גיא לוזון, התמקם אתמול (חמישי) יחד עם שאר אנשי נבחרת ישראל הצעירה בטביליסי לקראת המשחק בשבת בדינמו ארנה מול המארחת גאורגיה (19:00), שתזכה לגב של 54 אלף צופים בקרב על המקום חצי הגמר והכרטיס לאולימפיאדה פריז בקיץ הבא.
"לא אהיה שבע רצון אם לא נזכה בסופו של דבר בכרטיס למשחקים האולימפיים", אמר המאמן. "זו המטרה שהצבתי לשחקנים ביום שלפני פתיחת היורו. חשוב לכולנו להצליח להשיג את זה, להיות הראשונים מ-1976 שמשחקים באולימפיאדה, שזה המקום הכי גדול שכל אחד מאיתנו יוכל להיות בו, רק אז אהיה רגוע".
1 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
נחוש להשיג את הכרטיס לאולימפיאדה. גיא לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
יממה בלבד לפני המשחק הכי חשוב בקריירה שלו, ולפני האימון המסכם הערב, אמר לוזון: "תראה אילו נבחרות הלכו הביתה - גרמניה, הולנד, בלגיה, פורטוגל, קרואטיה, איטליה, נורבגיה - ואנחנו עולים מבית מוות שאף אחד לא נתן לנו סיכוי להשיג בו יותר מנקודה. המאמן של אנגליה הגיע אליי בסיום המשחק בינינו ואמר שסגרנו אותם מצוין. בסופו של דבר ניצחנו במאני טיים את צ'כיה, נבחרת שבשנתיים וחצי הפסידה פעם אחת".
לוזון נלהב מעצם ההגעה לרבע הגמר, אבל שומר על פרופורציות: "באנגליה משחקים שחקני פרמייר-ליג, בגרמניה שחקנים מהבונדסליגה, ואנחנו, הנבחרת הכי צעירה בטורניר - עלינו מבית כזה. שמח שהיינו רגועים מול צ'כיה, לא השתגענו וזה הגיע. אנחנו ממש לא פייבוריטים מול גאורגיה. זו נבחרת שסיימה ראשונה לפני פורטוגל, הולנד ובלגיה, ותוסיף לזה את 54 אלף האוהדים שיתמכו בהם".
על החגיגה לאחר השער של גאנדלמן, במהלכה החליק על הדשא סיפר לוזון: "זו לא הייתה התפרצות או משהו מתוכנן, פשוט החלקתי. אני מתרגש בשביל השחקנים. הזרקורים צריכים להיות עליהם. הכי חשוב שכולנו נישאר אותו הדבר. אני רוצה להיות מפוקס רק במשחק, זו גם הסיבה למשל שביקשתי מאבי לוזון שלא יתראיין, לא רוצה שום רעש שיפריע לי. נגמרו החגיגות. כולנו מרוכזים עכשיו רק במשחק מול גאורגיה, וזה יהיה קשה מאוד".