תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף החליט להעמיד את מכבי ת"א לדין משמעתי בסעיף האישום החמור ביותר של התפרעות אוהדים ב"נסיבות מחמירות". זאת בעקבות ירי הזיקוק מיציע אוהדי הקבוצה במהלך הדרבי, שפגע ברגליו של הבלם דריק לוקאסן.
לצד האישום המדובר מופיע ענישה מחמירה של הפחתת נקודה אחת ממאזנה של הקבוצה, כאשר הדיון בעניינה יתקיים ביום רביעי הקרוב בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
עומדים במרכז האישום. אוהדי מכבי ת"א בדרבי
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי במחלקה המשפטית של ההתאחדות התעוררה ביקורת על תיקון התקנון, שהוצג לאחרונה, בין היתר על ידי היועץ המשפטי של מכבי ת"א וממלא מקום יו"ר ההתאחדות לכדורגל, מורן מאירי, והיו"ר, שינו זוארץ. על פי התקנון החדש, הורדת נקודה כבר בהרשעה הראשונה מתקיימת במקרה של "עבירת התנהגות אוהדים בנסיבות מחמירות אשר בגינן המשחק לא הגיע לסיומו או נגרם נזק גוף או הושלכו אמצעים פירוטכנים בין יציעים".
גורם במחלקה המשפטית טוען כי "כל תיקון התקנון הוא בעייתי. למשל, במקרה הזה שהוא אחד החמורים שהתקיימו בשנים האחרונות, לירי ישיר שפגע בשחקן וככל הנראה היה מכוון ליציע של אוהדי הפועל ת"א, אין מענה ישיר. אבל הוא פגע בשחקן, לכן, מתחייבים שינויים נוספים בתקנון ובדחיפות".
במחלקה המשפטית הבהירו כי הענישה בדיון המשמעתי לא אמורה להיות מושפעת מהניסיון של מכבי ת"א לאתר את אותן אוהדים שירו את הזיקוק המדובר. במסגרת הדיון ביום רביעי הקרוב תעמוד הקבוצה לדין גם בגין התפרצות אוהדיה למגרש בסיום המשחק נגד בני ריינה, בגרין, ועל קריאות גזעניות שנשמעו במשחק מול מכבי חיפה.