מכבי ת"א עשויה להיענש בהפחתת נקודה, זאת בעקבות ירי הזיקוק מיציע אוהדי הקבוצה במהלך הדרבי אתמול (רביעי), שנחת בסמיכות לרגליו של בלם הקבוצה דריק לוקאסן ושחקנים נוספים.
החשש נובע בעקבות תיקון תקנון המשמעת שאושר לאחרונה על ידי מזכירות ההתאחדות לכדורגל, בכל הנוגע לעבירות של "התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות". ההחלטה לבטל משחקי רדיוס ומשחקים ללא קהל מגדילה את הסיכוי שתובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף ידרוש הפחתת נקודות בפועל בשל חומרת האירוע.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
החגיגה הצבעונית עלולה הפעם לעלות בנקודות. אוהדי מכבי ת"א בפתיחת הדרבי
(צילום: עוז מועלם)
אגב, הגדרה של "נסיבות מחמירות" על פי תיקון התקנון היא "מקרה של עבירת התנהגות אוהדים אשר בגינה המשחק לא הגיע לסיומו או נגרם נזק גוף או הושלכו אמצעים פירטוכני בין יציעים". העונש הקבוע בהרשעה ראשונה: הפחתת נקודה.
"זה אחד המקרים הקשים ביותר בשנים האחרונות", הודו בהתאחדות לכדורגל. "לירות זיקוק שככל הנראה היה בכלל מיועד להגיע לשער של אוהדי הפועל ופגע בשחקן של מכבי ת"א, בסמיכות לשחקנים אחרים, זה הרבה יותר גרוע מהשלכת אמצעים פירוטכניים בין יציעים, זו השלכה מיציע ופגיעה בשחקן".
כבר עכשיו ידוע כי מכבי ת"א תעמוד לדין ברביעי הקרוב לאחר שאוהדיה פרצו למגרש בנוף הגליל, בסיום המשחק מול בני ריינה, והיא אף צפויה לעמוד לדין על קריאות גזעניות שנשמעו במשחק מול הפועל ת"א, כשבמקרים רבים שרו אוהדיה: "טועמה מחבל".