מגיעים למשחק חוץ קשה נגד נבחרת מצוינת שעשתה התקדמות אדירה בשנתיים האחרונות, אחת שיחקה ביורו. משחקים בה עשרה שחקני פרמייר-ליג, שחקנים מובילים באנגליה כמו רוברטסון, טירניי או מקטומיניי. עם זאת, עד היום כששיחקנו מולם זה היה שוויוני – אבל אני גם לא שוכח שזה לא היה מול אצטדיון מלא כפי שצפוי לנו מחר בסקוטלנד. ברור שאנחנו מגיעים בשאיפה לסיים במקום השני, רוצים לחזור עם שלוש נקודות ואנחנו לא מדברים על מי חסר או לא. יש לנו סגל מוכשר שיודע להתעלות".
מה גורם לך לחשוב שהפעם זה בכל זאת אפשרי, לשבור את מסורת הכישלונות של הנבחרת במשחקי חוץ גדולים? "הנבחרת בשנתיים האחרונות עשתה תוצאות טובות מאוד. קח למשל את המשחק בסלובקיה, שהיינו בו בפיגור של 2:0 וניצחנו בסופו של דבר. היו עוד משחקי חוץ שניצחנו בהם בשנים האחרונות, ותוסיף את המשחק ההרואי נגד אוסטריה. יש לנו נבחרת מוכשרת שנותנת את הלב והנשמה 90 דקות, ואני רוצה להאמין שבהאמפדן פארק נוכל לעשות את זה".
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מנור סולומון וערן זהבי. "רוצים לצעוד שלב קדימה"
(צילום: עוז מועלם)
פנטזת בכלל שיהיה קרב על המקום השני? "לא משנה איזו נבחרת תנצח מחר, זה עדיין לא מבטיח את המקום השני, אבל מגדיל את הסיכוי. בכלל, הסיכוי להגיע למונדיאל נמוך מאוד, רק 13 נבחרות מאירופה מגיעות לשם ודנמרק רמה מעל כל יתר הנבחרות בבית. מול סקוטלנד ואוסטריה אנחנו מתמודדים כשווים מול שווים, סיימנו בתיקו נגד סקוטלנד ובניצחון מול אוסטריה. אנחנו רוצים לצעוד שלב קדימה, להשיג את ההתקדמות ולנצח נבחרת גדולה בחוץ".
ואם הנבחרת מפסידה מחר בגזלגו? "אז אנחנו במאבק על המקום השלישי, שהוא חשוב מאוד מבחינתנו. נילחם בשלושת המשחקים שיישארו. הצבנו מטרה לעלות בדירוג של פיפ"א, התחלנו במקום ה-93 ואנחנו רוצים להתקדם בסביבות 20-15 מקומות, כך שיש מטרות בכל מקרה".
היורו הבא הוא כבר מטרה ריאלית עבור הנבחרת? "חד משמעית. אם נתקדם בדירוג ונקבל הגרלה טובה יותר, אז יהיה לנו סיכוי להגיע לטורניר גדול. היורו הקרוב הוא משימה ברורה מאוד שלנו, אבל אני לא חושב עכשיו על הקמפיין הבא, אלא על המטרה הקרובה – לעשות הפתעה גדולה ולסיים במקום השני. זה עדיין על השולחן ותלוי בנו".
5 צפייה בגלריה
ניראון קולט את הכדור
ניראון קולט את הכדור
המשחק של הנבחרת הצעירה בגרמניה. "המשימה החשובה היא של הבוגרת"
(צילום: getty images)
אמש עוד היית בגרמניה, צפית בהפסד כואב של הנבחרת הצעירה, שהובילה 1:2 בדקה ה-88 מול אלופת אירופה שבנויה על שחקני בונדסליגה אבל הפסידה בעקבות שני שערים של הגרמנים בתוך שלוש דקות. "באתי במיוחד לגרמניה, רציתי להיות מחובר לנבחרת הצעירה, בדיוק כמו שאני מחובר לבוגרת. אני רואה בזה חשיבות גדולה מאוד, שם טמון העתיד שלנו ולכן אנחנו משקיעים בה משאבים רבים. שמחתי לראות שהקמפיין נפתח בצורה טובה מאוד. ניצחנו שני משחקים בחוץ, בהונגריה ובפולין, וחזרנו מולם מפיגור. אמש שיחקנו מול הנבחרת הטובה בעולם בגילים הללו ועד שתי דקות לסיום עוד הובלנו. כאב לב".
כיו"ר ההתאחדות, מהי המדיניות שלך בכל הקשור למעבר שחקנים מהנבחרת הצעירה לבוגרת במהלך קמפיין, כמו במקרה של דניאל פרץ וסוף פודגוראנו? "הנבחרת הבוגרת היא מטרת העל של הכדורגל בישראל. הם מקבלים את האמצעים הטובים ביותר, את השחקנים הכי טובים, ולכן כשיש צורך להגיע לבוגרת עושים את זה. זו זכות גדולה להגיע לנבחרת הצעירה, שיכולה רק לשרת את הבוגרת. כבר בליגת האומות, ארבעה או חמישה שחקנים קפצו. שחקנים כמו אבו פאני, ארד, אלמקייס, אלמוג או קארצב השתלבו בבוגרת. המשימה החשובה היא של הבוגרת".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. "יש עוד מטרות בכל מקרה, גם אם נפסיד בסקוטלנד"
(צילום: עוז מועלם)
מה הסיכוי שתקבלו את אירוח גמר הליגה האזורית בעוד שנתיים? "ביקשנו להתמודד על כרטיס האירוח לגמר בעוד שנתיים, אנחנו אחת מחמש המדינות שעוברות לשלב הבא ונעשה כל מה שאפשר כדי להביא את הדבר הבא. אנחנו רוצים לארח גם את הסופרקאפ האירופי ואת גמר הליגה האירופית. יש לנו אצטדיונים ברמה אירופית גבוהה, ונעשה כל מאמץ להביא את הכדורגל האירופי לקהל הישראלי".
ביום שני הקרוב, האיש החזק בכדורגל העולמי מגיע לביקור במשרדי ההתאחדות בארץ. "אינפנטינו אוהב מאוד את ישראל, ההגעה שלו היא הישג אדיר מבחינת ההתאחדות הישראלית ונדע לארח אותו בצורה הטובה ביותר".