לאחר שאתמול (שלישי) נודע כי ישראל תארח את אליפות אירופה לנוער (עד גיל 19) ב-2027, נשיא אופ”א אלכסנדר צ’פרין הגיע היום לביקור מיוחד וקצר בישראל כאורח של ההתאחדות לכדורגל. לאחר שנחת בארץ, נשיא ארגון הכדורגל האירופי מסר הצהרה ביחד עם יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ בטרמינל פתאל שבשדה התעופה בן גוריון.
שינו זוארץ פתח: "אני רוצה להודות לך על הגעתך לישראל ועל ההזדמנות לארח את היורו עד גיל 19 ב-2027. זו הוכחה נוספת לעבודה הקשה שלנו, אנחנו נעשה הכל כדי לעשות את זה טונריר בלתי נשכח. זה ביקור קצר, אבל מרגיש חשוב. אני בטוח שיהיה לך ביקור מוצלח. אני מחשיב אותך כחבר יקר של הכדורגל הישראלי, אתה עוזר לנו לקדם את הכדורגל הישראלי. אתה תמיד מבורך פה".
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
ביקור מיוחד. צ'פרין וזוארץ
(צילום: עוז מועלם)
דובר המשטרה אלי לוי מגיב על סערת הדרבי התל-אביבי
(צילום: חגי דקל)
על האירועים אתמול בבלומפילד: "אנחנו עומלים קשות כדי לשנות את הענישה. אני נגד הענישה הקולקטיבית אבל יחד עם זאת מגרש כדורגל חייב להיות מקום סטרילי שאנשים באים ליהנות בו ולא להרגיש מאוימים. כולנו חייבים לחשוב אחרת ולהבין מה לא בסדר בהתנהגות של כולנו. אנחנו כהתאחדות נטפל בכל מה שצריך כדי לשנות את החקיקה אצלנו, אבל להגיע לאצטדיון ולראות מחזות כמו שראינו אתמול, זה לא מתקבל על הדעת. כולנו רוצים ליהנות מהמשחק ולקבל חוויה טובה. בנוסף, אני לא יכול לקבל ולראות את האמלח"ים שאלוהים יודע מה היה קורה אם היו נכנסים".
על האפשרות לקיים משחקים ללא קהל חוץ: "אנחנו לא ניקח החלטה גורפת שקהל חוץ לא יגיע למשחקים, אולי ניקח במשחקים מסוימים יהיו התראות ממשטרה או מודיעיניות. אבל כן נשתמש בזה אם הקהל יעשה דברים שאסור לו לעשות".
צ’פרין אמר: "מי שמדבר ראשון - תמיד יש לו את הפריבילגיה להגיד את מה שהשני רוצה להגיד. אני חייב לאשר שיש לנו מערכת יחסים טובה אישית וגם בין ההתאחדות ואופ”א. אנחנו בוטחים בכם והראנו את זה אתמול עם הענקת אירוח היורו עד גיל 19. היינו רוצים לראות התנהגות טובה של האוהדים בישראל, אבל זה בכללי באירופה. הייתי פה לפני 46 שנים כילד ואני חושב שהרבה דברים השתנו מאז".
4 צפייה בגלריה
נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
"אנחנו צריכים עזרה מהממשלות". צ'פרין
(צילום: עוז מועלם)
על ההצלחה של הנבחרות הצעירות: "זה מרשים. מרשים למדינה קטנה שלא עשתה יותר מדי לפני, זה מראה על עבודה נכונה של המועדונים וההתאחדות. גמר הקונפרס-ליג ב-2027? כמה שאני יגיד זה יותר מדי, נבדוק בהמשך. עכשיו תהיו שמחים עם היורו עד גיל 19".
על ההחלטה שקיבלו בישראל לא להעניש קבוצה במשחקים ללא קהל: "המדיניות שלנו באירופה שונה. אבל יש לנו 55 גופים, מדינות והתאחדויות שונות. אני מבטין את זה. זה לא אשמת המועדונים או הנבחרות שדברים כאלה קורים, אבל זה לא קל למצוא את המתפרעים. אנחנו צריכים עזרה מהממשלות, אנחנו לא משטרה ולא יכולים להכניס אנשים לכלא”.
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין
"מערכת יחסים טובה אישית וגם בין ההתאחדות ואופ”א". זוארץ וצ'פרין
(צילום: עוז מועלם)
על האירועים אתמול בבלומפילד: "שמעתי משינו, אני לא יודע יותר מדי פרטים, אבל שמעתי שהוא מודאג מזה. הבעיה זו לא הקבוצה או הנבחרות ואפילו לא 99 אחוז מאוהדים, זה אחוז אחד של פושעים שהורסים הכול. אנחנו חייבים להתמודד עם זה, אבל צריכים את העזרה של הממשלות באירופה".

