נאום גיא לוזון לפני צ'כיה
(ההתאחדות לכדורגל)
גיא לוזון ידוע בנאומי המוטיבציה המטריפים שלו לפני משחקים. אחרי הניצחון 0:1 על צ'כיה אמש (רביעי) שהבטיח עלייה לרבע גמר יורו הצעירות, ההתאחדות לכדורגל הוציאה תיעוד מהתדרוכים שהעביר לפני המשחק, ואפשר להבין מדוע השחקנים לא ויתרו עד הרגע האחרון.
"זה לא עוד משחק באיזה טורניר, אתם לא מבינים את החשיבות שלו", אמר לוזון לשחקניו. "זה משחק על אולימפיאדה, אתם מבינים מה זה אולימפיאדה? מי שיירצה יותר יהיה באולימפיאדה. מי שרוצה יותר יהיה שם. מי שעולה על הדשא צריך להביא את המשחק".
2 צפייה בגלריה
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
ישראל אנגליה עד 21 גיא לוזון
"אין לכם עוד הזדמנות להגיע לאולימפיאדה". לוזון
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
"זה יותר מגביע ומליגה, שם תמיד יש עוד שנה. זאת שנה אולימפית, אין לכם עוד הזדמנות להגיע לאולימפיאדה. תהיו חכמים, שקטים וקרים, אפשר לנצח בכל דקה. תהיו בוגרים. ילדים לא מגיעים לאולימפיאדה. רק האלופים של האלופים מגיעים לשם. אלופים מחכים להזדמנות כזאת. תתנהגו כמו אלופים, זה הזמן שלכם להגיע לשם".

כך נגיע לאולימפיאדה

הניצחון הנפלא על צ'כיה במשחק האחרון בשלב הבתים של יורו הצעירות לא רק שהעניק לנבחרת של גיא לוזון את הכרטיס לרבע גמר היסטורי, אלא גם קירב אותה להעפלה למשחקים האולימפיים - לראשונה מאז 1976.
בעקבות ה-0:1 הדרמטי מהשער של עומרי גאנדלמן בדקה ה-82, ישראל עלתה לשמונה האחרונות באליפות אירופה ותתמודד ברבע הגמר מול גאורגיה המארחת. ניצחון על גאורגיה, הפתעת הטורניר עד כה, יבטיח כמעט סופית את הכרטיס לפריז 2024. במקרה של הפסד, אין לישראל סיכוי לעלות לאולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
ניצחון על גאורגיה יבטיח כמעט סופית את הכרטיס לפריז 2024. גאנדלמן חוגג
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
שלוש נבחרות מיורו הצעירות יעלו אוטומטית למשחקים האולימפיים שייערכו בפריז בשנה הבאה. עם זאת, לצרפת כבר שמור מקום מעצם היותה מארחת האולימפיאדה, ולכן היא לא יכולה להיכלל בין שלוש הנציגות האירופיות שיקבלו כרטיס לפריז. בנוסף, גם אנגליה לא יכולה לקבל כרטיס, מאחר שבאולימפיאדה משתתפת בריטניה ולא המדינות שמרכיבות אותה.
צריך לזכור, צרפת ואנגליה הן שתיים מהפייבוריטיות לזכייה ביורו. אנגליה, שסיימה במקום הראשון בבית הישראלי, כבר הבטיחה מקום ברבע הגמר. צרפת, שניצחה את שלושת משחקיה ביורו, הבטיחה גם היא את המקום בשלב זה. אם שתיהן גם יעלו לחצי הגמר, שתי הנבחרות הנוספות שיעלו איתן יזכו בכרטיס לאולימפיאדה. בנוסף, גם הנבחרת שתסיים במקום החמישי תקבל כרטיס - וזהותה תיקבע במשחק מכריע בין שתי המפסידות ברבע הגמר שעלו משלב הבתים עם המאזנים הטובים ביותר. במקרה שישראל תפסיד ברבע הגמר, היא לא תוכל להיאבק על המקום החמישי, מאחר שהמאזן שלה בשלב הבתים לא היה טוב מספיק.
אם גם צרפת וגם אנגליה יודחו ברבע הגמר, שלוש העולות לאולימפיאדה יהיו שתי הנבחרות שיגיעו לגמר וגם המנצחת במשחק מיוחד על הכרטיס לאולימפיאדה. אם רק אחת מהן תעלה לחצי הגמר, שלוש הנבחרות הנוספות שיעלו לשלב הזה יקבלו את הכרטיס הנכסף לפריז. בקיצור, אם ישראל תנצח את גאורגיה היא תחזיק אצבעות לניצחון של צרפת על אוקראינה או של אנגליה על פורטוגל ביום ראשון שיבטיח לה העפלה.