דרמה לקראת הבחירות לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל: בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הכריע כי יש לבחון מחדש את המועמדות של שינו זוארץ לתפקיד, זאת בשל הטענות לניגוד עניינים שנחשפו בלעדית ב-ynet ספורט, עם מכתבו של עו"ד אילן בומבך שהוגש לוועדת הכשירות, שהחליטה בדיון בשבוע שעבר בכל זאת לאשר אותו.
ההרכב שכלל את שני השופטים בדימוס, אמנון סטרשנוב וד"ר עדי זרנקין יחד עם פרופסור מיגל דויטש, שמע את העתירה שהוגשה על ידי שלושה מועדונים, אליהם הצטרף באופן גלוי יו"ר ההתאחדות המכהן אורן חסון וקיבל החלטה משמעותית, בחינה מחודשת של מועמדות זוארץ.
1 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
(צילום: עוז מועלם)
על פי תקנון ההתאחדות לכדורגל, חבר הנהלה לא יכול להעניק כסף במישרין או בעקיפין למועדון ומחויב להימנע מלהימצא אף למראית עין במצב של חשש לניגוד עניינים. "לאחר ששמענו בקשב רב את טיעוני באי הכוח, הגענו לכלל מסקנה כי יש מקום לבירור מעמיק יותר של העובדות ושל נסיבות פעילותו של זוארץ וקשריו עם הקבוצות השונות המסונפות להתאחדות לכדורגל", הוסבר בהחלטה של בית הדין העליון, "נראה לנו כי רק לאחר בירור יסודי של העובדות המדויקות הללו, ניתן יהיה לבסס מסקנות משפטיות לגבי כשירותו של זוארץ להיות מועמד לכהונת יו"ר ההתאחדות".
המשמעות היא שוועדת הכשירות, שבחרה להתעלם מעדותו של זוארץ, ומתוכן הפנייה של עו"ד בומבך בפעם הראשונה, תצטרך לדון בנושא שוב, מה שעשוי לאור הגילויים החדשים והצהרת זוארץ להוביל לפסילתו של זוארץ מהמשך המועמדות שלו כבר בשבוע הבא.
"הננו מחליטים להחזיר את הדיון לוועדת הכשירות, לצורך ליבון העובדות ובחינה מחודשת של החלטותיה הקודמות, ולשם כך הננו מורים כדלהלן", נכתב בהחלטת הוועדה ונקבע כי ייעשו שני מהלכים: "זוארץ נדרש להגיש תוך שלושה ימים מהיום תצהיר מפורט לגבי התמיכות הכספיות, העסקאות והחסויות, וכן כל טובות הנאה אחרות שניתנו על ידו לקבוצות השונות. התצהיר יכלול ציון שמותיהן המפורשים של הקבוצות, היקף התמיכה הכספית או החסות או העסקה המדויקים ומועדיהם במהלך ארבע השנים האחרונות בהן הוא שימש כחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל".
יתרה מכך, הורה בית הדין העליון ל"יו"ר הרשות לבקרת תקציבים להגיש לוועדה דו"ח מפורט לגבי כל התמיכות הכספיות, העסקאות, החסויות וטובות הנאה האחרות, שהעניק זוארץ לקבוצות השונות, כפי שעולה מהדוחות שהוגשו לבקרה בארבע השנים האחרונות, וזאת תוך שלושה ימים מהיום. באי כוח יהיו רשאים להביא בפני הוועדה ראיות נוספות (להבדיל משמועות), לביסוס טענותיהם בשאלת כשירותו של זוארץ להיות מועמד לכהונת יו"ר ההתאחדות".