"הגעתי עם הילד שלי, בן 8, וראינו מראש תור מטורף מחוץ ליציע. חיכינו למעלה משעה, ואז התחיל דוחק, אנשים נחנקו ונמחצו, הילדים נבהלו. פתאום דהרו לתוך תור האוהדים בלי שום סיבה פרשים ופגעו בהם, הפנים של הילד שלי התפוצצו. סוסים החלו לדהור בין אוהדי הפועל, אוהדים שלא עשו שום דבר קיבלו אלות בראש, נפצעו, זו הייתה זירת מלחמה אחת גדולה. הכדורגל לא מעניין, הוא נקבר אמש בבלומפילד". זו רק עדות אחת מעשרות רבות שהגיעו ל-ynet בעקבות האירועים מחוץ לאצטדיון ביפו אתמול (שלישי) לפני הדרבי התל-אביבי.
למרות ההתרעות והערעורים של הפועל ת"א לבית הדין העליון על סגירת שערים 4 ו-5, הודיע אב בית הדין אמנון סטרשנוב בכל פעם מחדש כי אינו מקבל את הטענות. בפועל, כל הסכנות שהועלו על ידי המועדון והמשטרה באו לידי ביטוי, וכך נולד לו עוד ערב עגום במיוחד מבית היוצר של הכדורגל הישראלי.
4 צפייה בגלריה
פרשי המשטרה מחוץ לאצטדיון בלומפילד
פרשי המשטרה מחוץ לאצטדיון בלומפילד
"הכדורגל לא מעניין". פרשי המשטרה מחוץ לאצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
משטרת מחוז ת"א הודיעה כי תביא הבוקר לבית משפט השלום בת"א 14 חשודים שהתפרעו אתמול ותקפו שוטרים בכניסה, בעוד שאר החשודים שעוכבו אמש שוחררו במהלך הלילה. היום תתקיים פגישה בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר התרבות והספורט מיקי זוהר. במשטרה הבהירו כי השניים "ידונו בנושאים הקשורים בממשק שבין המשטרה לאירועי הספורט הגדולים", כשאחד הרעיונות הוא מעורבות גדולה יותר של המשטרה בהכנה למשחקים, כמו גם בחינה של איסור כניסת קהל חוץ במשחקים רגישים.
עוד לפני המשחק נעצרו 70 אוהדי הפועל בפשיטה על מחסן ציוד בו נמצאו בין היתר רימוני עשן, אבוקות ובקבוקי תבערה - מה שהוביל את האולטראס של הקבוצה להחרים את הדרבי. ככל הידוע, המעוכבים שוחררו במהלך הלילה. בצד השני, עשרות אוהדי מכבי פרצו לשער 11 לפני המשחק, ובמהלכו הדליקו אבוקות ביציע, וזאת למרות שהבטיחו למנכ"ל בן מנספורד שלא יעשו זאת.
4 צפייה בגלריה
חלק מהאמצעים שנתפסו על ידי המשטרה
חלק מהאמצעים שנתפסו על ידי המשטרה
חלק מהאמצעים שנתפסו על ידי המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
בשלב מסוים הכניס ממ"ר איילון את נציגי הקבוצות לדיון והבהיר להם כי החליט לדחות את הדרבי בחצי שעה. "זה הדבר הכי קרוב לזירת מלחמה", הסביר לראשי המועדונים. "זה משהו שעוד לא היה בדרבי". על פי המשטרה נתפסו עוד לפני המשחק 35 רימוני עשן, 4 אקדחי זיקוקים ושני בקבוקי תבערה.
מהמשטרה נמסר: "במסגרת הבידוק הבטחוני בתורים, אוהדים החלו להפר את הסדר הציבורי תוך התפרעות, השלכת חפצים וניסיונות לפרוץ את השערים, וכן נתפסו אמצעי פירוטכני במהלך הבידוקים בכניסה לשערים. במהלך הפרות הסדר נעצרו עשרות חשודים בגין הפרת הסדר, תקיפת שוטרים והחזקת אמצעי פירוטכניקה מחוץ לאצטדיון בלומפילד בת"א".
מזוהר נמסר: "האירועים בדרבי הם עוד הוכחה לכך שאלימות אינה משתלמת. המשטרה ביצעה עבודה מאומצת טרם המשחק שמנעה מראות קשים במשחק הדרבי. התחייבנו לציבור שתתבצע עבודה יסודית ואינטנסיבית למיגור תופעת האלימות בספורט ובע״ה זה מה שיהיה. המודיעין הממוקד שהופעל על ידי המשטרה סייע לתפוס עשרות כלי פירוטכניקה וכלי תקיפה חדים ומסוכנים אשר היו יכולים לפגוע באוהדים הרבים והטובים שהגיעו להנות מהמשחק".
4 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א
אבוקות ביציעי אוהדי מכבי ת"א
"חלה התקדמות בכך שהאבוקות לא נזרקו לתוך כר הדשא"
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
השוטרים ואוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
"צר לנו על כך שעדיין ישנם אנשים המגיעים למשחקים רק במטרה להרוס אותם ולא כדי להנות מהם", המשיך השר. "בעניין הדלקת האבוקות מצד אוהדי מכבי ת"א, על אף שמדובר במעשה אסור, יש לציין שחלה התקדמות בכך שהאבוקות לא נזרקו לתוך כר הדשא ולכן המשרד ימשיך בשיח מול המשטרה וכיבוי אש כדי לאפשר זאת בעתיד באופן מוסדר ובטיחותי".
זוהר מתכוון להיפגש היום עם שבתאי גם כדי להבין האם היה שימוש מופרז בכוח על ידי המשטרה. "ברור לכולנו שתפקידנו הוא למנוע חיכוך מיותר בין המשטרה והאוהדים ולהתמקד בעיקר באוהדים אלימים שמחוללים את המהומות. נמשיך במאמצנו למיגור התופעה יחד עם כלל האוהדים ולא נגדם", סיכם השר.
מפקדת תחנת משטרת יפו, סגן-ניצב קובי אבוטבול, התייחס למהומות ולעימותים, ואמר בריאיון לשרון כידון וקובי נחשוני ב-ynet Live כי "לא עשינו שימוש בפרשים עד שלא היה מוצא, כשהמון זועם ומוסת פרץ את מחסומי החירום ומאות אנשים נכנסו ליציעים". הוא הוסיף: "השליכו עלינו מכל הבא ליד: אבנים, כיסאות שנתלשו, קללות". לדבריו, אוהדי ה"אולטראס" בחרו להפוך את המקום לזירת קרב - ואלמלא הפעילות שלנו, היינו סופרים עשרות פצועים אם לא הרוגים".