בעוד פחות משבועיים תעלה נבחרת ישראל למשחק סופר-קריטי עבורה, אבל היום (חמישי) התחוללה בה דרמה גדולה. הכחולים-לבנים יתמודדו בשבת הבאה (26 באוקטובר) מול אלבניה, כשניצחון יבטיח לה את ראשות הבית בליגת האומות ויעלה אותה לשלב פלייאוף העלייה ליורו. רק שבינתיים עסוקים בנבחרת במשהו אחר לחלוטין.
כבר היום (חמישי) פרסם מאמן הנבחרת אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון את הסגל למשחק וממנו נעדר במפתיע ערן זהבי. חזן ובניון גם הפתיעו כשהסבירו את הסיבה שבגינה לא זומן זהבי, כוכב הנבחרת בשנים האחרונות ומלך השערים שלה בכל הזמנים - הרצון שלו להיות בחדר לבד בבית המלון.
4 צפייה בגלריה
זהבי מאוכזב
זהבי מאוכזב
מחוץ לסגל. זהבי
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
החלטה לא שגרתית. חזן
(צילום: שאול גולן)
"הייתה לנו פגישה השבוע, הייתי איתו בקשר רציף", פתח חזן את מסיבת העיתונאים. "עלה נושא החדרים בנבחרות, כשהגענו בתחילת הדרך רצינו שהשחקנים יהיו באותם חדרים כדי לגבש אותם. הוא שאל אם יש איזשהו שינוי, הוא ביקש להיות בחדר לבד ואמר שלהיות ביחד זה מפריע לו מקצועית. אמרתי לו שנבדוק את האפשרות".
"ערן הסביר בדרך טובה שזה קשה ויפגע בו בהכנה המקצועית. יכול להיות שהוא לא יהיה חלק מהסגל עד שהדברים ישתנו, אמרתי לו שאני לא יכול לספק לו את הדברים האלה כרגע, כרגע כולם בזוגות בחדרים כדי שהוותיקים ייתנו לצעירים מושג מה זה נבחרת ישראל. הוא אמר שהוא רגיל להיות כך במועדונים שהוא משחק, ונאלצנו לוותר על שירותיו. זה לא אומר שהוא סיים את דרכו בנבחרת, אין לנו שום משקעים מולו", הוסיף חזן.
4 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
"זהבי שחקן ענק שיכול לתרום לנו עוד המון בנבחרת". בניון
(צילום: שאול גולן)
בניון נתן את הזווית שלו לפרשה: "אלון עדכן אותי בשיחה עם ערן. כמובן שהייתי מופתע, דיברתי עם ערן ודיברתי איתו כדי לוודא שלא הייתה אי הבנה. הייתה לי שיחה מאוד ארוכה איתו, ניסיתי להסביר לו שזו מדיניות שקבענו מהרגע הראשון ושהוא צריך להתאים את עצמו. הוא אמר לי חד משמעית שזה או זה, או שאני לא מגיע. לצערי זה לא מה שרצינו, כי אני מאוד אוהב ומעריך את ערן. הוא שחקן ענק שיכול לתרום לנו עוד המון בנבחרת, הדלת עוד פתוחה".

"אצילי? אמרו לי כל הכבוד שאני נותן הזדמנות שנייה לבן אדם"

חזן התייחס כמובן לזימונו של עומר אצילי, למרות הביקורות האחרונות בעקבות חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet: "אני ער לכל הקולות. כשהגעתי לנבחרת, עומר היה שחקן הנבחרת. הסיפור פורסם בזמנו, כולנו מכבדים את מערכת המשפט של מדינת ישראל וחיכינו לראות מה יהיו ההשלכות. בזמן שהחשדות נבדקו הוא לא היה שחקן הנבחרת, אבל כרגע זה מתאפשר. יש עננה שמרחפת כל הזמן, אבל אני צריך לקבל החלטה מקצועית. יש לי את הדעות האישיות שלי, אבל אני חייב להתנהל ברמה מקצועית, כי אני מאמן ולא שופט בבית משפט. אני שומע את הקולות, אבל ההחלטה שלי צריכה להיות מקצועית נטו. אני שם את הצד המקצועי לפניי, זה הצד שאני אמור להיות בו. אנשים אמרו לי כל הכבוד שאני נותן הזדמנות שנייה לבן אדם, בטח אחרי שההליך הפלילי הסתיים. כל החלטה שתתקבל בהתאחדות לכדורגל, אני אתיישר בהתאם אליה".
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
"אצילי? אני צריך לקבל החלטה מקצועית". חזן
(צילום: שאול גולן)
ומה לבניון היה להגיד על זימונו של אצילי? בטח אחרי שביקש לא להביא אותו לבית"ר, בזמן ששימש שם כמנהל המקצועי. "אני לא לקחתי את עומר אצילי לבית"ר ואני שלם מאוד עם ההחלטה. הייתי חוזר עליה מיליון פעם. כשהייתי בבית"ר, המקרה בדיוק קרה, העניין נחקר, הפרקליטות לא קיבלה שום החלטה, וגם באותה תקופה אצילי נפגש עם מכבי חיפה לפני שהציע את עצמו לבית"ר, ויעקב שחר לא לקח אותו. הוא אמר לו שהוא לא ייקח אותו כל עוד מתנהל הליך משפטי, וזה בדיוק מה שגם אני עשיתי".
"אנחנו הגענו לנבחרת אחרי שאצילי כבר היה בנבחרת. כמובן שיש עננה ויש איזשהו צל, אבל ברגע שהחליטו שאין שום דבר פלילי בסיפור של אצילי, אנחנו צריכים לקבל החלטה מקצועית נטו".