יממה לפני התכנסות ועדת הכשירות של ההתאחדות לכדורגל למועמדות לתפקיד היו"ר, אליו כבר נרשמו אורן חסון ושינו זוארץ, התקבל היום (שני) אצל חברי הוועדה, מכתב דחוף מעו"ד אילן בומבך. בומבך, המייצג מספר מועדונים בכדורגל הישראלי, טוען כי זוארץ מצוי בניגוד עניינים מובהק ולכן לא יכול להתמודד לתפקיד היו"ר.
העתקים מהמכתב נשלחו לזוארץ וליו"ר המכהן חסון, ובו הציג עו"ד בומבך את הכללים הקבועים לבחינת המועמד: "הקפדה על עקרונות מנהל תקין לרבות שמירה טוהר מידות, שקיפות מלאה, אמות מידה ציבוריות, הימנעות מניגוד עניינים. חייבים בגילוי נאות ומידע מלא לגבי כל עניין אישי. יימנע מלהימצא אף למראית עין, במצב של חשש לניגוד עניינים במישרין או בעקיפין. ניגוד עניינים יכול שיהיה בין כהונתו כמנהל לבין ניגוד ענייניו האישיים או של קרוביו, בין בהתנדבות או בשכר".
3 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
האשמות קשות מצד עו"ד בומבך. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
עו"ד בומבך מציין כי לפני ארבע שנים, לקראת מינויו של זוארץ כיו"ר ההתאחדות, דחתה הוועדה את מועמדותו בטענה כי "יש לו זיקה לפחות לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות בשנתיים שקדמו". בעקבות פסילתו של זוארץ ביקשה מכבי חולון לתקן את תקנון היסוד וכך נעשה, מה שהוביל לאישורו של זוארץ ולבסוף לבחירתו לתפקיד.
זוארץ שימש בזמנו בתפקיד כשלושה חודשים בלבד לפני שהתפטר בינואר 2019, אך הוא ממשיך לכהן כחבר הנהלת ההתאחדות. בהמשך, טוען עו"ד בומבך מצוי לניגוד עניינים שצריך לפסול את התמודדו לתפקיד: "לשולחיי נודע כי מאז התפטרותו המדהדת של זוארץ הוא המשיך לתמוך כספית, במגוון דרכים, בכמה קבוצות כדורגל שהוא חפץ ביקרן, וזאת בד בבד עם המשך כהונתו בהנהלת ההתאחדות ו-ועדותיה"
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
נבחר ליו"ר ההתאחדות - והתפטר אחרי 3 חודשים. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
"זוארץ תרם ותורם סכומי כסף אדירים לקבוצות הכדורגל הבאות: הפועל ת"א, הפועל רמת השרון, הפועל חדרה, הפועל מרמורק, מכבי פ"ת ומכבי שעריים. זאת הוא עושה באמצעות מתן חסויות רכישת ציוד, רכישת תא צפייה בעלות של 200 אלף שקל, מימון תרומות שונות, כולל תרומת עתק למחלקת נוער, תמיכה כספית שוטפת ובכלל זה מימון מחנה אימון, ועד כדי קשרים כלכליים עם בעלי הקבוצות באמצעות שרשור שיסווה את הבעלות האמיתית. כמו כן, יש לו קשרים כלכליים לא בתחום הכדורגל עם אחד מבעלי הקבוצות שצוינו".
עו"ד בומבך הוסיף: "ברור כי מעשים אלו של זוארץ, עומדים בסתירה מוחלטת להצהרתו בפני הועדה. ברור כי אותם בעלי קבוצות יבקשו לסייע בכל מאודם לתורם הנדיב זוארץ, שהשפיע עליהן בשנים שבהן הוא כנראה תכנן את חזרתו לזירה ממנה התפטר. אין קשר פסול יותר מהון ושלטון ועל חברי הועדה למנוע את בקשתו של זוארץ לקבל חותם הכשירות המיוחל. אחת הקבוצות אשר נהנות מתרומותיו הכספיות של זוארץ בעודו חבר הנהלת ההתאחדות, אף איימה על קבוצה המתאמנת במגרשה כי אם לא תתמוך בזוארץ ליו"ר ההתאחדות, לא יתאפשר לה יותר להתאמן במגרש".
3 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
יו"ר ההתאחדות לכדורגל המכהן, אורן חסון
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ: "הקבוצות מבינות היטב מה עומד מאחורי הניסיון לפגוע במועמדותי"
מטעמו של שינו זוארץ נמסר בתגובה: "לצערנו יש מי שמנסה לשבש את התהליך הדמוקרטי באמצעות תרגילים משפטיים מתוך הבנה שששינו זוארץ עומד לנצח. אנו משוכנעים כי הקבוצות מבינות היטב מה עומד מאחורי הניסיון לפגוע במועמדותו הלגיטימית של שינו זוארץ לראשות ההתאחדות".