את רשימת "האקזיטים" של אבי לוזון במכבי פ"ת כל חובב כדורגל ישראלי מכיר. ממנור סולומון, דרך תאי בריבו ועד ליאל עבדה. כוכבים של ממש. אחרי ה-2:4 הדרמטי והמטורף כאחד מול מכבי ת"א ברבע גמר הגביע - יכול להיות ששניים נוספים יוכלו להצטרף בקרוב לרשימה היוקרתית - גם אם מעטים שמעו עליהם עד אתמול.
נעים להכיר: ניב יהושע (19) ולירן חזן (17), כובשי השערים המכריעים של המלאבסים בהארכה - שלא מן הנמנע שיהפכו בקרוב מאוד לסחורה מבוקשת, ולא רק במגרשי ליגת העל.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת חוגגים אחרי הניצחון על מכבי ת"א בגביע
שחקני מכבי פ"ת חוגגים אחרי הניצחון על מכבי ת"א בגביע
יהושע (מימין) עם חזן. כוכבי המחר
(צילום: עוז מועלם)

אז נכון, איש המשחק אתמול היה ללא ספק השוער מרקו וולף, שתפס יום נהדר והציג יכולת גבוהה בין הקורות, אבל דווקא שני הכובשים האחרונים במשחק - שחקני תוצרת מחלקת הנוער של מכבי פ"ת - הם אלה שצדו את העין.
יהושע אמנם נחשב כמי שהתפתח במחלקת הנוער של פ"ת, אבל את דרכו הוא עשה דווקא בקבוצת הילדים ג' של מכבי ת"א, המועדון אותו הדיח אתמול מהגביע. יהושע עלה לראשונה העונה לבוגרים וקיבל הזדמנות תחת בני לם, המשיך לזכות בקרדיט אצל רן קוז'וך ונחשב ליהלום אמיתי. השנה אף סיפק בישול נהדר לעידן טוקלומטי בניצחון 0:1 על בני ריינה בפברואר האחרון.
3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת חוגגת
מכבי פ"ת חוגגת
יהושע חוגג את הסנסציה הענקית מול מכבי ת"א, אתמול במושבה
(צילום: עוז מועלם)
יהושע נחשב לאחד מהשחקנים עם הכי הרבה פוטנציאל שעלו הקיץ מקבוצת הנוער, ובמועדון בונים עליו קדימה ומעידים כי הוא שחקן עם משמעת עצמית גבוה, עובד קשה באימונים ואהוב על האוהדים.
הקשר הצעיר מנהל אורח חיים מקצועני עם מאמנים אישיים פרטיים אותם משפחתו מימנה עד לא מזמן לפני שעלה לבוגרים. יהושע אף יצא להתרשמות בגיל 15 בספרד ובקיץ האחרון הוא קיבל חוזה לחמש שנים נוספות במועדון, ואף זוכה לקרדיט גדול מאופיר חיים בנבחרת הנוער.

מלך שערי הקבוצה בגביע

היהלום השני (ולא האחרון) של המלאבסים הוא חזן, ונכון לעכשיו הוא נחשב לשחקן הצעיר ביותר בליגת העל. הקשר קיבל את ההזדמנות הראשונה בבוגרים עוד בסיבוב ח' מול מכבי יבנה מליגה א' שם הרשים עם צמד שערים והיה שותף להעפלה לשלב הבא, תוך כדי תנועה הוא כבר החל לקבל קרדיט בקבוצה הבוגרת. הוא גם כבש מול הפועל חיפה בשמינית הגמר ולמעשה, תאמינו או לא, הוא מלך שערי הקבוצה בגביע המדינה עם 4 כיבושים.
3 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת חוגגת
מכבי פ"ת חוגגת
האקסטזה הגדולה אחרי המהפך של חזן
(צילום: עוז מועלם)
חזן הצעיר התחיל את דרכו דווקא אצל היריבה העירונית הפועל פ"ת, ממנה עבר לעירוני מודיעין ואז הגיע למכבי פ"ת. בשנים האחרונות במחלקת הנוער הוא כבש לא מעט שערים. יותר נכון, כמות דו-ספרתית מאז 2020. אם תרצו, היורש של מנור סולומון במושבה.
חזן מתנשא לגובה 1.82 מטר ובמועדון מעידים עליו כי הוא נחשב לקשר התקפי בעל יכולות טכניות מצוינות ולשחקן אינטליגנט שיכול לשחק בכמה תפקידים. בקיץ האחרון הוא חתם על חוזה לשלוש שנים נוספות במועדון ולמרות גילו הצעיר הוא מצדיק את ההזדמנות שהוא מקבל בקבוצת הבוגרים, שם בונים עליו ככוכב הבא של המועדון, במידה וטוקלומטי יעזוב בקיץ לאירופה.
"השחקנים האלה ווינרים ענקיים", הודה קוז'וך בסיום המשחק. "עשינו משחק לא טוב מול אשדוד, הפסדנו, הראש שלהם היה ברצפה. דיברנו בצוות על מה שאנחנו רוצים, אנחנו רואים עתיד ביחד. הראנו כמה אנחנו רוצים אותם".