גמר הקונפרנס-ליג בירושלים?

ראש העיר ירושלים משה ליאון הציג לנשיא אופ"א את התכנית לאירוח הגמר בטדי בעונת 2026/27, במסגרת פגישה שהתקיימה היום (רביעי) בלשכת ראש העיר, בין ליאון לצ'פרין, זוארץ ומנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי.
במרכז הפגישה הציג ראש העיר ירושלים, משה ליאון לנשיא אופ"א את התכנית לאירוח גמר הקונפרנס-ליג לעונת 2026/27. ליאון ולארי התחייבו כי עיריית ירושלים תשדרג את המתקנים ככל ויהיה צורך בכך על מנת לעמוד בתנאים של אופ"א לאירוח גמר הקונפרנס-ליג.
ליאון אמר: "אני מברך את נשיא אופ"א מר צ'פרין על ביקורו ונכונותו להביא את משחקי הכדורגל החשובים בעולם לירושלים. ירושלים מתהדרת במתקני ספורט משודרגים מהשורה הראשונה ובשנים הבאות עוד תמשיך לשדרג את הקיימים. אנחנו רוצים את המשחקים הבילאומים כאן אצלנו ונעשה ככל שידרש על מנת לקדם זאת מול אופ"א וההתאחדות לכדורגל. אני מודה ליור ההתאחדות שינו זוארץ על ההתגייסות למען ירושלים".
4 צפייה בגלריה
אוהדי ווסטהאם בפראג לקראת גמר הקונפרנס
אוהדי ווסטהאם בפראג לקראת גמר הקונפרנס
אוהדי ווסטהאם בפראג לקראת גמר הקונפרנס בעונה שעברה
(צילום: REUTERS/David W Cerny)
צ'פרין אמר: "אני מודה על הביקור, על האירוח והשיחה המצוינת עם ראש העירייה ובכיריה. ירושלים היא עיר מיוחדת עם היסטוריה אדירה, הווה מעודד ועתיד נפלא. אני בהחלט שמח על הרצון לארח את גמר הקונפרנס-ליג, אבל מובן שאיני יכול להתחייב לכך. כל אחת מהערים המתמודדות מציעה אפשרויות קוסמות לאוהדים ולקבוצות ואנחנו כמובן שואפים לטוב ביותר".
זוארץ: "הגשנו הצעה לארח את גמר הקונפרנס-ליג בעונת 2026/27 יחד עם עיריית ירושלים ובדחיפה אדירה של ראש העירייה משה ליאון ובכיריה. אני משוכנע כי החוויה שירושלים, בירתנו, תציע לאלפי האוהדים שיגיעו לגמר באצטדיון טדי תהיה בלתי נשכחת. נמשיך לעבוד יחד כדי לקדם את הנושא והביקור של נשיא אופ"א כאן הוא הזדמנות מצוינת להציג בפניו את התוכניות שלנו".

ביקורים גם אצל הנשיא וראש הממשלה

לאחר מכן, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בלשכתו את צ׳פרין, זוארץ ופמלייתם. נשיא המדינה הודה לנשיא אופ״א על ההחלטה כי ישראל תארח את טורניר יורו הנוער עד גיל 19 בשנת 2027 ובירך על ההכרה של נשיא אופ״א בהתקדמות הכדורגל הישראלי ובהישגים ההיסטוריים אליהם הגיע. עוד דנו השניים בצורך ובמאמצים לאכיפת האלימות במגרשי הספורט.
ביקור דומה התקיים גם בלשכת ראש בנימין נתניהו, שאף הוא הודה לנשיא אופ״א על הבחירה בישראל לאירוח אליפות אירופה עד גיל 19. "אני מודה לראש הממשלה על הזמן שהקדיש למפגש החם והפרודוקטיבי אתנו ועם נשיא אופ״א. יחד עם שר הספורט מיקי זוהר נמשיך לקדם את הכדורגל ולהתמודד על אירוח טורנירים ומפעלים אירופים מובילים", סיכם זוארץ.